Ioannes

Ioannes


1 bod

Moje komentáře

    • 16.1.2011  18:53

    Po formální stránce (kamera, střih, hudba, efekty, zmínění dalších podvodníků atd.) bez výhrad. Neviním tvůrce tohoto dokumentu za to, že nemají k dispozici supertajné usvědčující důkazy jako nahrávky skrytou kamerou či listiny. To se u podvodu za 65 miliard dolarů snad ani nedá čekat. Co se týče podaných informací, jsou bohužel velmi povrchní. Nejdou do hloubky problému neboli jsou takzvaně příliš "mainstreamové". Tvůrci tohoto dokumentu měli klást nepříjemné otázky. Ty by se daly shrnout do dvou oblastí: 1)Jak mohl jediný člověk přelstít stovky či tisíce analytiků a členů úvěrových komisí hedgefondů, kteří celá ta dlouhá léta nepřišli na to, že se jedná o podvod? 2)Do čeho Madoff investoval? Co nakupoval, co prodával? Na které účty posílal svěřené peníze? Dá se předpokládat, že velkou část peněz Madoff vložil do toxických hypotéčních pohledávek. Nechce se mi ale věřit, že by do nich dal úplně všechno. 3)Kdo jsou vítězové této kauzy neboli cui bono? Který fond, která banka u Madoffa zázračně vydělala, zatímco ostatní fondy a banky a především fyzické osoby ostrouhaly? Z výše uvedených otázek vyplývá, že celá kauza je jistě mnohem složitější, než jak nám ji tento dokument předkládá. Jistě do toho musely být zapleteny desítky možná stovky osob (v Komisi pro cenné papíry a v hedgefondech a bankách). Více k počtení zde: http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=11488

    • 27.10.2010  14:27
    Brána k domovu (TV film) (1975)
    ***

    Styl nevypadá jako dramatické umění,nýbrž jako hraný dokument skutečných událostí. Je to plné patosu (např. scéna, jak dva mladí českoslovenští spojaři jsou zraněni, jeden je v bezvědomí, druhý leží na zemi se zraněnou paží a i v tomto stavu zastřelí tuším 12 "fašistou" a nakonec oba zachrání chrabrá hlídka na koni chrabré Rudé armády, která je pochopitelně ihned navrhne na vyznamenání). Samozřejmě neschází komunistická agitace. Bojové scény jsou obstojné. Ve výsledku se na to dá koukat.

    • 30.12.2010  12:25
    Doktor Munory a jiní lidé (TV film) (1997)
    *****

    Tento film je panoptikem obyčejných lidiček a postaviček, které žily za 1.republiky v jednom městě (pravděpodobně v Praze) a jejichž osudy se navzájem proplétají kolem osudu hlavní postavy doktora Munoryho (Josef Abrhám). Kromě něj, praktického lékaře pro dospělé, vědátora a snad i občasného záletníka, se seznámíme s paní Munorovou (Šárka Šafránková), trochu znuděnou maloměšťáckou paničkou, povahou krapet rozmazlenou, žárlivou a hysterickou. Ve svém bytě hostí své přítelkyně, kterým vůbec nemůžeme mít za zlé, že se u své hostitelky živí nejenom moučníky a zákusky, ale i klevetami a pomluvami. Pak tu je jízlivý doktorův tchán po mrtvičce, kterému doktor Munory se svou lékařskou vědou nedokáže pomoct, ani kdyby se rozkrájel, krásná plavovlasá služka zamilovaná do doktora a komentující veškeré dění v domě, novinář soudničkář (Jiří Lábus), který se stane obětí experimentálních léčebných metod doktora Munoryho, starý advokát, který se stydí za to, co provedl jeho klient se svými nájemníky, starý vinárník, jehož celoživotní pracovní náplní bylo pití vína ve velkém, jeho syn, který jde v jeho šlépějích, amatérský sexuolog (Josef Somr), který zná Freuda nazpaměť, avšak sám sobě si pomoci nedokáže, a jiní lidé. Skvělá adaptace díla Karla Poláčka od scénáristy Šaška, práce režiséra Háši, který má většinu svých filmů zde na ČSFD v červené sféře, a vynikající herecké výkony tehdejšího hereckého výkvětu mají na následek, že tento film o Vánocích 2010 v kategorii vytvoření vánoční televizní pohody suverénně porazil mnohonásobně dražší filmy.

    • 2.10.2010  23:43
    Dvě z policejní brašny (TV film) (1996)
    ***

    Po 2.světové válce, v roce 1946, měla policie stále úctu a respekt. Respekt tu zosobňuje přísný a důsledný policejní důstojník hraný Pavlem Novotným. V každém stádu se však najde nějaká ta černá ovce. V poválečné policii byl touto černou ovcí např. strážmistr Zahrádka. Čím je policista vyšší a silnější, tím to je pro něj a jeho sbor lepší. Právě proto do prvních pravidelných policejních sborů, londýnských "Bobbies" ve 30.letech 19.století přijímáni pouze vysocí a silní mužové. Strážmist Zahrádka nejen že má slabou a malou postavu, ale navíc je i smolař, je příliš důvěřivý a neví,co znamená grátis. První povídka nudná. Žádné pořádné překvapení, žádný pořádný zvrat. Že ve rvačce v závěru děje vyhraje bláznivý inženýr a že pochopové odvedou do blázince policistu Zahrádku, to čekal určitě každý. Většinu děje první povídky zabírá monolog bláznivého inženýra. Ne, že by tento monolog nebyl zajímavý. On je však bohužel na jedno brdo. První povídka je na dvě hvězdy. Druhá je mnohem lepší. Obsahuje nějaké zvraty a překvapení, především ale krásné dialogy a několik komických situací. A Josef Somr svou postavu skvěle zvládl. Průměr vychází na tři hvězdy.

    • 30.10.2010  03:05
    Esmeralda (TV seriál) (1997)
    *

    Na Esmeraldě nebyl nejhorší dabing, herci, výprava, děj, kamera... Na Esmeraldě byl nejhorší příšerně pomalý střih.

    • 21.9.2010  11:00
    Fantozzi (1975)
    ***

    Do 34.minuty naprosto geniální komedie, při které jsem smíchy téměř padal ze židle. Zachraňování pana účetního z kanceláře, dobíhání autobusu, pohřeb, rvačka se siláky, fotbalové utkání, krásný absurdní nápad s osobním mráčkem, výlet na jezero. Krása. Tyto obrazy a nápady si budu dlouho pamatovat. Bohužel od 34.minuty jde kvalita střemhlav dolů. Část gagů je neutrálních, část trapná (např. výstup dcery na vánoční besídce, pojídání kulečníkové křídy, většina z obrazu v japonské restauraci). Na závěr komedie jsem očekával obvyklou komediální katastrofu klasických komedií, tj. trapas s nějakou významnou osobou či na významné akci plné lidí, jako to je např. v trilogii Bláznivá střela. Místo toho je na konci obraz absurdního setkání s majitelem koncernu, který je docela koukatelný. Za pozornost stojí, že idol pana účetního, slečna Silvaniová, se zřejmě mnoha mužům nelíbí. Jinými slovy není příliš atraktivní. Já v tom vidím záměr: Pan účetní je znázorněn jako ubohá tragická postava, tragická do té míry, že musí vzít zavděk ženou, která je málo atraktivní.

    • 21.9.2010  10:58
    Gympl (2007)
    **

    Kvalitní kamera, střih, výprava a kostýmy. Hip hop se do tohoto filmu hodí. Závažné nedostatky jsou ve scénáři a v režisérově pojetí postav respektive ve způsobech, kterým mluví a chovají se k sobě. Jakžtakž ujde děj o hrdinech z řad mládeže, který je o sprejování, rodinném zázemí, poflakování po městě a pártování s kamarády. Neskutečně otřesný a hrůzostrašný je však děj, který se odehrává ve škole. Bohužel pro tvůrce zabírá škola významnou část děje. Z děje ve škole je špatná postava dredatého huliče. Debilita této postavy není vtipná, nýbrž trapná. K tomu, aby tato debilita byla vtipná, stačí napsat jí vtipné dialogy případně i gagy. Dialogy a pokusy i fórky při vyučování a při reparátech: hrůza, děs a trapnost. Každý viděl české filmy ze školního prostředí, např. Škola, základ života, Cesta do hlubin študákovy duše a Marečku, podejte mi pero. Nemíním nyní kritizovat, že v těchto třech komediích je krásný ušlechtilý humor, zatímco v Gymplu jen tak pouhopouhé dvě vtipné hlášky. Tyto tři klasiky ze školního prostředí jsou dány jako příklad filmů, ve kterých se učitelé a žáci k sobě chovají jako lidi k lidem a ne jako vlci k vlkům. Právě toto je na Gymplu nejhorší. Děj Gymplu odehrávající se v gymplu je plný verbální agresivity, ze které mají mnozí svíravé pocity. Učitelé na sebe řvou, učitelé na žáky řvou, žáci učitele uráží, učitelé urážejí žáky, skoro nikdo nikoho nemá rád, skoro nikdo nikoho nemá v úctě. Gympl je zároveň kritika současných poměrů a nešvarů ve společnosti a ve školství, mezi které patří to, co jsem uvedl v předchozí větě. Tvůrci tuto kritiku však měli provést způsobem, který by nebyl tak agresivní. Zbývá dodat, že stejný nešvar (velká verbální agresivita, lidi se k sobě chovají jako vlci k vlkům) je rovněž v dalším Vorlově filmu Ulovit miliardáře. Pomalu se to stává poznávacím znamením Vorlových filmů.

    • 21.9.2010  10:59

    Zcela rozporuplný film. Na jednu stranu vynikající kamera, střih, hudba (soundtrack z filmu je skvělý), výprava, kostýmy a herecké projevy, na druhé straně velmi stupidní scénář, který kazí dojem z celého filmu. Tvorba scénáře začíná tvorbou postav. A scénáristi David Ondříček a Jiří Macháček to přehnali s nenormálností postav. V běžném filmu (žánr drama) je obvyklé, že je v něm jedna nenormální postava. V tomto filmu jsou však nenormální všechny postavy až na "Kendyho", jehož postava je však okrajová. K žánru komedie patří nadsázka, nereálnost děje a absurdita, což je to jediné, co tento film z žánru komedie obsahuje. Nejdůležitější kritérium komedií je humor. Tento film vtipný není. Pokud film, který producent označil za komedii, není vtipný, tak tento film není komedií, nýbrž jen pokusem o komedii, v mnohých případech trapným pokusem. Tento film je jen slepenec poměrně hloupých scén a obrazů, které ve výsledku nedávají dojem kompaktnosti. Ze scénáře je obstojná jen dějová linie Jiřího Macháčka přibližně do 30. minuty (ostatní dějové linie ne). V těchto třiceti minutách jsou tak dva tři kvalitní dialogy. Navíc scénář kazí nechutné scény svlékání Vladimíra Dlouhého a orální sex se psem. A co tato filmová chyba? (Je to opravdu filmová chyba?) V čase 1 hod 26 min začíná rvačka, ve které se Macháček a Trojan přetahují o zapalovač. Později hoří, postavy musí utíkat před velkými plameny. Před rvačkou není záběr, ve kterém by Macháček kameru schoval do kapsy. (A ona by se do jeho kapes jistě ani nevešla.) Kamera i s nahrávkou by za běžných okolností měla shořet na tom místě.

    • 28.10.2010  15:53

    Pamatuji si, že to mělo nesympatické hlavní hrdiny a nezajímavé zápletky.

    • 27.10.2010  16:53
    Konkurenti (1992)
    **

    Nechápu vyjímečnost a vysoké hodnocení tohoto filmu. Trvá 100 minut a téměř celou dobu se postavy navzájem uráží a agresivně na sebe křičí. A proč? Co je smyslem tohoto filmu? Pokud je to poukázání na fakt, že v realitních kancelářích jsou podvodníci a některým manažerům jde jen o prachy a zisk, tak se nejedná o nic světoborného. Má to být kritika zvráceného kapitalismu, který je špatný, protože dopouští, že v jeho realitních kancelářích jsou podvodníci? Pokud ano, tak to je kritika velmi vzdálená a povrchní. Navíc mnoho dialogů je příliš dlouhých a rozvleklých. Jejich smysl by se dal shrnout či zkrátit do dvou tří vět. Herci hrají dobře, avšak mají smůlu na špatný scénář.

    • 30.10.2010  01:48

    Všichni čtyři hlavní hrdinové pocházejí z velkoměsta New Yorku. Dvěma mladým „Yankees“ při jejich cestě alabamským venkovem stejně jako Vinnymu při jeho pobytu se Alabama jeví jako divný a odlišný kraj, téměř jako úplně cizí země. Alabamu je pro ně zaostalá a buranská oblast Spojených států. Právě proto je zajímavé, že sám Vinny se v soudní síni ctihodného soudce sám chová jako buran. První polovina filmu je velmi kvalitní konverzační komedií. Z vtipných gagů vyniká především rozhovor plný nedorozumění při prvním setkání Vinnyho s kamarádem Vinnyho bratrance ve vězeňské cele a Vinnyho nedorozumění se soudcem při prvních soudních líčeních. Druhá polovina filmu komedii nepřipomíná, svou kvalitu si však uchovává jako drama. Z hlavního hrdiny Vinnyho, který v průběhu děje vystupuje jako advokát diletant, a jehož obhajoba neodvratně směřuje ke katastrofě, tedy k odsouzení nevinných, se najednou na poslední chvíli stává zázračný zachránce svých klientů, který navíc dodá šerifovi zásadní informace k zatčení skutečných pachatelů. Ze strýčka Vinnyho se stává americký hrdina, kterému navzdory obtížným životním podmínkám (nedostatek peněz a času) se splňuje jeho americký sen. Je z něj self-made-man, který v budoucnu bude bezesporu pracovat jako schopný a poctivý advokát. Film má rovněž jedno důležité sdělení. Jednotliví činitelé u soudu (soudce, státní zástupce, obhájce aj.) mají obrovskou moc nad lidskými osudy. Když jeden z nich (v tomto případě obhájce) je neschopný a chybující, může dojít ke katastrofě. Například k odsouzení nevinných na smrt. Co by se stalo, pokud by na konci filmu advokát Vinny zázračně nezmoudřel? Ještě štěstí, že z důvodu selhání jednotlivců je v systému justice možnost odvolání a kontrol.

    • 27.11.2010  02:47

    Jednu hvězdičku za to, že tomu kameramanovi při natáčení nespadla kamera do moře.

    • 27.11.2010  01:45
    Nebožtíci na bále (TV film) (1979)
    ****

    Záměny údajně skonavších panů Brázdů za živé a naopak se stanou kostrou pro úsměvné situace. Úsměvné, nikoliv však vtipné v tom smyslu, že by se člověk smál. Navzdory tomu si tato humoreska uchovává svou kvalitu. Herecké výkony, kostýmy a kamera jsou vynikající, dialogy břitké a archaický styl mluvy se do tohoto díla hodí. Skvěle vypadá několikeré zrychlení pohybů některých postav ve stylu grotesky. Kulisy vypadají studiově, což však tvůrcům pro tentokrát odpouštíme. Celkový dojem je nadprůměrný. Tato humoreska u někoho vyvolává nostalgii po časech starého Rakouska. Podle některých kritérií právě v době přibližně posledních 30 let mocnářství na tom byla naše země nejlépe: Pronásledování z politických důvodů jako v polovině 19.století minimální, téměř veškeré občanské svobody byly získány, životní úroveň byla relativně vysoká, nezaměstnanost téměř nulová, stát byl malý, byrokracie nízká, minimum zbytečných zákonů, které nyní lidem znepříjemňují život, nízká kriminalita a vysoká úroveň vymáhání práva. (Abych se vyvaroval připomínkám ohledně 1.republiky, tak dodávám, že 1.republika se nejdříve musela vzpamatovávat z 1.sv.války a 30.léta zaplňovala hospodářská krize a strach z Německa.) Tato humoreska ukazuje, že poměry v tehdejší společnosti nebyly tak škrobené a upjaté, jak si někteří mohou myslet z filmů jako je Švejk, že lidé tehdy měli podobné starosti jako my a že i tehdy lidi chybovali. Závěr, v němž začíná 1.světová válka, je vážný jako válka sama.

    • 21.9.2010  11:16
    Nejlepší je pěnivá (studentský film) (2005)
    ***

    Jako muž jsem příliš nejásal nad tou jedinou nude scénou v tomto filmu. Ovšem i ženy mají nárok na nějakého toho nahého chlapa ve filmu. Možná právě tento film si dal vznešený cíl napravit filmový nepoměr ve výskytu nahých žen a mužů. Nechápal jsem, proč hlavní hrdina škrtil druhou ženu, tu potápěčku. Co však nejvíc nechápu je zařazení tohoto krátkého filmu mezi komedie. Humor v tom nevidím, jen nadsázku. Pro mě tedy tento filmeček není komedií, nýbrž jen filmovou etudou či povídkou. Abych pravdu řekl, tak mě příliš nebavilo se celé minuty dívat na šplouchání a umývání hlavního hrdiny. Po formální stránce (kamera, střih, hudba, herecké výkony) je to však dokonalý film. Proto si zaslouží průměrné hodnocení.

    • 5.1.2011  20:58
    Ošklivka Katka (TV seriál) (2008)
    **

    Ošklivka Katka Kvalita nic moc, ale dá se na to dívat (na rozdíl od superodpadů jako VKV a Cesta domů). Seriál má jistý sociologický význam, neboť jakžtakž zdařile vykresluje prostředí středně velké konfekční firmy, ve které je pozorovatelná nízká produktivita práce a částečná přezaměstnanost. Módní návrhář je homo- a metrosexuál (jaké překvapení), v administrativě pracují slepicoidní klevetící ženštiny, významní akcionáři se ukazují jen občas a když se ukáží, tak nadávají a kritizují jako o život, na samotném pracovišti hlavní hrdinky jsou dva mladí manažeři, z nichž jeden je víceméně klaďas a ten druhý záporák, protože mimo jiné odmítá brát zodpovědnost z důsledků svých činů (tím důsledkem je míněno embryo rostoucí v děloze jeho sekretářky). Tato oplodněná sekretářka se přátelí s jednou svou kolegyní. Obě mají společné to, že jsou blondýny a intrikánky. Ta sbouchnutá intrikánka je záporná postava. (Jak by taky ne, když intrikaří proti kladné postavě - Ošklivce Katce!) Konečně tu máme samotnou hlavní hrdinku Ošklivku Katku, která je ošklivá (jaké překvapení), nosí brejle a vypadá jako šprtka. Pro šprtky je typické, že jsou našprtané. A Ošklivka Katka našprtaná je! Má našprtanou celou ekonomii (obzvláště management), marketing, účetnictví, právo a navíc dokáže vymýšlet všelijaké důmyslné a rafinované právní a účetní fígle! Nebýt jí, tak by ti dva neschopní manažeři (její přímí nadřízení) celou firmu dovedli tam, kde je pláč a skřípění zubů. (Poznámka pro ty, kteří nepochopili předchozí větu: Jedná se o umělecké přirovnání bankrotu k peklu, neboť podle ekonomů mravovědců platí analogie prosperita = nebe, bankrot = peklo.) Nevím, jak Ošklivka Katka dopadne, jelikož jsem viděl jen dva díly někde v prostředku. Dá se však předpokládat, že dopadne dobře, jelikož tento seriál věrně dodržuje žánr romantický. Mladý hodný manažer, který její lásku neopětoval, její lásku nakonec zcela jistě bude opětovat. Jistě se vezmou a budou spolu šťastně žít až do doby, kdy Prima tento seriál zruší kvůli nízké sledovanosti… 35%.

    • 27.11.2010  01:35
    Parodie komedie (TV pořad) (2003)
    *

    Mé první setkání s australským humorem. Australani jsou potomci mimo jiné i Angličanů, což je národ, který má nejrozvinutější smysl pro humor ze všech národů na Matičce Zemi. Kritériem pro toto tvrzení je je kvantita a kvalita skutečně (!) vtipné filmové tvorby na milion obyvatel. Pokud je tento seriál vlajkovou lodí australského filmového humoru, tak to znamená, že Australani po Angličanech příliš humoru nezdědili. Abych byl konkrétní, humor v tomto seriálu je velmi velmi slabý. Spousta gagů jsou parodie. Nemám vůbec tušení, co je v nich parodováno. Dobrá parodie se stává dobrou parodií, když se jim člověk zasměje, přestože vůbec nezná to, co je parodováno. Což se v tomto seriálu rozhodně neděje. Celkem jsem viděl dvě episody. Zhruba 40% gagů a scének bylo trapných, 55% neutrálních neboli nevtipných, zbylých 5% tvoří scénky a gagy, které považuji za jakž takž dobré, leč zasmál jsem se při nich jen jednou, a to ve scénce, v níž se hlavní hrdinka ptala lidí v parku, kdo prodává uran na výrobu jaderné bomby. Podle některých ohlasů je tento seriál vlajkovou lodí humorných pořadů TV Barrandov. TV Barrandov fandím v jejím soupeření se třemi velkými celostátními televizemi. Je mi líto, že tento její pořad nemohu ke zhlédnutí doporučit.

    • 30.10.2010  02:00
    Politická střelnice (TV pořad) (2009)
    **

    Řeči paní Bubílkové v tomto pořadu nejsou vůbec vtipné. Zároveň ale nejsou trapné. Aspoň tedy v tom jednom díle, který jsem viděl. Sledování tohoto pořadu však nedoporučuji. Vyplatí se raději sledovat něco kvalitnějšího.

    • 27.10.2010  12:01

    Velmi jednoduchý děj je uměním mistra povýšen na kvalitní temný thriller, v němž v hlavní roli hraje město. Město temné, noční, nebezpečné, nevyzpytatelné, kruté, ošklivé a zároveň krásné a plné sociálních případů. Newyorský Manhattan známe především jako čtvrť s nejvyšším počtem mrakodrapů, jako sídlo burzy, brokerských firem a mnoha obřích společností. Ve dne se objevují bohatí a úspěšní v drahých oblecích. V noci bezdomovci, úchylové, feťáci, kriminálníci a násilníci. A také záchranáři na noční službě, kteří křižují Manhattan sem a tam jako noční andělé. Praví andělé jsou bytosti s nadpřirozenými schopnostmi. Záchranář Frank Pierce (Nicolas Cage) by rád byl andělem s nadpřirozenýmischopnostmi, avšak je jen smrtelným člověkem, který trpí únavou, syndromem vyhoření, krizí středního věku a depresemi. Z nadpřirozena se u něj projevují jen vidiny zemřelých, což by se však možná dalo vysvětlit vědecky v rámci vědy zvané psychiatrie. Záchranář Frank Pierce je pronásledován svou minulostí, v níž se dopustil profesních chyb. Získá nakonec vykoupení?

    • 3.10.2010  00:46
    Profesionálové (TV seriál) (2009)
    odpad!

    Nejsem v tomto výčtu komentářů jedinečný. Tím mám na mysli, že ani moje hodnocení, ani můj komentář, se neliší od těch ostatních uživatelů. Tento seriálový kus si totiž bohužel nic jiného než odpad nezaslouží. Jediné, co je na tomto seriálu skvělé, je úvodní znělka a obrazy hýbajících se policejních věcí (razítek, pendreku aj.) na šedivém pozadí, kteréžto obrazy slouží k oddělování některých obrazů děje. Hudba ujde a ujdou uniformy, výprava a studio. Aby byl film koukatelný, potřebuje toho však mnohem víc koukatelného než to, co je vyjmenováno výše. Úplně nejhorší ze všeho je scénář. K popsání toho, jak příšerný je scénář, mně chybí slovní zásoba vzhledem k tomu, že nechci být sprostý. Zajímalo by mě, co nosí v hlavě ti scénáristi. Co jsou zač. Zdali se stydí za tuto práci brát odměnu. Podle všeho si myslí, že vtipnost je třeba to, když Liška a Hádek svůj dialog třikrát po sobě zopakují. Zápletky trapné, hlášky a nápady žádné či trapné. Hledat ve scénáři tohoto braku nějakou pořádnou pointu je marné jako nabírat vodu sítem. Na konci dílu mají být vyvrcholení (katastrofy) všech (2-3) dějových linií. Tyto katastrofy dějových linií jsou opravdu katastrofy, ovšem bohužel jen a pouze v jiném smyslu slova. Celkově je scénář jen desítky minut trapného nevtipného kecání, které je někdy přerušováno pohyby a chůzí herců. Herecké výkony jsou také strašné. Ovšem vzhledem k příšernému scénáři je už celkem jedno, jakým způsobem to herci odříkají a odpohybují. Poznámka k původní slovenské verzi: Rozhodně není lepší než tato česká. Obě jsou na odpad. Na konci si rýpnu do několika Slováků, kteří hodnotili průměrně slovenskou verzi a odpadem českou verzi. Mně se zdá, že tito Slováci hodnotí neobjektivně. Vadí jim MOŽNÁ, že 1)Češi na slovenské verzi parazitují (něco jako když jedna kinematografie natočí krásný film a jiná kinematografie z toho krásného filmu udělá hnusný remake), že 2)Fakt, že Slováci jsou od r. 94 horší ve vytváření sitkomů a seriálů.

    • 20.10.2010  02:13
    Profesionálové (TV seriál) (2008)
    odpad!

    Slovenští Profesionáli slouží jako předloha a vzor českým Profesionálům. Jejich scénáře se liší pouze v jazycích. Stejně jako u českých Profesionálů jsou na slovenské verzi nejlepší úvodní znělka a skvěle výtvarně zvládnuté obrazy s policejními věcmi (obušek, pouta aj.), které slouží k oddělování filmových obrazů. (Je špatné, když na sitkomu je nejlepší zrovna tohle…) Na slovenské verzi je úplně příšerný uměle přidaný smích diváků. Při jehož poslechu se samovolně otvírá kudla v kapse, protože se jedná o neposlouchatelný anti-muzikální zvuk připomínající padající jemné kamínky či štěrk. Česká verze je odpad 110%. Slovenská verze je o něco lepší: Odpad odhadem „pouze“ 109%. Slovenská verze má o něco lepší herecké projevy a to kromě hereckého projevu uřvané a verbálně agresivní Heleny Krajčiové. Avšak i kdyby měla herecké projevy sebegeniálnější či dokonce nejlepší v dějinách světové kinematografie, pořád by hodnocení bylo na odpad, protože scénář je absolutně nevtipný a nekonečně trapný. (Navíc já jsem viděl dva díly, které byly zrovna zbytečně moc vulgární a sprosté, přičemž jejich vulgarita neměla opodstatnění.) Jinými slovy Z hovna bič neupleteš.

    • 30.10.2010  02:35
    Tak neváhej a toč! (TV pořad) (1995)
    odpad!

    Pořad pro dementy, kteří se válejí smíchy pod stolem po zhlédnutí supermegagigaultrahypervtipných klipů, v nichž a)někdo spadne b) na někoho něco spadne c)někdo spadne a na někoho něco spadne. Klipy byly obvykle upraveny zvukově: Byl k nim přidán "akční" zvuk či umělý smích. Škoda, že nebyly upraveny i obrazově, například přidáním černých obrazů, které by zcela zabíraly všechny snímky filmu. V každém díle byla soutěž: Diváci měli za úkol ze tří soutěžních klipů vybrat ten nejtrapnější. Pak vítěz (autor nejtrapnějšího klipu) házel velkou molitanovou kostkou na zem a podle čísla, které hodil, vyhrál kameru. Na výběr bylo 6 kamer podle čísel 1 až 6. Škoda, že tehdy nezkrátili tu celou proceduru vybírání ceny vítězem. Vítěz tehdy mohl házet na zem svou kamerou. Místo čísel na kostce by se hodnotil počet kusů, na který se jeho kamera rozpadla. Celkové hodnocení kvality pořadu činí nula hvězdiček, tj. odpad. Jednu hvězdičku navíc bych býval dal, pokud by tvůrci tohoto pořadu v jeho názvu byli vyměnili druhé té za em. /Edit: Odpad umocněn na druhou. Může za to zjištění, že tento pořad stále běží.

    • 21.9.2010  11:33
    Talentmania (TV pořad) (2010)
    odpad!

    Viděl jsem tak poloviny dvou dílů. Co se týče soutěžících, tak se jednalo o bizarní přehlídku často bizarních lidí, mně pramálo sympatických. Ve svých nablýskaných a třpytivých oblecích mi připadali jako cirkusáci. Nechápu, proč stanovy soutěže dovolují, aby soutěžící zpívali. Vždyť na zpěv už bylo a bude nespočet soutěží! Výkon poroty otřesný, jen Banášová a ten Slovák za něco stojí. Šeredová ze sebe neumí vypravit kloudnou větu a Troška mluví nesmírně vulgárně. Šokoval mě tento výstup: Jedna zrzavá paní zpívala italskou píseň. Zpívala falešně. Šeredová jí to neuměle a neohrabaně chválila, zatímco Banášová a ten Slovák zkritizovali. Troška se zaměřil na ploché poprsí té zpěvačky. Veřejně prohlašoval, že ta paní má nulky a že to nevypadá hezky... Nepředstavitelné. Guth-Jařkovský se musí obracet v hrobě! Když se ve slušné společnosti (např. na plesu) potkají dva neznámí lidé, tak je samozřejmé, že jeden člověk nekritizuje veřejně nedostatky toho druhého (slepotu, nadváhu, umělou nohu, umělé oko, řečovou vadu, malé poprsí atp.). A Troška se zachoval jako naprostý buran a anti-gentleman, navíc s vědomím, že to jeho buranství je vysíláno do televize! Ze sledování tohoto pořadu si tudíž odnáším toto: Ples normálních lidí je slušná společnost. Talentmania není slušná společnost.

    • 20.10.2010  02:14
    Vrtěti psem (1997)
    **

    Toto anglické rčení a film samotný se dostaly do širokého povědomí. Znají ho politici, politologové, novináři, lidi z marketingu, lidi z médií, učitelé angličtiny, učitelé občanky… Znát tento film a význam jeho názvu se od jeho premiéry staly součástí všeobecného vzdělání. Film měl díky svému námětu rozsáhlý celosvětový společenský dopad, protože se s nadsázkou pokouší ukázat, jak velkou moc média mají. Přes skutečnosti uvedená výše má film samotný překvapivě dosti nízkou kvalitu. Samotný námět je úžasný, avšak jeho zpracování chabé: Film je nedokonalý už od svého scénáře. Nedokonalosti v detailech jako je nezajímavá a nudná skladba, která má svou kvalitou získat celý národ. Tato skladba je soulová, přestože světu a Americe už celá desetiletí vládne pop. Děj je šílený, nereálný a absurdní. Obsahuje mnoho šíleností a nadsázek, mezi nimiž má ústřední postavení hlavní dějová linie: Umělé vyfabrikování neexistující války proti Albánii za účelem odvedení pozornosti od prezidentova sexuálního skandálu s mladou skautkou. Tyto šílenosti a nadsázky mají být jakousi kostrou pro humor. Vzhledem k absolutní absenci humoru jsou však tyto šílenosti a nadsázky obnaženy jako nereálné blbosti a tím pádem se film celkově jeví jako nereálná blbost. S humorem by byl tento film povýšen na absurdní komedii.

    • 18.1.2011  21:36

    1) Dokonalé, vtipné, originální. Není co vytknout. Kristina Leichtová konečně hraje v něčem, co je opravdu vtipné, neboť Comeback je vtipný setsakramentsky málo. 95%. 2) Chybí tomu závěrečná pointa a vyjádření vztahu mezi hlavním hrdinou (starým pánem se zbraní), prostředím zastavárny a zaměstnancem zastavárny. 40%. 3)Nejhorší. Kde je příběh, kde je smysl, kde je pointa? Možná za to může poslední řidička, která to všechno ukradla poslednímu řidičovi a ujela s tím do města na nákup bot a drahých hadříků do obchoďáku, do salónu krásy a do solárka. Jelikož je doba těsně před koncem světa, tak je tato její cesta naštěstí opravdu poslední. 20%. 4)Příběh a zpracování obstojné, ovšem pointa velmi chybí. Já sám jsem dokázal pointu vymyslet. (Bylo by nutné poněkud pozměnit i scénář. To je ale docela jedno. No, v každém případě to jedno je, protože kvůli mému nápadu to ten rejža přetáčet nebude.) Nuže, můj nápad na pointu jest tento: Soutěžící se ve své fantazii olizuje s ženou a osahává ji, ovšem oblast zvanou regio pubis vynechává. Tato fantazie postačuje k vedení v soutěži nad soupeřem. Těsně před cílovou čarou muž ve své fantazii nahmatá ženě v regio pubis něco dlouhého a tvrdého. Zhrozí se a jeho žabička se následkem toho zastavuje těsně před cílem. Nyní přichází takzvaný double-twist: Poté, co soupeřova žabička vyhrává, muž ve své fantazii zjišťuje, že to dlouhé a tvrdé není TO, co každého hned napadlo, nýbrž zmenšenina takového toho modrého tubusu na vysokoškolský diplom. Muž vytahuje ženě z kalhot ten tubusek a ukazuje jej do kamery. Objevují se slogany vábící ke studiu na právnické fakultě v Plzni, jelikož se jedná o reklamu na tu fakultu. Slogany se zaměřují především na snadnost a krátkou délku studia. Následně muž otevírá ten tubusek a ukazuje do kamery samotné vysokoškolské diplomy. Jelikož se jedná o diplomy paní Řápkové, Standy Grosse a dětí kmotra Mrázka, ukazuje ty diplomy jen jako. No, teď už jen zbývá jen čekat, až mi reklamka za tyto skvělé nápady zaplatí. Anebo naopak čekat na to, až mi soud v civilním řízení uloží pokutu za poškození výborné pověsti této fakulty. 50%. 5)Výborné, dokonalé, originální. Je to vtipné jako tento můj komentář, což znamená, že to je vtipné strašně strašně strašně moc. 100%. Celkový průměr: 62%.

    • 30.10.2010  01:46

    Scénárista měl divokou fantazii. Dokázal vymyslet všelijaké bizarnosti a šílenosti (hlavní dějová linie, tj. putování za hamburgry), šílený a hororový pár náboženského pomatence a jeho sexy družky, šílení zkorumpovaní policisté na policejní stanici, postava neprávem perzekuovaného černocha tamtéž, banda mladých výtržníků, jízda na gepardovi atd. Tento výčet by mohl být ještě mnohem delší. Jaká škoda, že po vymýšlení výše uvedeného scénáristu opouštěly múzy zrovna ve chvílích, kdy vymýšlel humor. Právě humor je to, co této komedii chybí nejvíc. Po konzumaci tohoto díla navíc zůstává pachuť po jedné nechutné fekální scéně a zůstává imaginární smrad po vykouřených jointech marihuany. Tento film je jeden z mnoha, který silně propaguje jako životní styl kouření trávy, který z kouření trávy dělá něco strašně cool, něco, co přináší jen zábavu, pohodu a dobrodružství, a (zdravotní) rizika zcela opomíjí.

    • 30.10.2010  03:08

    Dlouhé, natahované a zčásti nudné.

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace