CiTrus007

CiTrus007

Petr Mánek

okres Praha
Nekonvenční ajťák, občasný jazz pianista a ukecaný milovník filmu

homepage
Twitter: petrmanek

45 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 10.7.2015  23:40
    Kámoš (2014)
    ***

    Úsměvná povídka o dvou stárnoucích kamarádech, které jednoho dne rozdělí žena. Film nám nejprve vymaluje téměř homosexuální svazek dvou osamělých staříků, z nichž následně udělá dokonalé osly ve společnosti něžného pohlaví. Závěr však podle mého názoru přišel příliš brzy, čímž snímek ochudil o hlavní pointu. 7/10 [KVIFF 2015]

    • 11.7.2015  00:21
    Kázeň (2014)
    *****

    Prostřednictvím rozsáhlé hádky se tvůrci podařilo velmi trefně parodovat archetypy lidí, se kterými se každý z nás v životě zcela jistě setkal. Ať už se jedná o šílenou právničku, která dogmaticky hájí zájmy dětí, snědého francouze, kterého mají všichni za imigranta, afektovanou matku, výbušného rasistu, rozmazlenou dcerku nebo podrážděného souseda, prvotní facka zahájí nezadržitelnou řetězovou reakci potyček a šarvátek, která je vtipnou kritikou dnešní společnosti. Film disponuje dobrým spádem a skvělým sarkasmem. 9/10 [KVIFF 2015]

    • 8.7.2014  18:30

    Olga Sommerová natočila po všech stránkách skvěle vyváženou biografii, mapující osobní i umělecký život Marty Kubišové od šedesátých let až po současnost. Jsem potěšen, že dokument postavu Kubišové příliš nepřibarvoval, naopak divákovi otevřeně předložil fakta jejího životního příběhu včetně všech vzestupů i pádů. Toho Olga Sommerová dosahuje hlavně prostřednictvím kvalitního výběru archivních záběrů, které se přirozeně střídají s dobře dávkovanými rozhovory a temně působícími záznamy StB. Vše je odlehčeno jemně cynickým humorem Marty Kubišové a prokládáno lahodící dobovou hudbou, kterou film rozhodně není předávkován. 9/10 [KVIFF 2014]

    • 5.7.2014  18:11
    Majdan (2014)
    ****

    Snímek velmi silně a procítěně vykresluje události na Ukrajině posledních několika měsíců. Jeho největší devízou je jedinečný styl kamery, který pomocí dlouhých a souvislých pohledů ponoří diváka přímo do děje na kyjevském náměstí. Tento styl zpočátku působí dosti nevšedně a rafinovaně, v druhé polovině jsem však jím byl poněkud znuděn, neboť do filmu už nevnášel nic nového. Trocha svižnosti na závěr by opravdu neškodila. 7/10 [KVIFF 2014]

    • 11.7.2014  18:07
    Malej Quinquin (TV seriál) (2014)
    *****

    V celovečerním uvedení působí seriál poněkud natahovaně a snesl by drobné zkrácení. Jinak mu toho ale moc nevytknu. Scénář je prakticky vidláckou detektivkou, vyprávěnou jako prázdninové dobrodružství "drzého smrada" Quinquina a vyšetřování dvou dokonale tupých policistů, z nichž jeden nápadně připomíná retardovaného vesnického Columba pofrancouzsku. Kamera i střih na mě působily až realisticky strnule a vzdušně. Počet narážek na duševně choré, černé a muslimy mi přišel přinejmenším podezřele vysoký. 9/10 [KVIFF 2014]

    • 5.7.2014  20:38
    Mnich (2014)
    ***

    Z hlediska scénáristického u mě Mnich bohužel neobstál. Příběh o starém nemocném opatovi a zoufalém Zawanovi, který je ochoten udělat vše, aby mu pomohl, je přeci jen až příliš prostý a ani vložená cukrátka jako například iPod uprostřed džungle, vyoperovaná opatova varlata nebo propichování pohledy mezi Zawanou a vesnickou dívkou ho nespasí. Na druhou stranu na mě snímek zapůsobil po smyslové stránce. Dalo by se totiž říci, že z technického hlediska jsou jeho podstatou především dílčí obrazy - místy možná příliš meditativní a neprovázané, jindy naopak až nesourodě propojené. Vždy však dokonale nabarvené a perfektně ozvučené. A právě díky těmto dojmům jsem v kinosále vydržel až do konce. 6/10 [KVIFF 2014]

    • 13.6.2014  10:10

    Má vysoká očekávání od tohoto filmu byla naplněna. Myšlenka časové smyčky je velmi stará, a tak bychom si mohli myslet, že už k ní nelze nic dodat. Nutno říci, že Christopher McQuarrie mě během necelých dvou hodin přesvědčil o opaku. Jeho scénář je metodický, vědecky korektní, místy až cynicky vtipný a hlavně plný kvalitní a dobrodružné akce. Titulní dvojice, Tom Cruise a Emily Blunt vytvářejí na svojí vojenskou povahu velmi charakteristické postavy, a zejména Tom Cruise předvedl o hodně realističtější výkon než například v nedávném Nevědomí. Oceňuji také, že navzdory neustálému opakování téhož dne film nepůsobí nudně ani profánně, ba právě naopak podněcuje divákovu pozornost a uvádí do děje drobnosti, které se po chvíli ukážou důležitými. Rád bych pochválil kameru a její spojení se speciálními efekty, neboť v mém pohledu tento snímek představuje optimálně vyvážený vědeckofantastický vizuál. Jedinou podstatnou Achillovou patou je závěr, který je na můj vkus řešen až příliš optimisticky. I přesto jsem ale z kinosálu odcházel spokojen a velmi dobře naladěn. 9/10

    • 13.6.2014  10:47
    Neposlušní (2014)
    ***

    Smyslový film, který se vyjadřuje hlavně formou přírodní a intimní lyriky. Kompozice snímku je zcela epizodická a dílo jako celek postrádá spád i kompaktnost. Hlavní postavy se v absenci myšlenky pokoušejí o vzdor, není však jasné proč a vůči komu. Celá ta slavná provokace tak ztrácí na smyslu a působí spíše bláznivě v koktejlu bezpředmětných emocí a zoufalé snahy o návrat k dětskosti. Kamera mistrně zachycuje ospalý srbský venkov, na mnoha místech si originálně pohrává se světlem a vymezuje se proti pokulhávající hudební složce například v ikonickém záběru s Lazarem na kole v bouři. 5/10 [KVIFF 2014]

    • 7.7.2014  22:11
    Norsko (2014)
    ***

    Norsko mě příliš nezklamalo. Uhrančivě zabarvená kamera si hraje se stíny a spolu s rytmem osmdesátkového diska působí na diváka jako drogové opojení. O to méně byl bohužel kladen důraz na herectví nebo scénář, který je možná originálně ujetý, ale také trestuhodně bez smysluplného konce či pointy. 5/10 [KVIFF 2014]

    • 5.7.2014  18:20
    Olga (2014)
    ****

    Jankův životopis Olgy Havlové konzervativně čerpá z rodinného archívu a přímých svědectví jejích přátel. Originálním prvkem filmu se stalo zapojení rozsáhlých materiálů StB, které ovšem někdy příliš rychle zabíjejí pointu, ke které by třeba divák sám dříve či později došel. Přesto bych rád ocenil jemné náznaky z mocenského pozadí a typický disidentský humor devadesátých let, který na plátně reprezentuje především dobrosrdečná osoba Václava Havla. Celkově se mi nejvíce líbilo, že se Miroslavu Jankovi podařilo zmapovat osobnost někdejší první dámy velmi metodicky a vyváženě. 8/10 [KVIFF 2014]

    • 27.2.2014  23:16
    Památkáři (2014)
    ****

    Památkáři mají skvělé obsazení a vyprávějí zajímavý příběh, zhoubnou se jim ale stala knižní předloha. Ono prokleté dílo autorů Edsela & Wittera se totiž v rozsahu může směle měřit s Remarquem, když se však dostalo pod ruce Clooneymu a Heslovovi, muselo být nutně opracováno na kost. Výsledkem je dvouhodinová upoutávka na knihu s poněkud epizodickou kompozicí. Není zde ani tak vyprávěn příběh, jako spíše dokumentaristický náhled do osudů hlavních postav. Osobně musím říci, že mi tento skákavý styl příliš nevadil, přestože některá vypuštěná místa byla velmi zřetelně znát. Učarovali mi spíše sympatičtí představitelé hlavních postav, jejichž výkon dle mého názoru nelze přejít. Ano, jestli tento film v něčem exceluje, je to herecké osazenstvo. Nemohu také pominout kvalitní práci kamery a zvukového oddělení. Režie mě nijak nerozladila, Clooney za kamerou funguje stejně dobře jako před kamerou. Nebýt onoho osudného kiksu Clooneyho, scénáristy, mohli jsme tu mít další legendární produkci. Škoda. 7/10

    • 10.7.2014  17:28

    Růžový šum vypráví romanci dvou přestárlých hrdliček z kolumbijského zapadákova. Jeho scénář je přímočarý a typově předvídatelný, takže jej vůbec není složité prokouknout už někdy v půli filmu. Vydržet až dokonce se však pro mě stalo výzvou. Film je totiž neuvěřitelně zpomalený, působí těžkopádně a úplně postrádá dynamiku jako celek. Střih je vláčný, některé záběry jsou čistě atmosférické, film si často pohrává se zvukovými kulisami a ambientním šumem. Výsledný zážitek přesto nebyl zas tak nudný, jak bych očekával, a to zejména kvůli kvalitním hereckým výkonům představitelů ústředních figur, kteří i přes velmi strohé dialogy dovedli k divákovi přenést hodně informací. Kromě toho mě také uchvátila kamera, která každý záběr proměnila v pečlivě komponovaný obraz, za který by se nemusel stydět kdejaký umělecký fotograf. 7/10 [KVIFF 2014]

    • 4.9.2014  13:47

    To se často nestává, že by druhý díl šel po krku prvnímu. Sin City však i ve dvoutřetinovém režisérském složení dovede uhranout. K formě nemám výhrad – ponurý černobílobarevný obrazový fetiš okořeněný osobitou animací, noirový béčkový střih, extravagantní noční scenérie, psychologické interní monology a plno krve a násilí k tomu – vše do sebe krásně zapadá. Z kvalitních hereckých výkonů profituje zejména ústřední epizoda s Joshem Brolinem a Evou Green. Objevem filmu se však pro mě stal Dennis Haysbert, na jehož zjev jen tak nezapomenu. Trochu mě zamrzelo, že zbylé epizody jsou trochu upozaděny a zdají se být scénáristicky nadbytečné. Možná je šlo trochu více provázat, to už ale opravdu hodně hnidopiším. Pravdou je, že dobrou práci odvedli téměř všichni před i za kamerou a nové Sin City stojí za výlet do kina. 8/10

    • 4.8.2014  22:32

    Zazobaný Marvel tentokrát chytře vsadil na starý dobrý situační humor. Díky němu se Gunnovi Strážci Galaxie bezesporu odlišují od konkurence, která mi teď v porovnání připadá až pateticky vážná. Zloduši prý táhnou víc – a takto jsou nám jednotlivé postavy i představeny. Nic víc než zločinci, kteří sledují své vlastní nízké zájmy. Pro mě však bylo velmi zábavné sledovat, jak neskutečné okolnosti svedou tuto podivnou partu dohromady a donutí je spolupracovat na něčem dobrém. Čert ale vem epický příběh o záchraně galaxie – Gunn této šablonovité zápletky využívá hlavně k tomu, aby si udělal legraci ze sebe, z postav, z příběhu a snad i z celého žánru. Díky tomu se snímek perfektně odlehčuje a nenudí. Nutno ještě podotknout, že technicky je vše bezchybné. Zvláště pak musím pochválit krásné speciální efekty a fenomenální osmdesátkový soundtrack, který jsem hned po projekci musel mít. 8/10

    • 11.7.2015  00:11

    Holčičí emo-nuda poamericku. Film zprvu zaujme originální vizuální kompozicí, kamera se však úplně zkazí, když se nastálo přesuneme do třídy jakési americké střední školy. Jádrem pudla je neuvěřitelně nudný dialog o vztazích mezi sborem čítajícím zhruba dvacetkrát Avril Lavigne a dirigentkou, která podle výrazu v obličeji během filmu málem prodělala menopauzu. Pointa příběhu je přitom zcela všední a předvídatelná, a tak se film od ní musí snažit odvádět pozornost všemi dostupnými prostředky, zejména scénami, které jsou evidentně nadbytečné a slouží pouze jako časová výplň. 3/10 [KVIFF 2015]

    • 19.7.2014  12:33

    Po prvních negativních kritikách jsem od Transcendence příliš mnoho neočekával, i tak jsem ale byl hořce zklamán. Film zbytečně roztahuje děj půlhodinového konverzačního pořadu do dvou dlouhých hodin. Aby se divák nenudil, vyplňuje Pfister přidaný čas Morganem Freemanem, švenky na hi-tech datacentra s děsivě problikávajícími monitory, umělou lovestory s Rebeccou Hall, nudně filosofickými konverzačními scénami a Nolanovskými přelety po přírodě. Tyto záběry mají bohužel spolu s extrémně předvídatelnou zápletkou přesně opačný efekt, než by si režisér přál, a tak jsem byl nucen většinu filmu prozívat. Johnny Depp se před kamerou narychlo otočil jen na začátku a pak až úplně na konci a v obou případech od něj nebyla vidět žádná velká snaha o věrohodný herecký výkon. I když vizuálu (který nese viditelnou stopu Christophera Nolana) nemohu moc vytknout, scénář, herci i střih jsou hluboko pod průměrem. 5/10

    • 2.7.2014  11:17

    Tento snímek mě zaujal po všech stránkách. Jeho scénář je prostý, přesto poněkud nesmělý a nepředvídatelný, a tak až do poloviny filmu nebylo jasné jeho téma. Když se však příběh zjevil, byl jsem překvapen, jak realisticky a procítěně jej Cahill dovedl odvyprávět. Mnohem více než individuální herecké výkony mě zaujala samotná audiovizuální stránka, která vykazuje známky pečlivé přípravy a příjemně doplňuje divákův prožitek. K tématu je nutno poznamenat, že kontemplativní diskuse o střetu vědy s náboženstvím je alespoň z hlediska filosofického dosti ohranou písničkou. Přesto mám pocit, že se snímek k tomuto tématu vyjádřil jedinečně a nabídnul východisko, které je v souladu s východní filosofií smířlivé a harmonické. 8/10 [KVIFF 2014]

    • 12.6.2014  16:26

    Tento film nemá skoro nic společného s divokým západem, western je zde pouze kulisou pro jinak dobou nedotčený scénář. Vtípky jsou bohužel jen lehce nad úrovní Kameňáku a ani v této holywoodské komedii se nevyhneme nechutnostem, jako je například průjem, koňské exkrementy, více průjmu, et cetera. Když odhlédnu od všech těchto rušivých elementů, má film vcelku dobrý příběh a překvapivě kvalitní herecké obsazení. Mluvím zejména o Charlize Theron, která v mém pohledu odvedla na plátně nejvíce práce. Velkou radost mi také udělaly velmi dobře zapojené narážky na symboly filmové popkultury, zejména pak cameo Jamieho Foxxe a Christophera Lloyda. 7/10

    • 29.1.2015  11:55
    Whiplash (2014)
    *****

    Tento komorní leč náramně ujetý exkurz do světa muzikantských stereotypů mě nejprve vyděsil, pak rozčílil a nakonec úplně vyždímal. S potěšením jsem sledoval J.K. Simmonse, který dokonale vklouznul do role brutálního Dr. House a sarkasticky zpražil kdejakého chudáka ze svého bandu. Miles Teller na druhou stranu ztvárnil roli relativně normálního paličatého kluka, který se pod Simmonsovou démonickou taktovkou začal zajímavě proměňovat. A tak hodina a půl plná soutěžení, zápolení a nečekaných zvratů vesele uběhla. A aby toho nebylo málo, vše bylo podloženo velmi lahodícím jazzem. 9/10

    • 22.5.2014  00:30

    Budoucí minulost velmi poutavě spojuje světy starých a nových X-Menů. Od První třídy uplynulo několik let a je znát, že za tu dobu Bryan Singer řadu věcí změnil. Asi nejmarkantnější novinkou je absence čerstvosti a dynamiky Vaughnova prequelu. Namísto ní nám je naservírována opravdu komplexní a zahuštěná příběhová linka, kterou kvůli všem těm časovým posunům jen těžko jednoznačně zařadíme do jakéhokoli X-univerza. Po herecké stránce k filmu nemám námitek. Snad jen, že příběh je až příliš centrován kolem mladé skupiny mutantů, kvůli čemuž jejich starší alter ega působí ve vložených scénách trochu okrasně a zbytečně, zvláště pak dvojice Stewart-McKellen, která je místy až sentimentální a nečinná. Velkou pochvalu si ode mě na druhou stranu zaslouží Jennifer Lawrence, která ač byla nečekaně postavena do velmi obtížné role, předvedla po všech stránkách obdivuhodný výkon. Tím také mimo jiné zastínila kvalitní hereckou přípravu Jamese McAvoye a Michaela Fassbendera, jimž se úspěšně podařilo navázat na První třídu a prohloubit vztahy svých postav. Rád bych také ocenil cynický a situační humor, který filmu dodává potřebnou lehkost a spád v první polovině. V té druhé už je to trochu obtížnější, protože zde a zejména v závěru podle mého názoru leží jediné opravdu slabé místo. Naštěstí po poněkud těžkopádném a přelidněném vyvrcholení následuje delší epilog, který je až překvapivě účinný ve stabilizaci a usměrnění příběhové linie. Shrnuto, Budoucí minulost je o dost složitější a hustší než První třída, jako celek však působí kompaktně a kvalitně. Stylem je někde na půli cesty mezi starou a novou sérií X-Menů, což se od ní přesně dalo očekávat. 9/10

    • 7.7.2015  23:19
    Ztrácení (2014)
    ***

    Patologická studie známého psychologického fenoménu je zasazena do velmi příhodného prostředí. Kvůli neustálému přehlížení situace personálem puritánské dívčí školy se totiž z nudné zápletky rázem stává obrovitá záhada s rozpačitým začátkem, komickým průběhem a šíleným rozuzlením. Houstnoucí atmosféra se projevuje zejména v přírodních obrazech, kterými je snímek prokládán, a vrcholí v bleskových sekvencích, které prostřednictvím trefných analogií objektivizují emoce na plátně. I přes skvělé herectví Maisie Williams však musím konstatovat, že to mohlo být o dost lepší, kdyby film zbytečně nemátl diváka změnami tónu. V důsledku režisérka rozmělnila svůj výpravný styl do podivné amorfní směsi. 6/10 [KVIFF 2015]

    • 6.7.2015  23:25
    Údolí (2014)
    **

    Dlouhé, tiché, statické záběry, pohledy do prázdna, pomalu se pohybující postavy a absence dialogu - to je výrazivo, které divák snese pouze v omezeném časovém intervalu. Jakmile však vkročíme do Údolí, čas se zastaví a i pouhé dvě hodiny se mohou zdát jako věčnost. Neuvěřitelně nudný a roztahaný film se přitom snaží upoutat pozornost velmi jemnými náznaky, ze kterých vyvstane více otázek, než scénárista stihne zodpovědět. Jakási myšlenka se zde nachází, podle mého názoru však mohla být uvedena mnohem lepším způsobem. Z projekce jsem odcházel vyčerpán a zklamán. 3/10 [KVIFF 2015]

    • 29.6.2015  13:34

    Ruch ulice, barvy zašlých grafitů, cizí telefonní rozhovory, rozostřené záběry do dálky skrze sklo a mříže – tyto vjemy rychle navodí ambientní, odosobněnou atmosféru. Nezískejte však pocit, že Time Out of Mind je pouze lyrickou sondou americké společnosti. To snad jen chtěl Moverman vyjádřit rozhořčení z civilní byrokracie, když nechal upovídaného bezdomovce bloumat po úřadech s kamarádem, jehož herectví bylo scénářem zredukováno na zamlklé pohledy. Možná postavil formu nad obsah, možná hledal poslání, v každém připadě mi jeho film přišel zdlouhavý a nepromyšlený. Za dvě hodiny jsem neobjevil žádný znatelný posun a měl jsem pocit, že vše skončilo stejně rozpačitě jako začalo. 5/10 [KVIFF 2015]

    • 8.7.2014  17:57

    Po smíšených pocitech z prvních nepříliš pozitivních kritik mě tento snímek vcelku příjemně překvapil. Jeho narace má spíše charakter obsáhlého rodinného alba, které procházíme stránku po stránce za doprovodu vyšinutého hlasu vypravěčky. Když se nakonec dobereme k její osobě a jejímu životnímu příběhu, odezní pocit skoku do neznáma a jednotlivé střípky rodinné historie, doposud zbytečné, začnou působit jako koherentní poselství. Po technické stránce je film zpracován kvalitně - animace má bezesporu svůj styl, který se vyznačuje originální kombinací stop-motion fotografie s prostou kresbou. Také mě zaujalo, jak film pracuje s barvami a stíny. 7/10 [KVIFF 2014]

    • 6.7.2013  00:08
    1009 (2013)
    ***

    Tento krátký film mě minul naprosto vším. Jsem zmaten. 4/10 [KVIFF 2013]

    • 11.10.2013  00:09
    2 zbraně (2013)
    ****

    Islanďan Kormákur v Texasu nelenil, nasál mexický drogový odér a připravil pro nás guilty pleasure roku, které navíc úžasně obsadil. Duo 2W (Washington-Wahlberg) si sedlo naprosto dokonale a tvoří solidní základ pro zábavnou řežbu. Ta začíná nesměle a poněkud šablonově (za všechny zmíním např. Rychle a zběsile), má ale zajímavý scénáristický zvrat a opět trochu okoukané vyvrcholení. To mě ale vůbec nezklamalo právě díky formě, kterou Kormákur pro 2 zbraně zvolil. Bad-ass gesta, drsňácké hlášky, vzrušující akce a občasné machrování – to vše příjemně děj okoření a občas i vyloudí úsměv na tváři divákově. Musím také hodně pochválit technickou stránku produkce, která podle mě velmi kvalitně celý film podkresluje a proti které nemám žádných výhrad. Na druhou stranu se mi trochu zdálo, že ten samý génius Kormákur neodhadl dobře timing celé věci. Střed filmu mohl být rozhodně kratší a finále zas o ždibec delší. Také mě dost zamrzelo, když se Bill Paxton a Paula Patton před kamerou jen ukázali a pak zase ustoupili do zapomnění. To ale nevadí, třeba se v sequelu dozvíme víc. 2 zbraně jsou povedenou, vtipnou a zábavnou buddy-akcí, kterou stojí za to vidět. 8/10

    • 28.12.2013  00:10
    47 róninů (2013)
    ****

    Jak si asi tak v Hollywoodu představují pohádkové Japonsko? Vezměte špetku Harryho Pottera, doplňte Jacksonovými Novozélanďárnami a přidejte trochu wasabi. Herecky tedy nic moc – mezi Japonci najdeme nanejvýš dva slušné herce, zbytek asi viděl kameru poprvé. Samotná hvězda filmu, Keanu Reeves, nepřirozeně vyčnívá a navíc hraje stylem pěst na oko. Scénáristicky není Sedmačtyřicítka také žádná sláva. Akce je sice kvalitní, jako vyslovený hřích však vnímám pětiminutový voice-over v prologu a promarněné vyvrcholení na konci. Co ale bezpodmínečně chválím, je kamera – zvláště pak krásné přírodní a harmonické záběry, které divákovi poví více než kdejaký dialog. S takto smíšenými pocity a jemným optimismem v duši musím uznat, že 47 Róninů není zas takový debakl, jak by se původně mohlo zdát. 7/10

    • 30.10.2013  11:43

    Navzdory nízkým očekáváním jsem se celkem dobře bavil. Film je sice plný debilních vtípků, americké stupidity, násilného zjednodušování a hollywoodské komerce. Na druhou stranu je na něm ale také vidět, že se při natáčení bavili i sami tvůrci. Proto je mnohem zajímavější sledovat různá camea a narážky na jiné filmy, než se zajímat o samotný příběh, postrádající jakoukoli originalitu, koncepci i téma. 5/10

    • 1.7.2013  23:14

    Servillovi se podařila herecká etuda, když věrohodně a s vtipem vykreslil dvě naprosto odlišné figurky v podobných situacích ve stejném prostředí. Mastandrea a Bonaiuto mu solidně sekundují a volná místa Andó zručně vymaloval výjevy z italského politického zákulisí, které je stejné snad ve všech zemích. Zde je na něj ovšem pohlíženo i komicky a nevšedně, což dodává vážnému námětu na tolik potřebné lehkosti. Výsledkem je dobře natočená a příjemná dvojníkovská oddechovka pyšnící se kvaltními výkony hlavních představitelů a zdravým humorem. 10/10 [KVIFF 2013]

    • 15.5.2014  23:44
    Challenger (TV film) (2013)
    ****

    Tento film mě příjemně překvapil svým ponurým realismem, díky kterému se z poněkud ploché předlohy vyšetřování havárie Challengeru vyloupnulo plnokrevné investigativní drama z doby dozvuků studené války. William Hurt, který mistrně stvárnil vyšinutého akademika za zenitem, své postavě vtisknul charakter a svědomí, čímž příběh nabírá na morálním rozměru. Film je vzrušující, má svůj styl i spád. Nejvíce si na něm asi cením dobové akurátnosti. 8/10