Recenze (59)
Pošli více cukroví (2001)
Další z řady "laskavých" severských filmů, točících se kolem dětí, venkova, s barevnou podzimní atmosférou ale bohužel dost černobílým dějem a spoustou klišé - tentokrát se všechno /jak jinak v Dánsku/ odehrává kolem venkovské farmy a pěstování prasat... z filmového hlediska je pak asi nejzajímavější režie bývalé manželky dánského kouzelníka Lars von Triera .... pro děti lze doporučit....50%
Ghost Dog - Cesta samuraje (1999)
Legračního indiána vystřídali směšní mafiáni, mlčenlivého Deppa stejně vyrovnaný Whitaker.. rozhodně ne nuda ale ani velké umění, zejména velmi předvídatelné /tak po 15 minutách je všechno jasné, i nevyhnutelný závěr/...velmi slušně strávených 116 minut, 70%...
Saló aneb 120 dnů sodomy (1975)
Nic pro nekritické fanoušky Forresta Gumpa.... v kině nás vydržela zhruba menší polovina a je třeba říct že důvody odejivších jsou zcela pochopitelné .... nechutné až do morku kostí, ale z hlavy se jen tak nevykouří...hodnotím s desetiletým odstupem, čerstvě bych možná dal odpad...synonymum pro kontroverzi..
Ráže .45 (2006)
Silně stupidní záležitost, ve které Milla Jovovich znovu dokazuje že neumí hrát / čest Bessonovi,co z ní dokázal vyždímat v Pátém elementu / a Gary Lennon že neumí režírovat - navíc to, že vrahem je /překvapivě/ zahradník, by v závěrečné "pointě" překvapilo asi jen absolventa pomocné školy.. závěr pak /konzistentně/ působí jak z laciné reklamy..../Loreal Paříž, já za to stojím.../... takže 15%, protože existují ještě horší filmy..
Osudový dotek (2004)
Motýlí efekt je lehce nadprůměrný film, používající vcelku otřepaný námět okořeněný několika osudovými okamžiky z dětství s dost zjednodušeně a trochu mysticky pojatým způsobem cestování v čase - komu se námět zdá originální, nechť vzpomene v literární oblasti originální Bradburyho povídku, nebo /i když také jinak pojatou / filmovou trilogii Návrat do budoucnosti... celkově ovšem nenudí díky slušné režii a uvěřitelné Amy Smart, takže akorátních 60%...
Sedm (1995)
Ani napodruhé mě tento film nepřesvědčil o své vyjímečnosti, zvlášť ve srovnání třeba s Mlčením jehňátek mi připadá minimálně o třídu níž, jak v atmosféře, tak v charismatu ústřední dvojice - zůstává pro mne tedy jedním z nejpřeceňovanějších filmů v žebříčku csfd, i když napoprvé to za shlédnutí stálo..70%
Cesta na Měsíc 3D (2008)
Neuvěřitelná slátanina o tom,kterak hrdinné americké mouchy i přes zuřivý odpor zákeřných sovětských much na měsíc i zpátky doletět dokázaly... byl jsem v pokušení udělit jednu hvězdu za startující 3d raketu na začátku, ale nehodnotím technologii nýbrž tento "film" /šel jsem na něj z donucení, vždyť víte, děti../, takže za tu propagandu ubližující křehké dětské duši - jasný odpad !
Dívka na mostě (1999)
A co princ udělal pak, když vystoupal a zachránil ji? Ona zachránila jeho. ... i touhle replikou ze známého slaďáku by se dal jednoduše charakterizovat tenhle film, tak francouzký jak eifelovka, panerie nebo šampaňské.. film o smůle i štěstí a hlavně o setkání dvou lidí, kteří se prostě setkat měli.... černobílý a přesto tak vizuálně i dějově barevný /jak už to bývá/ a taky jediný film, který mi stál za patnáct hodin práce překladu a přepisování titulků...
Vykoupení z věznice Shawshank (1994)
Ideální film, pokud chcete mít na konci dobrý pocit, který vydrží i do druhého dne... jednička u nás i ve světě..? pro mě až tak ne, přesto rozhodně vyjímečný zážitek, takříkajíc pro všechny...