kingik

kingik

David Kraťásek

okres Šumperk
profík, recenzent

76 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 13.3.2009  13:45

    Asi se už opakuji, ale na tomhle dílu jsou zajímavé pouze dvě věci: výkon Louise de Funese a super dabing. Jinak zbytek nestojí za nic.

    • 3.1.2010  20:17
    Fantomas (1964)
    *****

    Fantomas je klasika a tohle byl velmi překvapivý a nepřekonatelný díl.

    • 13.11.2014  09:52

    Brdečka neBrdečka, mě už v tomhle saloonu popíjet whisky neuvidíte. Jak tak koukám, tohle pití se tváří fajnově, ale je to pěkný patok. Nějak mně z něj není nejlépe. Z náhražky dobrý pití neuděláš. A tak to platí o tomhle westernu, který je parodií na westerny, ale mám pocit, že nebylo daleko, aby spíše parodoval (nepříliš invenčně) sám sebe, než nějaké, v té době zde málo známé "západní" vzory. Už ta "kolalokova" limonáda zní podezřele. Prosím vás, který pistolník pije takový humus. Kdyby tvůrci měli koule a nebyli přizdisráči, vrzli tam rovnou Coca-Colu, a to by byl panečku šrumec. Nějaká trapná břečka to fakt nezvedne. Asi nejhnusnější na filmu je kamera. Nevím, koho napadlo to nemožné filtrování, ale je to tedy peklo. Mně to vůbec nedělalo dobře na oči. LEDce z toho mrdlo a odešly pixely. Velké krédo mělo mít herecké obsazení. Mně neučaroval nikdo. "Arizonská pěnice" Tornado Lou byla celkem přestárlá vydra, vůbec žádný sexappeal, pistolníci představovali celkem zajímavé leporelo, ale "limonádník" tehdy proti režimu solidně brojil a zastával se potlačované gay komunity. Stačilo se na něj podívat a už jste si chránili řitní otvor více, než jiné partie. Padouch Hogofogo mě zklamal. Zkrátka nebavil mě takovým způsobem, jaký jsem od něj čekal. Winnifried jednoduše píča vhodná maximálně k gangbangu s pistolníky. Když to shrnu, děj neděj mě nebavil. Absolvoval jsem s ním nudné přechody z hnusného obrazu do ještě hnusnějšího obrazu s jakousi barevnou, nepojmenovatelnou mutací. Pár gagů se našlo (Hlinomazem sežrané housle), anebo i ta buzerantská písnička "Tu mejkmi šuk máj es, mučačí péro in ma maut", ale že bych byl z toho všeho "vodvařenej", to fakt ne. Notoricky známý kousek od mistra Oldřicha Lipského netřeba dvakrát představovat. Někomu se líbil, i když ani neví proč, a já jdu proti davu. Fakt mě nezaujal. Podotýkám, že pro mě to byl od Lipského jeden z jeho nejslabších kousků. Takový jeho, jím nikdy nerealizovaný, "Šerif nemá odpoledne čas", je pro mě "kultovka". Fistulkové buzno limonádníky nebrat, a nebo se smířit s osudem natržené řitě místo prostřeleného srdce. Už alespoň vím, proč pistolníci nosí ko(ko)lty proklatě nízko. A můžu mít klidné spaní kritika. Opět to v žebříčku nej filmů nemá co pohledávat. 40%

    • 20.12.2018  21:21

    Pověstný film, který není hoden své pověsti. A nenadchl ani český dabing z dob zlaté dabingové éry. Předpokládám, že vlnu Marčelů Mastrojánových a Sofinek Lorenových máme zdárně za sebou. Ono to bylo elegantně zdlouhavé a nezáživné. Těch pár dobrých momentů upravilo skóre na slabší průměr. Dost rozháraný styl vyprávění vadil především. A pořád to samé, opakující se dokola, uřvané. Když už se jevilo, že režie už se poučí ze své roztříštěnosti, tak nikoliv, a přicházely další šílené výlevy, co prostě dobrý děj nedělají. Režie i tak vykazovala občasný nadhled, přičemž až moc nechávala prostor dvěma hereckým hvězdám své doby, které to z té scenáristické bídy vytáhly, jen když se unavily řvaním, teatrálními gesty a celkovými neduhy, které odmítám tolerovat. Po skončení filmu, respektive debilním závěru, jsem si kladl otázku, proč se tohle drží v červených číslech. 4/10

    • 14.11.2010  12:51
    Mrazík (1964)
    ***

    Je to dobrá pohádka, ale především v první polovině, která mně přijde o hodně originálnější a zbavená předvídatelnosti. Druhá polovina už je znatelně slabší. Až moc strojově se vše spojí v násilný happy end. Písničky, překlad a dabing nemají daleko k dokonalosti, ale i v původním znění by to možná bylo zajímavější pro srovnání s českým dabingem. Na tuhle pohádku prostě musí být nálada. Je už dost ohraná a místy nesnesitelná. 50%

    • 14.6.2015  14:37

    Byl už Vinnetou po smrti, nebo ještě ne? Sám nevím. Zmatek kolem jeho úmrtí to byl fantastický. Karl May byl tak barvitý vypravěč, že ani jeden film podle jeho úžasných literárních předloh, nebyl podle mých představ. Dokonce se objevily i výblitky. Film věnovaný Lexi Barkerovi, respektive Old Shatterhandovi, je otřesná nuda. Absolutní šeď. Ani jedna strhující scéna. Ani jeden zapamatovatelný moment. Fajn, Lex Barker byl super Olda Šetrnej, ale proč, kurva, musel hrát v pomalé, rozvláčné a ničím zajímavé píčovině?! Nemám z dějového hlediska co vyzdvihnout. Kamera je na rok vzniku hodně velkolepě krajinářská. Na hd televizích už sice trpí nedostatky, ale přesto je to zřejmě to jediné, co stojí za pochvalu. Casting je úděsný. Jugoši s Němci dohromady. Kurva, hned jsem spolehlivě poznal Nenada Mamrda od Hanse Dietricha Štetkeho. Trapný casting si mohli odpustit. Lex Barker si zasloužil stonásobně lepší film. Tohle bylo nudné, roztahané nic, které už pomalu ale jistě prohlubovalo citelně chybějící tvůrčí invenci v sérii i chybějící řemeslné schopnosti režiséra. Tenhle film sice není tak hrozný jako podřadné výtvory typu "Vinnetou a míšenka Apanači" či "Old Firehand", ale mě absolutně jeho výsledné zpracování nenadchlo a nebavilo. Tohle mělo s Karlem Mayem společného tak maximálně jméno titulního hrdiny. 40%

    • 15.11.2009  17:54
    Perný den (1964)
    *****

    Tenhle film je zajímavý a řada písniček do něho skvěle zapadá. Jde o nestárnoucí klasiku, která by v rukou jiného režiséra než je Richard Lester, mohla působit až plytkým dojmem, ale nestalo se tak. Spousta humorných situací je zde bravurně zvládnuta a Brouci hrají jako o život. Pobaví to zaručeně a po tomhle filmu se vždy dostaví dobrá nálada, což se s jistotou nedá prohlásit o většině současných komedií. Mé hodnocení: 90%

    • 3.3.2010  15:42
    Rodina Addamsova (TV seriál) (1964)
    *****

    Nejlepší sitcom v dějinách sitcomů. Neskutečný gejzír gagů a nápadů.

    • 14.10.2009  16:26
    Starci na chmelu (1964)
    odpad!

    Ne, opravdu jsem tomu nepřišel na chut. Je to sračka. Ten film je mně svým pojetím odpudivý. Je slabě natočený i zahraný a propagandistický. Blbci na silnici s kytarami, to mělo být co?! Nebylo to napsané v brožuře. Prostě do odpadu s tím. Zlatý současný filmy, než tyhle vyčpělé a nic neříkající opusy. 0%

    • 28.5.2014  08:31

    Komedie pro celou rodinu názorně ukazuje, jak se v šedesátých letech minulého století obtížně za vzkvétajícího socialismu shánělo štěně. Malý capart si usmyslí psa a jeho horlivý tatínek využije všech dostupných prostředků, jak svému synkovi udělat radost. Obvolává Zverex (to je poměrně památná scéna) nebo reaguje na inzeráty s prodejem psů, případně je ve hře ještě pohraniční stráž. Tu má pro změnu "očekovanou" malý klučina, který neváhá roztomilé štěně odcizit, a pak se pod rouškou odhalení velmi autenticky strachuje. Několik scén je zapamatovatelných zásluhou Miroslava Horníčka, který roli tatínka zvládl uvěřitelně a mile. Komedie není příliš zatížena dobou anebo se tomu úspěšně vyhýbá. Neznamená to však, že by i bez nízké politické angažovanosti zvládla vše na jedničku. Především se film motá v kruhu a zdaleka není tak zábavný, jak by chtěl být. Je na něm znát, že opravdu vznikl v době, která je ve své naivitě poměrně prostinká. K problémům se přistupuje, mnoho jich ve filmu není, s lehkostí a z filmu je cítit neutuchající elán, který v kontextu s dnešní dobou vyznívá hodně archaicky. Nejinak je to s celým pojetím filmu. Archaičnost v každém záběru s dějovou roztahaností téhož navíc. Nutno připočíst i chabou vizuální stránku s poctivě vybledlými barvami a pofidérním zvukem, zralým na remaster. Film má v podstatě nulové vyústění, které vlastně končí chlapcovou radostí, že po úsilí všech si může konečně domů odvést svého psa. Zesnulý Milan Vošmik natočil celou řadu filmů pro děti, z nichž tenhle patří k těm nejznámějším. Režijní přístup s celkem neprotěžovaným Horníčkem nebyly nejhorší atributy filmu, ale u dětského diváka to jako celek dnes obstojí horko těžko. Ten zaručeně sáhne po moderním, technicky zdatném a hlavně nesrovnatelně atraktivnějším animáku. 40%

    • 2.3.2009  13:36

    Nevím, čím to je, ale po těch letech už na mě četníkova dobrodružství působí dosti vyčpěle. Zůstává jen geniální dabing Františka Filipovského a Soběslava Sejka. Jinak mě to celkem nebavilo, nuda prostupovala z obrazovky v míře takřka neúnosné. Přísahám, že jsem se ani jednou nezasmál.

    • 24.5.2015  14:30

    Zelené sukno a zpěv. Jde to k sobě? Ale to víte, že to jde, jak nám názorně ukazuje tenhle film. Sice nechápu, že když to měl někdo za 730, že si ještě u toho mohl freneticky prozpěvovat, ale budiž. Nebyla to ani komedie, ani nijak vyhrocené drama. Tedy blíže to mělo k slabé drámě, neboť dramatická linka ukázala postupně narůstající nešvar mazáctví. Že nevíte, co to bylo mazáctví? No, to se ptáte toho pravého, který o tom ví hovno, jak to za bolševika chodilo na vojně. Takže z doslechu vím, že mladší ptáky pérovali ti, co nastoupili o jeden rok před nimi. No, hrozná pakárna, když někoho šikanovali a dávali mu deset dní "vostrejch". Samozřejmě vzhledem ke vzniku filmu je to tady hodně mírně pojato, ale pokud vás stresuje už třeba jenom Vasil z Míši Kuličky, tak byste třeba mohli mít nervový otřes z nadřízených křiklounů na ubikaci anebo Satoranského zavřeného v base, kterak skrz mříže smutně pozoruje cvičiště. Ale kdepak, takovou úděsnou "depku" nám soudruzi přece jen nedopřáli. Hned totiž vidíme veselého Suchého, jak to s vojenským bandem a s kolegou Šlitrem rozpumpoval na plné pecky se semaforským šlágrem. Ještě že má film alespoň ty písničky, jinak bych se posral nudou. Ke všemu je mně ten svět kasáren a rozkazů tak vzdálený. Kdyby tvůrci přidali nějakou tu hlášku, ale je to celé poplatné době. Nejvíc mě sralo, že vojáci museli mrdat. Nechápu, že ještě měli chuť smočit ptáka v houští, když byli obklopeni takovým šíleným prostředím, ve kterém spíše péro na povel kleslo, než by šlo nahoru. Asi to chtělo Fialovou (barvu). Ta zelená je přece jen dost asexuální. No, asi takhle, resumé pro film vychází zcela negativně. Na filmu se mně nic nelíbilo. Fakt slátanina zelených mozků. Škoda toho nadějného hereckého obsazení, které čítalo začínající "ucha" Postráneckého a Satoranského. Byla sranda vidět je jako mladíky. To jediné na celém filmu, spolu se zpěvy, zaujalo. Antonín Kachlík proslul nálepkou režiséra poplatného totalitnímu režimu. Nelze se tedy divit, že film vypadá tak, jak vypadá. 20%

    • 26.4.2015  15:30

    Tovární dělník Lojza má štěstí, že se jmenuje Král. A na základě jeho příjmení se mu dostane neobvyklé pocty. Je to Čech jak poleno, ale přesto by měl vládnout jako islámský král. U nás řádil socialismus a monarchie je něco, s čím soudruzi snad ani nepočítali. Vzdáleně film připomíná svým "exotickým" motivem pohádku Lotrando a Zubejda. V ní na české území také dorazili sultánovi pověřenci, kteří sice měli jiné poslání, než vyslanec Tamánského souostroví Kopecký, ale jistá podobnost tady je. Zásadním problémem je režie Martina Friče. Ten film tlačí do komedie a satirickou složku, která měla dominovat, odsouvá do pozadí. Přitom to film není nijak extra vtipný, ale dovedně skrývá množství narážek na tehdejší režim. Většina provokace však skoro vůbec nevyzní. Samozřejmě přes bedlivé oko cenzura se nedostalo mnoho škodlivého, ale dopadlo to tak, že socialismus je chápán jako absolutně nedotknutelné zřízení, ve kterém vše bezvadně funguje, všichni jsou spokojení a nějaký ropný ráj, kdesi daleko od socialistického ráje, přece nemůže nikoho zajímat po stránce životních a lukrativních hodnot. Jiří Sovák dal svému montérovi českou uvěřitelnost i bodrost a jeho osobité herectví a nadhled by si zasloužilo nějakou tu peprnou hlášku navíc, ale vše je poměrně socialistickým hoblíkem uvědomělého cenzora uhlazeno do mírně povrchního výsledku, který je i určitým kompromisem. Filmu se zpočátku daří vzbudit divákův zájem, ale poté film začne stagnovat a nepůsobí kompaktně. Ve větší míře se do popředí dostane Sovákova schopnost pro improvizaci. Film sice jako celek nefunguje, jak by býval (ne)mohl, ale řada scén je přece jen dobře vystavěna a je z nich cítit solidní výsměch tehdejšímu vládnímu zřízení. Režisér vykazoval cit pro řemeslnost i originální pojetí. Nedokázal však satirickému tónu dát větší údernost a z filmu se mu podařilo udělat úsměvnou komedii bez přidané hodnoty. A ta tentokrát citelně chybí. Vše klouže po povrchu, ale větší odvahu zajít dá jsem z filmu necítil. Kdoví, kde zase soudruzi udělali chybu. Tentokrát dbali na to, aby jejich autorita nebyla podrývána lidmi od filmu. 60%

    • 20.2.2009  16:42
    Ptáci (1963)
    odpad!

    Já jsem se nebál, ale smál jsem se na celé kolo. Triky k smíchu, herci k smíchu. No, jako komedie super, ale jako horor k zblití. Horor si představuji úplně jinak. Fádní scénář a fádní zakončení filmu, to je opravdu klenot mezi hrůzami.

    • 5.2.2009  09:36

    Nepovažuji tento první díl o legendárním popleteném inspektorovi Clouseaovi za moc povedený. Série se teprve rozbíhala a Sellers ke své životní postavě přistupoval tak trochu nesměle, oproti tomu, jak znamenitý byl v pozdějších dílech. Jeho postava je zde málem vedlejší, neboť více prostoru dostal tehdy hvězdný David Niven. Gagů tady nebylo tolik, a hlavně nebyly nijak vypointované, a zasmát se jim tedy moc nedalo. Děj byl poměrně konzistetní, což narušovalo typickou bláznivou odvázanost, která byla k vidění v pozdějších dílech. Jako začátek nic extra, ale další díly stojí za to. Je totiž zajímavé, jak v dalších dílech tvůrci razantně změnili styl série směrem k ryze grotesknímu pojetí. 60%

    • 25.12.2011  11:45
    Uspořená libra (TV film) (1963)
    ***

    Komedie ve které se (ožralecky) plká na poště. Ještě, že to mělo jen krátkou minutáž. Od reality na hony vzdálené, ale vzorně zahrané, ačkoliv ani jednoho z herců pro jejich (hereckou) neupřímnost nevyhledávám. 60%

    • 22.2.2012  17:29

    Podle mě nadčasový snímek, na který se dá podívat v podstatě kdykoliv a vždycky z něho budete mít pozitivní dojem. Hudební génius Elmer Bernstein ho opatřil chytlavou melodií a herecký génius Steve McQueen si nezadá s dnešními akčními hvězdami, a dost možná jim nakope v pomyslném souboji zadek. A zvučných hereckých jmen je tady požehnaně. Dobrý film. 60%

    • 26.6.2012  15:36
    Vinnetou (1963)
    ***

    Knižní předloha a následné filmové zpracování Vinnetoua mají naprosto rozdílnou poetiku. Karl May byl natolik zdatný vypravěč s neuvěřitelnou invencí a strhujícím popisem, že film těchto kvalit nedosahuje ani omylem. V jedné jediné věci je film lepší než Mayovo dílo, a sice ve výběru dvou hlavních představitelů. V knize nemají až takové charisma, ale nezapomenutelný Pierre Brice jako Vinnetou a Lex Barker jako Old Shatterhand jim ho vtiskli. Film sám o sobě hodnotím jako lehce nadprůměrný, s několika skvělými scénami, ale také velmi vlažný ve vztahu k nepřekonatelné literární předloze, která působí mnohem opravdověji, než poněkud naivně zpracované dobrodružství dvou pokrevních bratrů. Slabší výprava, kýčovitě monumentální hudba, vynikající dabing a jugoslávské exteriéry snad ani nebrat. 60%

    • 11.7.2012  20:42
    Černý Petr (1963)
    **

    Nerad bych, aby na mě Černý Petr zbyl. Nestalo se a to jsem s Milošem Formanem známou karetní hru hrál jen pomyslně. Zkrátka tyhle filmy nevyhledávám, kdy se mládež v totální totalitě bavila po svém, a všechno neslo punc autentičnosti. To je sice fajn, ale mě film musí bavit, v tomhle případě se to nestalo. Pro mě film, na který se podívám, a při vysokém hodnocení čekám přidanou hodnotu. Byl jsem znuděn nijakým dějem, podivně vyschlými dialogy a hercem v hlavní roli, který za celý film nezměnil výraz. Jeho poker face nebyl na místě, hráli jsme jinou karetní hru, ale evidentně soupeři nenesla karta. A soupeř si nezasloužil, abych ho nechal vyhrát. Návrat do šedesátých let nebyl pro mě. Černý Petr zbyl na Miloše Formana a spol. 40%

    • 21.12.2011  09:11
    Dr. No (1962)
    odpad!

    Connery v apartním kloboučku je moje noční můra. Nikdy víc tuhle slátaninu. 0%

    • 8.1.2012  16:38

    Dobrodružným filmům s hrdiny z knih Karla Maye jsem odrostl. Tohle je velmi známý film, který si dám jen v nouzi nejvyšší. Mně to přijde celé neskutečně naivní až dětinské. Prožitek prakticky žádný. Děj se točí kolem pokladu nedozírné hodnoty ukrytého kdesi v nepřístupných horách. Mezinárodní obsazení, kvalitní dabing a připomínka toho, co letělo kdysi v našich kinech, ale můj vkus to rozhodně není. 50%

    • 1.7.2014  07:28
    Méďa Béďa (TV seriál) (1961)
    ***

    Při náročnosti dnešního dětského diváka do jejich profilu dva obstarožní medvědi z Jellystonského parku s datem narození někde kolem roku 1961 už příliš nezapadají. Osobně jsem ve ve svém okolí nezaznamenal ani jedinou zmínku, že by tenhle proslulý seriál z řad dětského publika někdo sledoval. To však neznamená, že by tenhle kreslený seriál z hlediska menší popularity v našich končinách byl na tom bídně co do kvality. Svůj rozmach seriál slavil právě v časech,kdy se k nám jeho epizody dostaly jen velmi ojediněle, spíše jako rarita a dnešní generace je vnímají jen jako značně prostinkou ukázku kreslené formy grotesky. Animace rozhodně není nijak oslnivá. Animační technika od té doby dosáhla mnoha revolučních rozměrů a přerodů o kterých si může tenhle seriál nechat jenom zdát. To lepší a originálnější skýtá samotný námět. Veselá dobrodružství která medvědí dvojice prožívá a řeší nejednou nabídnou invenční nápaditost na prostoru, kde by jiní tvůrci tápali a nehnuli se z místa, ale tady se jede na dobrý lesní pohon. Horší je to s tím, jak se po několika epizodách neotřelé prostředí chráněného parku okouká a začne působit monotoně. A do tohoto schématu postupem doby upadne i celý seriál, i když medvědi a všechno kolem nich je vesměs originální a originálně vtipné, ale nedá se svítit. Při dnešním množství bombastických animáků si Méda s Bédou budou hledat své příznivce s velkými obtížemi. Jo, doba se mění, divácí se mění a animovaní medvědi o tom nic nevědí, ale turisty ani diváky neschlamstnou. Mé hodnocení: 50%

    • 8.6.2010  12:24
    Začátek konce (TV film) (1961)
    ****

    Byla to legrace. Dvojka Brodský - Řanda byli vážně skvělí.

    • 16.4.2012  17:18

    Jedna epizodka se Spejblem a Hurvínkem. Lipský si s proslulými loutkami tak úplně nepotykal. Tohle není jeho parketa. Je to téměř nuda a bez vrcholného nápadu. Kirschner ovšem nepřekonatelný. 60%

    • 27.6.2012  08:20
    Pepek námořník (TV seriál) (1960)
    ***

    Neúnavná reklama na špenát, pokérovaný námořník Pepek bez své dýmky nedá ani ránu. Nešlo mně to nikdy moc dohromady propagovat zdravou výživu a současně nechat hlavního aktéra pobafávat z dýmky, ale přehlédnout svérázného námořníka bylo nemožné. Naturelem tento animovaný seriál padne do doby svého vzniku, 30 léta, opravdu dokonale. Námořnictvo a vojsko bylo tehdy neduživé a tak se přistoupilo k reklamní kampani tímto způsobem a špenát se dočkal propagace jako nikdy. K Pepkovi přibyly další postavy jako jeho vousatý a natvrdlý rival Blut nebo zbožnovaná Olive. Vidět všech 220 epizod opravdu nedokážu, ale to, co jsem viděl na mě působilo po čase stereotypním dojmem a ani po vehementním nucení jíst pravidelně zelenou listnatou rostlinu, jsem si na zdravou výživu nepřivykl. Dabing jednotlivých epizod není povedený. Starší Pepkovy příběhy jsou nápaditější a i lépe nakreslené než tenhle pozdější seriál. 60%

    • 10.7.2010  22:07
    Práče (1960)
    ***

    Úsměvné, vzorně zahrané a zrežírované, ale nic extra.

    • 4.9.2010  17:18
    Psycho (1960)
    **

    Tohle je tak slabý strašáček, že ho spláchne i ten nejtuctovější horor ze současnosti. Pouze Herrmannova hudba stojí za pozornost. Hitchcock mě opravdu nikdy nevyděsil. Jeho slavné Psycho mě neoslovilo a nic se mnou neudělalo. To znamená, že je to horor na nic. 40%

    • 4.3.2009  09:40

    Mexičtí venkované, sužování bandou padoucha Calvery, si najmou partu pistolníků. Sedm dobrodruhů se z různých pohnutek pustí do boje, který se zdá být předem ztracený. Klasika žánru mně vždy, vyjma parádní ústřední melodie, obsazení a závěrečné přestřelky s bandity, přišla průměrná, ale dodnes nepřekonaná. 60%

    • 7.1.2012  10:15
    Sladký život (1960)
    odpad!

    Sladký život? To si koupím čokoládu a nemusím vidět Felliniho onanie o ničem. Opět odpad. Jo, je to veledílo. 0%

    • 2.3.2009  17:08
    Velocity (1960)
    ***

    Rebelský pankáč beatové generace tráví své dny jako amatérský jezdec zablácených tracků mezi flákáním a výtržnictvím. Nakonec unese kamarádovu holku, zabije pár policajtů a i jeho život skončí tragédií. Jack Nicholson v tomhle dramatu nepůsobí vůbec špatně, ale to spíš film působí zastarale a třeba by nebylo od věci kdyby se někdo pokusil natočit jeho remake.