Recenze (280)
Cedulky (2008)
Tvůrce tohoto příjemného, lehkého "kraťasu" má natočit Expendables 3. Zní jako vtip:-)
Turínský kůň (2011)
Ou, to bylo dlouhé. Tento typ "uměleckých filmů" jde mimo mě... Ono je to prakticky stejné, jen o protiklad, jako když se točí tupá akční střílečka - tedy film "na efekt"!
Mise (1986)
Snímek, kde počet hvězd na hodnocení nestačí...
Blue Valentine: Milostný příběh (2010)
Obdobné příběhy se stávají dnes a denně. Potěší realističnost hlavních postav, které nejsou černobílé - ani dobré, ani zlé. Každá z nich to prakticky myslí dobře.
Argo (2012)
Klasický film, který běží start-cíl podle známé a úspěšné hollywoodské šablony. Díky dobrému marketingu a vlasteneckému námětu protěžovaný snímek na letošních Oscarech. Gone Baby Gone byl přeci jen o kousek lepším filmem.
Marie Krøyer (2012)
Takových snímků s podobným tématem již bylo... Ovšem, když je to dobře natočeno, proč se nepodívat. Spíše mě pozitivně překvapuje fakt, že kolikátý je to dánský (potažmo skandinávský) snímek za poslední rok, který jsem viděl. Podotýkám kvalitní. Jedinou výtku pro mě představoval konec, který mi připadal ustřihlý. Jako nepříliš podrobný znalec malířství a osudů jejich blízkých, mi chyběl o Marii alespoň nějaký dovětek, co s ní bylo dále... /// FebioFest 2013 ///
Woody Allen (2012)
Nejde jinak... Tento chlapík toho stihl udělat za život tolik, jako by jiní nestihli ani za čtyři životy. /// FebioFest 2013 ///
Vedlejší účinky (2013)
Je pravdou, že až s chvilkovým odstupem času jsem si uvědomil, že první třetina, až polovina filmu, mířila úplně někam jinam. A to včetně žánru. Ale vůbec jsem si to v tu chvíli neuvědomoval. To jen podtrhuje, jak kvalitně Sonderbergh zpracoval stejně kvalitní scénář. Vyvstávají zde samosebou jisté logické otazníky. Ale to se u thrillerů ovšem stává. A vůbec! Takový psycho-thriller tady nebyl roky! /// Febiofest 2013 ///
Vášeň (2012)
Zase ty schody! Už by si to mohl De Palma odpustit! Co bylo bravurní v mých oblíbených Neúplatných a snesitelné v Černé Dahlii, tady již působí ohraně, až trapně. Nechápu, jestli se mělo jednat o senzaci, ale jednání obou hlavních postav jednoduše není uvěřitelné. Druhá část, která se z dramatu přehoupne spíše do thrilleru, mě trochu více chytla. Vše však bylo následně "zazděno" pár scénami, u kterých se marně ptám, zda bylo záměrem plný kinosál rozesmát. Vážně, nekecám. U poslední scény, před závěrečnými titulky, sál doslova "vybuchl" smíchy. Ono to zase nebylo tak špatné, ale hvězdičku ubírám, protože záhy jsem viděl nový Sonderberghův film, který s obdobným žánrem je o dvě laťky jinde. /// FebioFest 2013 ///
Krev mojí krve (2011)
Nevím, co si myslet, že tento snímek vyhrál brněnský festival. Postavy jsou "rozhádané", nevěrohodné. Navíc začátek zbytečně roztahaný, až zmatený. Ten počet postav... Ach, ouvej! Režisér se snažil také vervomoci šokovat. ///Cinema Mundi 2013///