Recenze (532)
Pracka v láhvi (1978) (TV film)
Já tyhle televizní pseudoanglické inscenace prostě miluju. Není nic lepšího na podzimní sychravý podvečer, než nějaká taková povedená krimoška.
Čapkovy kapsy (2011) (seriál)
Některé díly skvělé (Zločin v chalupě, Případy pana Janíka), jiné velmi slabé (Ztracený dopis, Básník). Ale například Zločin na poště v podání Menšíka mi přišel mnohem více čapkovský, i když pan Navrátil je rovněž skvělý herec a této role se zhostil výtečně. Zato tomu chlapci v Básníku jsem nevěřila ani to, že báseň napsal natož aby měl na pokoji dívku. A proč pojali roli sňatkového podvodníka jako protiúkol, rovněž nechápu. Velmi nepřesvědčivé a ve srovnání s Jiřím Sovákem, který si s rolí pohrál jako s čerstvě okradenou vdovičkou, velmi slabé. David Novotný však pojal roli výborně. Vetchý nebo Preiss také pěkné. Škoda, že se nenatočily některé jiné povídky, dosud nezpracované a rovněž pěkné.
Případy 1. oddělení (2014) (seriál)
Reminiscence na Hříšné lidi a na Pitaval v moderním kabátku, se stejně kvalitními hereckými výkony, režií a dobrým scénářem.
Deník Anny Frankové (1959)
Nevědět pravdu o vzniku deníku, film by byl hezký. Ale tato povědomost činí z filmu naprostou fikci a to poněkud snižuje mé hodnocení.
Anna Frank (2009) (TV film)
Slaboduchá slátanina...
Stříbrný vítr (1954)
Eduard Cupák byl přímo stvořen pro tuto roli! Kdo jiný by měl hrát téměř autobiografickou postavu Fráni Šrámka, než právě Eduard. Vždyť si byli i fyzicky podobní. Tehdejší kritiku kvůli jiné orientaci jsem nikdy nechápala, vždyť i Fráňa byl gay, tak co. Krásný film i kniha.
Příliš velká šance (1984)
Otakar Fuka snad nenatočil jediný skvělý film, ale i na těch pár průměrných se dá koukat. A Příliš velká šance je z nich nejlepší. Umím si představit Hollywoodský remake. Biolog Jan Brad Pitt Kanyza, vyšetřovatel Radovan Morgan Freeman Lukavský...no nemuselo by to dopadnout špatně. Dávám oběma verzím 4 hvězdičky.
Výsledek testu (1986) (TV film)
Vynikající Mrkvička i Abrhám, závěrečná jízda rozpumpovaného Šafáře mi utkvěla tehdy stejně jako dnes.
Let (2012)
Nudná a dlouhá pohádka o jednom věčně zpitém a zfetovaném pilotovi (nesmysl), co dokázal letět s MD83 vzhůru nohama (další nesmysl) a co se pak napravil.
V temnotě (2008)
Sice jsem se moc nebála, ale zato jsme po filmu zkoukli dokument o "feral children" a to bylo přínosné. A kdo proboha tak blbě napsal tu postavu matky? (spoiler) Jak tam tak poklidně spala na gauči poté, co nevěděla, kde je její syn a zda to není vrah a co se vlastně stalo? Anebo jak byla mimo dům záměrně právě v té chvíli, kdy se tam objevila ta holčička? Jedna hvězda dolů.