ad

ad

Adam Doležal

okres Brno
už ne student

24 bodů

Moje komentáře

1 7 8 9 10 11 12 13 17 25 33
    • 17.9.2008  14:57
    Maratónec (1976)
    ****

    Málokterý thriller je skutečně "thrilling"... tento ano a může za to především důsledně temný, neosobní, ponurý a neutěšený svět, ve kterém se příběh (už bohužel ne tak zajímavý) odehrává... svět budovaný skrz osobité Schlesingerovo režijní vidění... A Olivier je skvělý !!

    • 9.9.2008  17:22
    Hnus (1965)
    ****

    Prostě měla blbej tejden no...

    • 9.9.2008  13:41
    V přístavu (1954)
    ****

    Téma je tedy značně vyčpělé, a určitě dobově zatížené ale Kazan má silné obrazové cítění, cit pro napětí a atmosféru a - především - famózního Marlona Branda v hlavní roli !!

    • 31.8.2008  23:17
    Nebe (2002)
    ****

    Kieslowski napsal úžasný scénář (jak jinak), Tykwer ho nepokazil (jak jinak), Cate Blanchett byla skvělá a krásná (jak jinak)...a mě se ten film prostě líbil...jak jinak...

    • 31.8.2008  22:22

    A pak, že v čechách nelze natočit vynikající drsný psychologický thriller !!!

    • 31.8.2008  14:32
    Solaris (1972)
    ****

    Tenhle film je těžké sledovat (první půl hodina je opravdu celkem nudná), ale tak to máme se všemi Tarkovského filmy. Jakmile se jim totiž člověk poddá a nechá se unášet, dostane se mu nepopsatelně krásného zážitku, kde už film přestává být pouhým filmem. Takový druh zážitku, jaký uměl přivodit jenom Tarkovskij ve svých nejlepších filmech....Nepopsatelné, nevysvětlitelné, překrásné....

    • 30.8.2008  12:43

    Film je to vynikající (jiné filmy Nolan beztak netočí), ale v první TOP 100 opravdu nemá co dělat (i když obsahuje ztělesněnou anarchii v podobě nepřekonatelného Ledgera)... A Rachel Maggie Gyllenhaal je bohužel i tentokrát za krávu a nijak výrazněji se tím tato postava nevylepšila...škoda

    • 29.8.2008  13:18

    Manifest Dogma 95 považuji za nafouknutou prázdnou bublinu, nebo v horším případě za nepochopený žert a všechny ty viděné objektivy a houpající se mikrofony mě v tom jen potvrzují... Vinterberg ale napsal naprosto dokonalý, skvěle vystavěný, vnitřně vypjatý a netriviální scénář, který navíc herci perfektně odehráli a ani ta nerví ručka nakonec ve většině scén nevadila...4,5*

    • 27.8.2008  10:30

    Hellboy je prostě bezva. I když příběh, děj a dialogy jsou tentokrát opravdu stupidní a na úrovni libovolné epizody ze čtyřlístku a jemu podobných periodik, ale kruci, o děj tu tentokrát ale opravdu nejde !!!! Jde tu o atmosféru (ta je úchvatná, celý film působí jako jeden z těch filmů, u kterých jsem jako škvrně uslintával blahem) a jde o fantazii. Del Torova imaginace tentokrát tryská z každého záběru filmu neuvěřitelným proudem (člověka tu potkáte maximálně tak na pět minut) a navíc není del Toro zatížen nemístnou a křečovitou snahou o "umění" (které mu stejně nejde) a může se plně soustředit na to, co umí a co mu jde nejlépe: tvorbu úchvatných nových světů, ve kterých se lze lehce zabydlet a postav, se kterými by nebyl problém zajít na pivo a případně se opít a mudrovat o životě (nebo třeba zazpívat "Can´t smile without you")...

    • 26.8.2008  21:54

    Hloubka lidské malosti a necitelnosti je životní jistota a dokáže neustále překvapovat...film jako takový se trochu táhne, ale téma je nadčasové a nesmrtelné... PS. : Doufám, že si to od Manon oba pořádně slíznou !!! :)

    • 26.8.2008  16:35
    Cokoliv (2003)
    ****

    Woody Allen musel během psaní tohohle filmu chodit krok za mnou a šmírovat... Jak jinak by bylo možné, že spousta vět a situací je naprosto totožná s mými zážitky (především scény Biggs/Ricci)?????? Objektivně je to jeden ze slabších Woodyho filmů, ale za ten nepříjemný pocit deja vu ty čtyři dám...

    • 23.8.2008  21:18
    Irina Palm (2006)
    ****

    Zvláštní jak citlivý a dojemný film lze natočit podle tak lascivního námětu...ani si nechci představovat, jakou zhůvěřilost by podle toho natočil třeba Haneke, nebo Passolini... ještě, že je Irina Palm takový film jaký je

    • 21.8.2008  18:59

    Velmi černá a velmi silná káva, která je o to silnější, že chápeme myšlení hrdinů a rozumíme jejich pocitům a emocím, takže si spolu s nimi stále více a intenzivněji uvědomujeme, jak blízko peklu jsme... Vlastně dost nepříjemný zážitek, bohužel ale i během sledování, protože než se začne celkový pokřivený depresivní obraz skládat dohromady, uplyne zhruba celá první hodina, která postrádá tempo, napětí a vlastně je dost sterilní (ale je nutná pro celkový obraz)... Každopádně Lumet ve svém úctyhodném věku natočil film, kterým dokazuje, co to znamená být legendou v plné síle a silná herecká trojka Hoffman (fenomenální výkon!), Hawke a Finney si to s ním nepochybně velmi užili...

    • 20.8.2008  23:25
    Sirotčinec (2007)
    ****

    Správně atmosférická podívaná, která si úžasně pohrává s gradací napětím a diváckým očekáváním... Jeden z mála filmů posledních několika desetiletí, kde jsem místy učůrával strachy...a nic na tom nemění, že jsem si během sledování vzpomněl na jiné filmy... Je to prostě "horor", který funguje !! PS. : Dokážu si ale představit, co by vzniklo, kdyby to režíroval Del Toro (produkce)... a jsem o to raději, že jsem neviděl další variaci na Devila (viz. těžké zklamání z Faunova labyrintu)...

    • 17.8.2008  16:49
    Sedmikrásky (1966)
    ****

    Celková myšlenka nakonec vyznívá trochu plakátově, ale filmařsky se jedná o suverénní arcidílo!!!!

    • 17.8.2008  14:40
    Divoké vlny (2007)
    ****

    MIlionkrát ohraný naivní pohádkový příběh/nepříběh a kalkulem zavánějící původní nápad (tučňáci na surfu - to musí přeci zabrat!) jsou jediná dvě negativa, které lze potenciálně vytknout... jinak vše ostatní (postavy, humor, prostředí, atmosféra, paradokumentární forma atd.) je tak NEODOLATELNĚ ŠÍLENÉ a zábavné, že si film užívám pořád znovu a znovu a znovu... PS. : Viděl jsem jen původní znění, které určitě dělá také hodně...

    • 13.8.2008  00:01

    No jako film to sice neobstojí ale... Co na tom, že to jsou již stokrát viděné scénky (a mnohdy doopravdy v původním provedení lepší), legrace je to pořád náramná (jeden vtip je dokonce smrtící) a podvratná

    • 12.8.2008  23:32

    Sněhobílá planina a čutňáci... jejich kukuč je mi podezřelý už od Wallace & Gromita a (roztomilost neroztomilost) zůstává podezřelý i nadále... Pozor na ně, určitě něco kujou !!!

    • 1.8.2008  17:41

    Každé vystřízlivění bolí... A nadčasovost tohoto filmu je nejen v jeho strhující vizuální rovině, a hereckých výkonech, ale i v pravdě, že pořád je z čeho střízlivět...

    • 27.7.2008  13:15
    Mariňák (2005)
    ****

    Tenhle film je chytřejší, než by si mohl leckterý divák připustit... Mendes se nebál po oddychovce s mafiány a Tomem Hanksem zase "podívat blíž" a díky svému nezaměnitelnému ironickému odstupu se mohl při svém pohledu odkázat na Kubricka, Coppolu i Cimina, neztratit se v jejich přítomnosti a pořád zůstat originální a sdělný... Tak Americká krása to sice není (na tu nám tu jaksi chybí příběh), ale pořád je to výjmečný film, který má každou chvíli co říct (ačkoli to nejsou zrovna lichotivé věci)... a navíc je tu můj oblibený Tom Waits a jeho Soldier's things v poslední scéně :) Těším se na další Mendesův film...

    • 24.7.2008  17:21
    Revizoři (2003)
    ****

    Vlastně pořádná konina, ale natočená s takovou chutí a tak neodolatelným způsobem, že pod 4* jít prostě nemůžu...

    • 24.7.2008  12:19

    Temné, psychedelické, znepokojivé, vizuálně strhující a řekl bych, že nedoceněné... ale opět jedna nemilosrdně dolů za ohraný, rušivý a neuvěřitelně vágní povinný milostný motiv... Jinak ale myslím, že příběhy ze současnosti sednou Scorsesemu lépe a měl by se jich držet...

    • 19.7.2008  15:02
    Nepijte vodu (TV film) (1994)
    ****

    Určitě to není nejlepší Allenova komedie, nejedná se o žádné veledílo, ale Allenovský humor je zde prezentován v plné parádě, celé to moc hezky utíká a ačkoli jsem se nahlas zasmál jen párkrát, celou dobu jsem měl na obličeji lehký úsměv... Příjemná oddychovka, kterou si občas rád zopakuju... Mmch, film nemá dvě hodiny, ale něco kolem hodiny a půl...

    • 8.7.2008  15:06

    Woody u mě opět zaválel, i když to jsou především maličkosti, kterými mě tentokrát dostal do stavu diváckého vrnění. Děj Kassandřina snu je jednoduchý, překvapivě krutý a nemilosrdně ironický (nadhled a odstup Allenovi jako autorovi zůstávají, paradoxně jsem se zasmál víckrát než u Scoop). Herci to ale vše zvládli dokonale - vedle dokonale fungujicí dvojce Farrell/McGregor zaslouží nekonečný obdiv především Tom Wilkinson - a své udělala i přesná Glassova hudba... Rozhodně v současné době nadprůměr, který ale nemá smysl srovnávat s tím nejlepším od Allena (většinou je to přece jen trochu jiný žánr, ale i Match Point je trochu jiná liga). Jestli ale bude jeho tvorba pokračovat v podobném duchu, nebudu rozhodně proti :)

    • 3.7.2008  14:54

    Pekelně působivý film, který ale přes všechny svoje vnitřní kvality působí na venek jako trochu drsnější televizní inscenace (proto nevím, jestli patří přes všechnu svoji pozoruhodnost, do nejlepších 200, ale to je vedlejší) ... Myšlenka a děj jsou ale tak silné a sugestivní, že všechny ostatní věci se dají lehce zapomenout... Co je čest? Co je sebeúcta? Kdo se za sebe bude víc stydět - pitomoučká konformistka Tea, nebo idealista Kaspar? Nebo všichni kteří jen přihlíželi? - navíc, když je člověk sadistický primitiv, je jím už na škole a nízký věk mu na krutosti neubírá, jen si toho nikdo nevšímá... plus je ve filmu jasně čitelná zajímavá konotace s jistým aktuálním tématem (nebudu říkat jakým, abych nezkazil sledování)... Takové myšlenky mi běží v hlavě pět minut po skončení, tak snad už máte dostatečný obrázek, aby jste si ten film pokusili sehnat a užít :)

    • 2.7.2008  14:40

    Nádherný film, který celou dobu přesně ví, co a jak chce říct. Obraz je opravdu malebný, i když sem tam na pokraji kýče, nebo reklamy na šampón, ale to se dá lehce prominout, stejně jako opět naprosto zbytečný milostný motiv, který kdyby chyběl, bylo by to jen ku prospěchu věci a navíc by se z trochu přepísknuté stopáže ubralo nepotřebných patnáct minut... Ale přimhouřím oko, protože tomuhle filmu by se mělo naslouchat, ať už s jeho myšlenkami budete souhlasit, nebo ne...

    • 26.6.2008  21:19

    Celý film působí trochu staromódně a zvláštním způsobem divákovi, který se v těch kauzách moc nevyzná, stěžuje sledování. Proto je až podivné, jak je tento film, kde se celou dobu "jen" poklidně mluví silný a strhující....

    • 25.6.2008  00:04
    Persepolis (2007)
    ****

    Kouzlo a výjimečnost celého filmu je pro mě především v okouzlující dialektice, kde se střídají ty nejvypjatější, lidsky silné momenty s neodolatelným nadhledem autorky Marjane Satrapi ("Eye of the tiger" mluví za vše, nebo první půlhodina, ve které velmi funguje kontrast politiky s vyloženě dětským světem apod.), který je podpořen přesnou animací... Bohužel neznám předlohu, ale určitě si jí pokusím někde sehnat, a plně poté docenit i vydařenost filmu. Zatím 4,5 hvězdy, s tím, že po třetím shlédnutí možná přijdu zvednout na 5...

    • 24.6.2008  20:50

    Upřímně řečeno, tyhlety rané formální Treirovi experimenty (tzv. "evropská trilogie") mi přijdou zajímavější a působivější, než celá jeho novější "ručně-kamerová" tvorba... a z Prvku zločinu se při troše empatie může vyždímat slušně nepříjemný pocit v břiše...

    • 18.6.2008  20:59

    Trojan v sobě Sklepáka nezapře, během sledování si určitě vzpomenete přinejmenším na Vorlův Kouř... Jestli máte podobný styl rádi, budete spokojeni, stejně jako každý, kdo byl alespoň jednou na podobném táboře a rád si připomene o čem že bývaly ty ztracené tři týdny z prázdnin... to přísahám na France Kafku :)

1 7 8 9 10 11 12 13 17 25 33