Recenze (112)
Pérák (2016)
Hodně podobné prvnímu českému comicsovému superhrdinovi - Zázraku. Jen je tady podstatně víc krve. Velmi příjemné překvapení a těším se na dvojku!
Domovoj (2017)
Slabších 5. Jiný žánr oproti předchozímu Lesapánovi (přestože téma zůstává stejné). Velmi mě potěšil nespolehlivý vypravěč, kdy se komentář ne úplně shoduje s tím, co se děje na plátně. Mňam.
Hacksaw Ridge: Zrození hrdiny (2016)
Hodně silný film z druhé světové války. První, záměrně klidná, bezčasá (scény jsou bez gradace), hodina zobrazuje jednoduchého hrdinu a jeho okolí. Jediný, kdo do tohohle amerického světa nepatří, je otec, který už válku zažil, teď dost pije, má agresivní sklony a obecně ho dost poznamenala. Působí to jako hrůzná předzvěst. Co se muselo stát, aby to nějakého člověka tak změnilo? V druhé půlce to Gibson ukáže: stojíme proti mystickému protivníkovi, který přežije brutální bombardování a musíme kvůli němu sestoupit do pekla. Právě kvůli kontrastu amerického snu a nepředstavitelného brutálního pekla, které likviduje jak tělo, tak duši, mě film dostal. A když došlo na neskutečnou záchranu raněných spolubojovníků, byl jsem dojatý, jako už dlouho ne. 9/10
Lesapán (2015) (studentský film)
Krátký atmosférický horor z českých lesů. Obrazově krásné, režijně pevně uchopené, herci přesní. A maska hejkala je dokonalá! Pavel Soukup je budoucnost českého filmu. 90%
Avengers: Age of Ultron (2015)
Ještě lepší, než první díl. Mnohem víc akce, tuna vtípků, vzhledem k rozsahu výborná práce s postavami a Hulk. Blockbuster roku (do Star Wars)
Zločin (2011) (seriál)
V závěru mi vhrkly slzy do očí. Tak emotivní zážitek jsem v televizi snad ještě neviděl.
Jiná země (2011)
Další nízkorozpočtová sci-fi. Nádherný námět, kdy se na nebi objeví druhá země a ve stejný okamžik zapříčiní mladá studentka smrtelnou autonehodu. Když jí o čtyři léta později propustí z vězení, má před sebou dlouhý život život lidské trosky. Another Earth má výborné herce, nebojí se nechat vyprávění na kameře a tichu a bohužel i zákeřně nevyužívá sci-fi rovinu příběhu. Překrásný konec jí ale vystřelí k nejvyššímu hodnocení.
Neporazitelný: Vykoupení (2010)
Marko Zaror je bůh. A Scott Adkins je Chuck Norris.
Kick-Ass (2010)
Matehewa Vaughna mám hodně rád (a věřím mu) už od Layer Cake, takže tohle pro mě nebylo zas až takové překvapení. Ale že budu odcházet z kina až takhle nadšen, to jsem nečekal. Dokonalá Chloe Moretz, výborná akce a parádní humor. Zatím nejlepší letošní film.
Spartakus (2010) (seriál)
Zatím hodnotím jen podle první epizody. Ale ještě žádný nekomediální seriál mě tak nepřesvědčil, abych se těšil na další díly. Neuvěřitelný náser, spousta krve, prsou a jednoduchých dialogů. Co víc si přát?