Recenze (850)
Tenkrát poprvé - Série 4 (2023) (série)
Po troch cringe sériách balzám na dušu. Dospelé a extrémne uspokojivé ukončenie jednej éry.
Bílý lotos (2021) (seriál)
The White Lotus vezme tak-trochu-hrozných ale inak úplne normálnych ľudí, napíše im vyhrotený scenár a vloží ich do idylického prostredia dovolenkového raja. Výsledok dozdobí ešte excelentným sound editingom, OST a kamerou, a voilà: je na svete pekne vyzerajúci pokrm, možno nie úplne chutný, ale rozhodne výživný. Uhrančivé.
Bílý lotos - Série 2 (2022) (série)
V niečom horšia, v niečom lepšia séria, no subjektívne u mňa o chlp vyhráva 1. havajská štaca. Tá bola uhrančivejšia, išla viac na kosť, charaktery, ktoré sú úplne normálne, ale vlastne každý majú to niečo, čo z nich robí otrasných ľudí… Tu seriál v druhej sérii akoby zjemnil. Tá idea tu stále je, ale postavy sú viac čiernobiele, fádnejšie. Ničmenej linka dvoch párov je klenotom.
Bílý lotos - Série 1 (2021) (série)
Nepríjemná, uhrančivá a dokonalá sonda do skupiny normálnych, ale vlastne absolútne otrasných ľudí. Seriál, ktorý nepríjemný a crazy vibe spája s harmonickým a dokonalým miestom, ako je Havaj. Herecké výkony super a sound editing s OST su *chef’s kiss*. Milujem, aký pocit vo mne vyvoláva tento seriál, pretože asi neexistuje mnoho jemu podobných.
Královna Šarlota: Příběh Bridgertonových (2023) (seriál)
Queen Charlotte je menej bridgertonovská a viac dramatická, nejde o tradičného zástupcu červenej knižnice (i keď stále tam tie bridgertonovské propriety sú). Hlavné charaktery podávajú výrazne lepšie výkony ako v súrodeneckom seriále, ale spracovanie je stále farebné a učesané a dokonalé a neautentické. Scenár je však nečakane temný, kedže Georgov príbeh je (v seriále i v skutočnosti) pomerne tragický. Kráľov a Charlottin príbeh je viac než čokoľvek iné smutný. I tak seriál ale skončí na dojemnej nôte, ktorá ma zahriala u srdiečka. 65 %
Lockwood a spol. (2023) (seriál)
Fajn YA duchárina, kde sa deti síce väčšinou chovajú stupídne, ale stále sú pomerne sympatické a dej zábavný. Mytológia je jednoduchá a triky sú seriálový priemer, ale stačí to. Atmosféru to má, úvodné titulky sú chytľavé a tých 8 dielov ubehne ako nič. Snáď tomu Netflix ešte aspoň jednu sériu odklepne. EDIT: Netflix seriál zrušil po 1. sérii *smutný smajlík*
Světlo a stíny - Série 2 (2023) (série)
Stále pomerne kvalitná fantasy a jedna z mojich akuálne bežiacich srdcoviek, čoho dôkazom nech je to, že som obe série v ďnoch od premiéry dala ešte dvakrát. Svet a postavy sú pre mňa totiž splnený fanúšikovský sen. Napriek tomu tento raz nemôžem dať plné hodnotenie. Seriál žongluje s množstvom loptičiek, takže tempo má, žiaľ scenár pôsobí menej koherentne. Uznávam, že sa scenáristom podarilo predstaviť nové postavy i prehĺbiť story charakterov z prvej série, avšak niektoré linky sú uponáhľané a mnohé momenty, logika a dejové línie tým trpia. Nejde o zmeny proti predlohe, proti tým nič nemám a vlastne ich vítam, ale občas nám toho Heisserer chce ukázať a povedať prosto priveľa. Oproti prvej sérii, kde v knihách samostatne stojace linky do seba krásne zapadli, je cítiť, že tento raz sa šilo horkou jehlou.
Babylon (2022)
Babylon je veľkolepý epos, ktorý je síce vulgárny, špinavý a all over the place, ale nakoľko ide o autorský zámer vzhľadom na tému a dobu, dávam tento fakt do rovnakej kolónky ako tú prepálenú stopáž: ani dobre, ani zle. Doposiaľ najsebavedomejší Chazelle, ale inak je to klasický on, s jeho láskou k filmu a hudbe a jeho “soft spot” pre v podstate nie úplne sympatické postavy, ktoré sledujeme v ich snahe dosiahnuť svoje sny, tuto navyše v dosť špecifických momentoch filmového priemyslu. Hudobne super, herecky super, režijne super, strihovo super. Energické, štýlové, divoké, prudko zábavné, uhrančivé. A i keď sa už tretí deň od zhliadnutia snímku neviem rozhodnúť, či sa mi to vlastne páčilo, neviem si predstaviť dať filmu iné než plné hodnotenie. PS: Pri pozeraní som úplne zabudla, že sledujem Margot Robbie, jej Nellie bola *chef’s kiss*.
Zlatá devadesátá (2023) (seriál)
90s najviac chýba to, v čom 70s excelovalo: schopnosť preniesť diváka do obdobia z názvu seriálu. Decká sú v pohode a keby ich scenár zvládol lepšie, mali by sme tu “zaděláno” na extrémne sympatickú partičku. Cameá potešili, i keď Kutcherovci boli len aby boli. Dúfam, že raz sa podarí aj group scene. Oceňujem, že postavy nevyrástli vo vyrovnaných dospelákov, ale sú stále rovnako nepoužiteľné, a Kitty s Redom sa snažia čo môžu, hlavne Debra Jo Rupp zo seba dáva na svoj vek všetko. Napriek tomu je prvá séria väčšinu stopáže len tu a tam úsmevná. Občas niektorý vtip trafil, ale tá nenásilná, chill pohoda s množstvom situačnej komiky či slovných prestreliek sa tu nekoná. Škoda, ale zároveň nutno uznať, že som vlastne príjemne prekvapená výsledkom - čakala som to horšie. Sentiment tomu pomohol neskutočne, vrátiť sa do známych lokácií a k známym tváram po toľkých rokoch ma zahrieva u srdiečka. Tak schválne, kto ste sa pri pohľade na Vista Cruiser neusmievali od ucha k uchu? 😊
Boba Fett: Zákon podsvětí - Kapitola 6: Z pouště přichází cizinec (2022) (epizoda)
Milujem to. Tento svet a Manda a Grogu a že žijem v dobe, kde CGI dokáže dôstojne ”nafejkovať” akúkoľvek postavu. PS: Teším sa na začiatok 3. série Mandaloriana a zmätok jej divákov, ktorí sa rozhodli Boba Fetta vynechať 😅