Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Sci-Fi
  • Dokumentární

Recenze (292)

plakát

Bojovnice (2011) 

Nic moc. První čtvrtka plná nenávisti, druhá přetéká pochybnostmi, třetí přinese odhalení a ta poslední vůbec nezasytí. Německá kinematografie s Wnendtem v čele opět dokázala, jak surrealisticky a kontrastně dokáže vyplnit hodinu a půl prostoru. Není to můj šálek kávy...

plakát

Bojovník (2015) 

Nikdy jsem příliš neholdoval upoceným filmům, v nichž se hlavní hrdina musí po devastující životní tragédii vykoupit surovým násilím. Tento film není nic jiného – zcela neoriginální a příběhově prvoplánový, akorát místo Stallona stojí v ringu Gyllenhaal. I přes všechny tyto výtky mě ale Bojovník nenudil, a to zejména díky dobré režii a pozoruhodně snažnému herectví představitele titulní role. 6/10

plakát

Captain America: Návrat prvního Avengera (2014) 

Nový Kapitán není ani tak pokračováním starého Kapitána jako spíše vykleštěním Avengers. Samozřejmě, film se na správných místech na svého předchůdce náležitě odkazuje. Je ale také o dost akčnější, dynamičtější a epičtější, čímž zmíněný pokladní trhák přinejmenším připomene. Rozšíření herecké sestavy mu podle mého názoru také velmi prospělo. Dobře totiž na plátně fungují Samuel L. Jackson i Scarlett Johansson. Na snadě je tedy otázka, zda v té epické změti události a postav na starého dobrého Kapitána zbyl vůbec nějaký čas. Já myslím, že ne. Takovou chybu totiž udělal již předchozí film a velmi mu to uškodilo, protože i přes všechno to americké vlastenectví je Kapitán sám o sobě jen nudnou figurkou. Marvel tedy dovádí svůj prototyp univerzálního superhrdinského filmu do dokonalosti. Ukazuje se, že už vůbec nezáleží na tom, jak se film jmenuje, nebo o čem v něm běží. S rostoucími hodnoceními, podle kterých se v Marvelu zřejmě řídí, klesá originalita, a tak jejich nová produkce postupně začíná připomínat ony legendární Baťovy cvičky. I když se však jedná o masovou produkci, musím uznat, že tento kus se povedl. 8/10

plakát

Cesta do Říma (2015) 

Cesta do Říma začala velmi nadějně. Hned zpočátku pro mě bylo uchystáno velice příjemné překvapení v podobě skvělého retro audiovizuálu opepřeného suchým humorem, který byl vhodně dávkován a doplněn originální hrou se slovy. Snímek tak hned nabral svižné tempo a zdálo se, že jej už nic nemůže zastavit, dokud nepřišla střední část. Ta se odehrávala především ve vlakovém kupé a svojí stavbou mi trochu připomněla Dekameron. Byl by to býval i dobrý scénáristický nápad, kdyby ovšem svojí rozlohou nezabraly medailonky jednotlivých postav většinu filmu. Má pozornost v té době již byla odvedena od vzrušující loupeže a zaměřena na hledání odpovědi k otázce, proč se proboha tvůrce rozhodl přivést tolik rozličných figur na scénu, když jejich působení bylo pro synopsi zcela irelevantní. Nejhorší však teprve mělo přijít, když se místo důstojného rozuzlení dostavilo oduševnělé imaginativní vakuum, které považuji za scénáristický kiks nejvyššího řádu. Tento verdikt mě mrzí o to více, neboť tento film měl potenciál stát se hipsterskou komedií roku. Ač byl řemeslně velmi dobře vyřešen, disponoval pozoruhodným hudebním doprovodem a hvězdným obsazením, takovou fatální chybu zkrátka nemohu odpustit. 6/10 [KVIFF 2015]

plakát

Cesta nikam (2010) 

Film byl zajímavý, ale trochu zmatený - opravdu mi cca 10 minut trvalo, než jsem se začal zorientovávat v tom, která scéna je z filmu, která z filmu, o kterém ten film byl, která z doby předtím nebo zase pozom apod. Možná nebylo příliš šťastné vyprávět příběh paralelně ve více časových liniích bez včasného varování divákům. [MFFKV 11]

plakát

Cizí oběd (2013) 

Po nevinně vyhlížející expozici se špetkou příjemného a osobitého jídlonosičového humoru byste ani neočekávali nějakou komplexní romantickou zápletku. Batra se ale směrem k závěrečným titulkům snaží klima zahustit směrem k realitě a celému snímku tím podle mě ubližuje. Přesto jsem ale rád, že Lunchbox nedopadl jako přepálený bollywoodský exkrement nebo pateticky omšelé "má mě ráda nebo ne?". Silné 4 hvězdičky. 8/10 [KVIFF 2013]

plakát

Comeback (2008) (seriál) 

Výborný seriál! Tak trochu jde po stopách amerických sitcomů, ale zato v českém podání a se vším dobrým i špatným, co k tomu patří... První a druhá série je výborná, třetí už je trošku šroubovaná - čtvrtou teď někdy budou vysílat, uvidíme...

plakát

Čas beznaděje (2014) 

Ruch ulice, barvy zašlých grafitů, cizí telefonní rozhovory, rozostřené záběry do dálky skrze sklo a mříže – tyto vjemy rychle navodí ambientní, odosobněnou atmosféru. Nezískejte však pocit, že Time Out of Mind je pouze lyrickou sondou americké společnosti. To snad jen chtěl Moverman vyjádřit rozhořčení z civilní byrokracie, když nechal upovídaného bezdomovce bloumat po úřadech s kamarádem, jehož herectví bylo scénářem zredukováno na zamlklé pohledy. Možná postavil formu nad obsah, možná hledal poslání, v každém připadě mi jeho film přišel zdlouhavý a nepromyšlený. Za dvě hodiny jsem neobjevil žádný znatelný posun a měl jsem pocit, že vše skončilo stejně rozpačitě jako začalo. 5/10 [KVIFF 2015]

plakát

Černá labuť (2010) 

Tak tento film mi naprosto vyrazil dech - musím říct, že kromě silných emocí a pocitů ve mně zanechal hodně potravy k přemýšlení.... Zajímavé

plakát

Černočerná tma (2000) 

Obstojný survival horor ve stylu Vetřelce s několika originálními obměnami. První polovina připomíná komunitními nesváry, pouští a pokusy o útěk Let fénixe, druhá je plnokrevnou noční hororovou vyvražďovačkou. Velmi zajímavá byla kamera, která vystřídala dost barevných režimů a několik druhů tmavých záběrů nasvícených z různých stran - poklona Eggbymu. Na druhou stranu jsem ale byl zklamán soundtrackem, který mohl dopadnout o dost lépe. Herecké ztvárnění bandy trosečníků nebylo ideální, ale uspokojivé - víc se mohla snažit hlavně Claudia Black a Cole Hauser. Obzvláště se ale povedl Dieselův Riddick. Snímek jako celek působí velmi stabilně, udrží diváka na nohou, příliš neunudí konverzačkami, ale ani neždímá nervy. Nic převratného, ale rozhodně nic tuctového. Zkrátka staré dobré béčko. (P.S. podle stylu jsem očekával rok výroby tak kolem roku 1980, tohle je ale z přelomu století - jsem příjemně překvapen...). 7/10