Recenze (266)
Bořek stavitel (1998) (seriál)
Na Bořka a Týnu nedám nikdy dopustit !!!
Botostroj (1954)
Tento film je z dnešního pohledu takřka odpadní, ale je to zároveň ukázka demagogie per excelence, které se rudá garnitura dopouštěla vždy a všude, a proto musím hodnotit vysoko. Tady je vidět ta zrůdnost soudruhů....
Byli jsme to my? (1990)
Vítězslav Jandák je mimořádně špatný herec, pročež mě v tomto filmu příjemně překvapilo, že hrál sám sebe. Leoš Suchařípa byl podle mého skvělý, ostatně jako vždy a ve všem. Zajímavý pohled na divadelní prostředí, kde talentovaný a schopný režisér musí bojovat s přízemností, hloupostí a nadutostí hereckého souboru a nekompetentností divadelních zaměstnaců v čele s vedením (Jiří Samek byl velice přesvědčivý). Jinak celý film působí jako karikatura sebe sama. "Pane Dittrich, musí to zadunět..."
Causa Králík (1979)
První věc, která mě zaujala, byla hudba. Jaké zklamání však následovalo, když jsem zjistil, že hudba není původní a že Vadim Petrov vykradl Beethovenův Smyčcový kvartet č. 15. Jinak příjemný film, který si dle mého neklade přílišné nároky a "na nic si nehraje" , a proto plní nad míru očekávání diváků. Skvělá paní Jana Andresíková - jako vždy a samozřejmě pan Kopecký.
Cirkus v cirkuse (1975)
Jedna hvězda pro ruské artisty. Pohled na československou hereckou elitu je v tomto filmu velmi velmi žalostný.
Columbo (1971) (seriál)
Díky tomuto seriálu jsem nabyl dojmu, že vraždy jsou výsadou ve vyšších společenských kruzích. Škoda jen, že v 69 dílech se našlo jen pár, které trochu experimentovaly - kupříkladu Columbo v přestrojení.
Cure (1997)
U tohoto filmu jsem minimálně třikrát usnul... sálodlouhé nesmyslné dialogy, pomalé tempo, které se vleče jako opera Richarda Wagnera, nudné herecké výkony. I noční záznam z jednání PS PČR je proti tomuto filmového počinu akční podívaná s napínavým příběhem a logickou dějovou linkou.
Čas pracuje pro vraha (1979)
Má oblíbená kriminálka. Uznávám, že její úroveň není nějak valná, ale má pro mě přesto své kouzlo. Musím vyzdvihnout zvláštní atmosféru reálií - agentura INDOC a pro mě sympatickou postavu pana Vlacha, neboť jsem sám velkým kuřákem dýmek.
Čtyři svatby a jeden pohřeb (1994)
Tento film je po celých 117 minut doslova napěchován britským humorem. Kontrast čtyř svateb a jednoho pohřbu dává tomuto filmu vyváženost skvělých a vtipných dialogů a situací spolu s dojemnou scénou s Johnem Hannahem, coby řečníkem na partnerově pohřbu. Osobně dávám maximální počet hvězd, protože mě opět Britové přesvědčili o tom, že jsou nejlepší filmoví tvůrci v naší galaxii.
Čtyři v kruhu (1967)
Osobně považuji za dobrých pouze prvních 15 minut filmu. Zbytek je neuvěřitelně zdlouhavý a nudný. Doslova vaření z vody. Sám bych ani tento film nezařadil do žánru krimi. Možná tak drama o rodinných vztazích na pozadí jednoho výbuchu, kde si marně kladete otázku, zda-li je postava Jana Třísky blázen, nebo svým počínáním něco konkrétního opravdu sleduje.