Recenze (71)
Eorin shinbu (2004)
Asi už stárnu a měknu...Po skončení této roztomilé romantické komedie jsem jen tak seděl a usmíval se jako idiot.
Fata Morgana (1971)
Můj oblíbený režisér smíchal dohromady záběry na pouštní krajinu ve stylu National Geographic, multižánrový soundtrack, legendy o stvoření, biblické podobenství a pseudofilosofické úvahy. Vznikl opravdu podivný guláš, který mě po půl hodině přestal bavit a po dalších dvaceti minutách mě začal neskutečně štvát.
Faust (1926)
Vizuálně rozhodně nejpůsobivější film, který jsem v roce 2012 viděl. Sugestivní záběry, z nichž by každý mohl fungovat jako samostatné malířské dílo, vynikající práce se světlem a stínem, výborné kulisy. Lahůdka.
Gadkie lebedi (2006)
Uf...Tohle je opravdu rozporuplný snímek. Ve vztahu ke knize jde o velmi volnou interpretaci, která nedosahuje hloubky a vypravěčské suverenity originálu. Znalost knihy ale pomáhá zorientovat se v poněkud chaotickém ději filmu. Jako nezávislé dílo to úplně nefunguje hlavně kvůli malému prostoru pro rozvinutí klíčových myšlenek. Atmosféru nicméně Lopushansky buduje vynikající a některé scény ve mě zanechaly silný dojem (vstup do zóny, čekání v krytu, závěrečná scéna...). Ale jo, s odřenýma ušima pět hvězdiček.
Ginga tecudó no joru (1985)
Je to silné a inspirativní... Oslava pomalosti...Magický soundtrack vás vtáhne do děje... Mám rád kočky... Kenji Miyazawa byl zajímavý chlapík...Zvuk pražců... Zastávka... A potom zase dál...
Hněv Titánů (2012)
Já už snad ani nemám chuť tyhle akční slátaniny komentovat... Jestli má Hněv Titánů nějakou kladnou stránku, tak snad tu, že končí milosrdně v 99 minutě. Postavy mi byly úplně ukradené, Worthington hraje svůj standard, tj. odhodlaný ksicht a jinak nic, Neeson a Fiennes neobvykle slabí, ale vlastně neměli co hrát, Rosamunda Pike je kočka, ale do tohohle filmu se fakt nehodí, a obsazení Nighyho do role trapného Hefaista je špatný vtip.
Chlapec a jeho pes (1975)
Dívat se na to je docela utrpení, ale ten konec to zachraňuje.
Ikarie XB 1 (1963)
Vynikající sci-fi - v kontextu české filmové tvorby unikátní počin. Je potřeba se přenést přes jistou naivitu a ideologickou podbarvenost tohoto snímku, abyste si ho mohli naplno vychutnat. Potom ale oceníte sugestivní kameru, atmosférický retro op-artový design, slušnou gradaci napětí a některé téměř hororové scény. Svým způsobem je to lepší než 2001 Vesmírná odyssea.
Iron Man (2008)
Lehce nadprůměrná akční podívaná, bohužel s velmi předvidatelným dějem a spoustou těžkotonážních klišé. Podívaná na mlátící se kovová monstra je docela fajn, ale ničím jiným mě film nezaujal.
Jeden den Andreje Arseneviče (1999)
Pěkný dokument, ale přiznejme si to - nejlepší záběry jsou prostě ty vystříhané ukázky z Tarkovského filmů. Ocenil bych také hlubší analýzu Tarkovského tvorby.