jen silne tema nedela dobry film. tema udrzi divakovu pozornost od zacatku do konce, ale to je asi vse.
film nedokaze klast sirsi otazky, tzn. mimo zvolene tema, pouziva pateticky nastroje jak v divakovi vyvolat emoce, vubec nam nedokaze priblizit vybrane osoby duchodcu, ale co hlavne, nenecha nas premyslet! ondrej vetchy totiz vsechno naserviruje...
dulezite tema, ale katastrofalne nevyuzity potencial.
neni to spatny, ale je to bohuzel obycejny dokument, ktery stoji na uz stokrat omletych a ozkousenych postupech. ale to nic neubira na sile osobnosti aiww.
Ta posledni session po prestehovani pultu je prilis dlouha a celej film je pomerne dost konvencni. Nicmene tema je zvoleny skvele a lekce z historie vyvoje hudby je krasne srozumitelna.
jakkoliv je hlavni protagonistka ztvarnena velice zive a presvedcive, nedokaze zamaskovat prilisnou slabost scenare - nadbytecnost linii, nedostatecny rozvoj rady charakteru - a take urcitou vizualni nekoncepcnost celeho filmu
tento film se pro měl stal přelomem, protože mi dovolil poprvé nahlédnout do nitra filmu, do onoho teplého nitra za civilní slupkou, ukázal mi něco, co málokterý hollywoodský film, i přes svoji vizuální pompéznost, dokáže. není to dokonalý film a nikdy nebude, přesto je to film, který představuje onu pomyslnou čáru písku, tedy alespoň na té mojí cestě, cestě a porozumněním filmu.
... a tak jsem nakonec nabyl dojmu, že pod onou perfekcionistickou vizuální slupkou, která je dokonalá proto, aby náležitě dokázala vykreslit pokřivenost jednotlivých charakterů a jejich motivů, se neskrývá nic jiného než žánrové cvičení, které vlastně nakonec není schopno žít vlastním životem. hříčka!
absolutní tragédie, jedno z nejhorších SF, které jsem viděl. Ridley Scott je zřejmě senilní, že nedokáže rozeznat absolutně podřadný scénář (který navíc má předcházet a de facto tak navazovat na Vetřelce, ale bohužel si toho sám není vědom). špatně napsané, některé zvraty a střihy příliš okaté a nefungující, některé dialogy příliš jednoduché a tedy rozbourávající atmosféru. snad až na Fassbendera jsou všichni herci absolutně nevyužití!!! marně čekám na celovečerní film, kde Idris Elba nebude jenom sidekick, nebo postavička do počtu.
z jineho hlediska je Prometheus cenny film, ukazuje v jakem stavu je filmovy prumysl v roce 2012 a že bohužel už svůj vrchol zaznamenal v úžasných 90. letech.
kovenční a americké - hezké obrázky, mluvící hlavy a příliš pozitivní. mluví o všem a zároveň se nevěnuje ničemu pořádně. urbanizace se nabízela jako daleko hlubší téma. přesto se něčeho zajímavého film dotknul v případě zobrazení Německa a plánu Stuttgart 21.
Ach jo, dalsi vybalancovany dokument, ktery vlastne nezaujima zadne stanovisko (ani jedné ze zúčastněných stran a bohužel ani své vlastní - třetí varianta by nakonec byla tou nejlepší možnou) a ve výsledku je vlastně poněkud impotentní. Aktivisti jsou sice radikalni a vyprovokovani prehnane nasilnymi zasahy policie, ale ti vlastne delaji svoji praci a vsichni nakonec rozumi motivum ostatnich, uz zbyvaji jen duhy a detsky smích... Z tohoto hlediska bych Herzogovy dokumenty Grizzly Man, ktery je v zasade Herzgovou dekonstrukci aktivisty za ochranu medvedu (Herzog nezobrauje jen zivotni pout toho cloveka, ale odhaluje i jeho nepratelstvi k civilizaci cloveka samotneho) a jeho Lesson of Darkness, ktery je v zasade filozofickou uvahou o destrukci a upadku civilizace a v dusledku i prostredi okolo. Mam zvlastni pocit, jako by nam americky snimek chtel sdelit oboje a ani jedno se mu nepodarilo. Proc vlastne videt tento film? Muze slouzit jako lakmusovy papirek pro vysvetleni radikality 90. let a vrhnout svetlo na vsechny ty zasedani MMF (Seattle, Praha) a Global Street Party. A samozrejme ve svetle hnuti Occupy a nevybiravym metodam pacifikace pouzitym proti protestujicim je mozne videt, ze se nic nezmenilo. PS: Je skoda, ze sledujeme vyrazne pout pouze jednoho z ekoteroristů, daleko zajimavejsi by bylo zachovat stejny odstup od vsech akteru a poskytnout komplexnejsi pohled, ktery by mohl prave poskytnout zaklad pro kriticke (ale konstruktivni) nahlednuti cele skupiny, zvlaste pribeh prvniho ze zharu by me zajimal.
Prevelika skoda, tento potencialne velice zajimavy dokument vubec nefunguje :( Radeji doporucim daleko zajimavejsiho kratsiho predchudce tohoto dokumentu, ktery je dokonce od stejneho rezisera: Detroit Wildlife (Detroit Wild City je pouhym prodlouzenim tohoto kratkeho filmu) - http://vimeo.com/2371774
asi budu trosku shovivavy, neni to uplna bomba, ale vzhledem k realite dnesnich dnu, je to realtivne aktualni. keller neni ani zdaleka do ruda rozzhaveny, naopak snazi se poskytnout obraz, ktery neni poplatny dnesnimu mainstreamovemu diskurzu. dle meho je to relativne chytre poskladane (ve 30 minutach se nedaji delat zadne velke zazraky, pokud by nedoslo k razantnejsimu zasahu do formy, nebo naopak k extremnimu minimalismu - oboje vsak na ukor prijeti beznym divakem), pomerne se mi libi anonymni zobrazeni prislusnika elity.
Pro me osobne velke prekvapeni. Neni to lepsi nez dneska uz zavedene serialy jako Simpsonovi nebo Family Guy, ale zatimco zminenym serialum (a jejich klonum) dlouhodobe dochazi dech (Simpsonovi jsou stale nudnejsi, Family Guy stale stupidnejsi a radoby vtipnejsi), tento civilejsi sitcom s "obycejne silenymi" charaktery je zavan sveziho vzduchu.
PS: Český dabing stojí za starou belu, jako obecně jakýkoliv dabing.
tohle je ponekud tezke hnodnoceni, ac uznam ze film byl nepochybne hodne zajimavy a napinavy v castech, kdy se skutecne vysetrovalo a slo hrdinum o krk, pak je tak potreba zminit, ze ve filmu je toho naplacano az moc, spousta veci neni vubec relevantnich k deji samotnemu, vysetrovani se nakonec ubira jinym smerem nez melo na zacatku a finalnich 15-20 minut, kdy se autori nuti k tomu, aby to preci jenom nejak zavrsili... mno... nebyt te vytecne napinave casti tak je z toho jenom paskvil, takhle je to alespon hodne napinavy paskvil. neco podobneho se da rict o islandskem filmu Mýrin, který je dle mého neméně slušně rozehrán a postupuje v podobných klasických thrillerových kolejích.
je to tezce prumerne a to bohuzel ve vsem. s vyjimkou nekolika vtipku parodujicich zanrova klise, nebylo by to dobre k nicemu jinemu nez k zapomenuti. film prakticky nicim zasadnim neoslovi, ve finale nudi a clovek nudu zahani pocitanim vykradenych scen z jinych filmu. prumer uz u me prestava mit narok na neco vic nez 2 hvezdy.
ono je trapny tady zminovat, ze je to pravdepodobne nejlepsi film, ktery byl kdy natocen, protoze je tomu popravde tak. malokdy se vidi film, ktery je tak precizne komplexni ve vsech svych slozkach. ja zvlaste ocenuji vizualni pojeti, ktere je na rok 1941 dechberouci.
Relativne vtipny fake documentary ktery bohuzel nestastne spojuje formu dokumentu a obycejneho hraneho filmu, takze ve finale zanechava trochu podivny pocit. Presto musi uznat ze jsem se pomerne bavil, namet je totiz exluzivni (jak se zije soucasnym upirum v belgicke spolecnosti).
tezkej prumer, ze zacatku to jde docela svizne, nicmene pak uz to drhne, protoze autori nemaji zadny material v ruce, se kterym by se dalo pracovat. emma je prekvapive dobra (a prekrasna)
Moje komentáře
Šmejdi (2013)
jen silne tema nedela dobry film. tema udrzi divakovu pozornost od zacatku do konce, ale to je asi vse. film nedokaze klast sirsi otazky, tzn. mimo zvolene tema, pouziva pateticky nastroje jak v divakovi vyvolat emoce, vubec nam nedokaze priblizit vybrane osoby duchodcu, ale co hlavne, nenecha nas premyslet! ondrej vetchy totiz vsechno naserviruje... dulezite tema, ale katastrofalne nevyuzity potencial.
Aj Wej-wej: Bez omluvy (2012)
neni to spatny, ale je to bohuzel obycejny dokument, ktery stoji na uz stokrat omletych a ozkousenych postupech. ale to nic neubira na sile osobnosti aiww.
Radioman (2012)
tenhle film funguje jen diky osobe Radiomana - kdyz si ho odecteme, zustane pomerne konvencni dokument... a to je preci jenom skoda.
Sound City (2013)
Ta posledni session po prestehovani pultu je prilis dlouha a celej film je pomerne dost konvencni. Nicmene tema je zvoleny skvele a lekce z historie vyvoje hudby je krasne srozumitelna.
The Pruitt-Igoe Myth (2011)
tema velice zajimavy a inspirativni i pro cesky kontext. bohuzel zpracovani prilis nevybocuje z prumeru...
Bojovnice (2011)
jakkoliv je hlavni protagonistka ztvarnena velice zive a presvedcive, nedokaze zamaskovat prilisnou slabost scenare - nadbytecnost linii, nedostatecny rozvoj rady charakteru - a take urcitou vizualni nekoncepcnost celeho filmu
Pornografický vztah (1999)
tento film se pro měl stal přelomem, protože mi dovolil poprvé nahlédnout do nitra filmu, do onoho teplého nitra za civilní slupkou, ukázal mi něco, co málokterý hollywoodský film, i přes svoji vizuální pompéznost, dokáže. není to dokonalý film a nikdy nebude, přesto je to film, který představuje onu pomyslnou čáru písku, tedy alespoň na té mojí cestě, cestě a porozumněním filmu.
Kůže, kterou nosím (2011)
... a tak jsem nakonec nabyl dojmu, že pod onou perfekcionistickou vizuální slupkou, která je dokonalá proto, aby náležitě dokázala vykreslit pokřivenost jednotlivých charakterů a jejich motivů, se neskrývá nic jiného než žánrové cvičení, které vlastně nakonec není schopno žít vlastním životem. hříčka!
Umělec (2011)
ok, nic vic. jen jsem nepochopil smysl proc tenhle film vznikl.
Prometheus (2012)
absolutní tragédie, jedno z nejhorších SF, které jsem viděl. Ridley Scott je zřejmě senilní, že nedokáže rozeznat absolutně podřadný scénář (který navíc má předcházet a de facto tak navazovat na Vetřelce, ale bohužel si toho sám není vědom). špatně napsané, některé zvraty a střihy příliš okaté a nefungující, některé dialogy příliš jednoduché a tedy rozbourávající atmosféru. snad až na Fassbendera jsou všichni herci absolutně nevyužití!!! marně čekám na celovečerní film, kde Idris Elba nebude jenom sidekick, nebo postavička do počtu. z jineho hlediska je Prometheus cenny film, ukazuje v jakem stavu je filmovy prumysl v roce 2012 a že bohužel už svůj vrchol zaznamenal v úžasných 90. letech.
Urbanized (2011)
kovenční a americké - hezké obrázky, mluvící hlavy a příliš pozitivní. mluví o všem a zároveň se nevěnuje ničemu pořádně. urbanizace se nabízela jako daleko hlubší téma. přesto se něčeho zajímavého film dotknul v případě zobrazení Německa a plánu Stuttgart 21.
31 konců/31 začátků (2011)
prijemny cisty vitr opirajici se do zkostnatelych struktur filmove skladby.
Když se kácí les (2011)
Ach jo, dalsi vybalancovany dokument, ktery vlastne nezaujima zadne stanovisko (ani jedné ze zúčastněných stran a bohužel ani své vlastní - třetí varianta by nakonec byla tou nejlepší možnou) a ve výsledku je vlastně poněkud impotentní. Aktivisti jsou sice radikalni a vyprovokovani prehnane nasilnymi zasahy policie, ale ti vlastne delaji svoji praci a vsichni nakonec rozumi motivum ostatnich, uz zbyvaji jen duhy a detsky smích... Z tohoto hlediska bych Herzogovy dokumenty Grizzly Man, ktery je v zasade Herzgovou dekonstrukci aktivisty za ochranu medvedu (Herzog nezobrauje jen zivotni pout toho cloveka, ale odhaluje i jeho nepratelstvi k civilizaci cloveka samotneho) a jeho Lesson of Darkness, ktery je v zasade filozofickou uvahou o destrukci a upadku civilizace a v dusledku i prostredi okolo. Mam zvlastni pocit, jako by nam americky snimek chtel sdelit oboje a ani jedno se mu nepodarilo. Proc vlastne videt tento film? Muze slouzit jako lakmusovy papirek pro vysvetleni radikality 90. let a vrhnout svetlo na vsechny ty zasedani MMF (Seattle, Praha) a Global Street Party. A samozrejme ve svetle hnuti Occupy a nevybiravym metodam pacifikace pouzitym proti protestujicim je mozne videt, ze se nic nezmenilo. PS: Je skoda, ze sledujeme vyrazne pout pouze jednoho z ekoteroristů, daleko zajimavejsi by bylo zachovat stejny odstup od vsech akteru a poskytnout komplexnejsi pohled, ktery by mohl prave poskytnout zaklad pro kriticke (ale konstruktivni) nahlednuti cele skupiny, zvlaste pribeh prvniho ze zharu by me zajimal.
Detroit, divoké město (2010)
Prevelika skoda, tento potencialne velice zajimavy dokument vubec nefunguje :( Radeji doporucim daleko zajimavejsiho kratsiho predchudce tohoto dokumentu, ktery je dokonce od stejneho rezisera: Detroit Wildlife (Detroit Wild City je pouhym prodlouzenim tohoto kratkeho filmu) - http://vimeo.com/2371774
Účet jednoho dne (TV film) (2011)
asi budu trosku shovivavy, neni to uplna bomba, ale vzhledem k realite dnesnich dnu, je to realtivne aktualni. keller neni ani zdaleka do ruda rozzhaveny, naopak snazi se poskytnout obraz, ktery neni poplatny dnesnimu mainstreamovemu diskurzu. dle meho je to relativne chytre poskladane (ve 30 minutach se nedaji delat zadne velke zazraky, pokud by nedoslo k razantnejsimu zasahu do formy, nebo naopak k extremnimu minimalismu - oboje vsak na ukor prijeti beznym divakem), pomerne se mi libi anonymni zobrazeni prislusnika elity.
Bobovy burgery (TV seriál) (2011)
Pro me osobne velke prekvapeni. Neni to lepsi nez dneska uz zavedene serialy jako Simpsonovi nebo Family Guy, ale zatimco zminenym serialum (a jejich klonum) dlouhodobe dochazi dech (Simpsonovi jsou stale nudnejsi, Family Guy stale stupidnejsi a radoby vtipnejsi), tento civilejsi sitcom s "obycejne silenymi" charaktery je zavan sveziho vzduchu. PS: Český dabing stojí za starou belu, jako obecně jakýkoliv dabing.
Rodina je základ státu (2011)
nejlepsi cesky film minimalne roku 2011. robert sedlacek je v tuto chvili reziser s nejvetsim potencialem.
Dívka, která si hrála s ohněm (2009)
ve srovnani s jednickou je to pomerne dost slaby.
Muži, kteří nenávidí ženy (2009)
tohle je ponekud tezke hnodnoceni, ac uznam ze film byl nepochybne hodne zajimavy a napinavy v castech, kdy se skutecne vysetrovalo a slo hrdinum o krk, pak je tak potreba zminit, ze ve filmu je toho naplacano az moc, spousta veci neni vubec relevantnich k deji samotnemu, vysetrovani se nakonec ubira jinym smerem nez melo na zacatku a finalnich 15-20 minut, kdy se autori nuti k tomu, aby to preci jenom nejak zavrsili... mno... nebyt te vytecne napinave casti tak je z toho jenom paskvil, takhle je to alespon hodne napinavy paskvil. neco podobneho se da rict o islandskem filmu Mýrin, který je dle mého neméně slušně rozehrán a postupuje v podobných klasických thrillerových kolejích.
Longplay (studentský film) (2009)
kameraman zaslouzi utrhnout ruce.
Dexter (TV seriál) (2006)
skoda, ze to musim rict, ale od dokonale druhe serie (ktera byla patrne nejlepsi) tomuto kousku americke serialove produkce dochazi dech.
Perníkový táta (TV seriál) (2008)
nejlepsi serial od doby The Wire. kazda serie vytvari nove hranice kvality.
Tráva (TV seriál) (2005)
prvni tri serie: 4*, pak uz jde kvalita a vyznam rapidne nize a s presunem z americkeho predmesti prakticky ztraci cely serial smysl.
Captain America: První Avenger (2011)
je to tezce prumerne a to bohuzel ve vsem. s vyjimkou nekolika vtipku parodujicich zanrova klise, nebylo by to dobre k nicemu jinemu nez k zapomenuti. film prakticky nicim zasadnim neoslovi, ve finale nudi a clovek nudu zahani pocitanim vykradenych scen z jinych filmu. prumer uz u me prestava mit narok na neco vic nez 2 hvezdy.
Občan Kane (1941)
ono je trapny tady zminovat, ze je to pravdepodobne nejlepsi film, ktery byl kdy natocen, protoze je tomu popravde tak. malokdy se vidi film, ktery je tak precizne komplexni ve vsech svych slozkach. ja zvlaste ocenuji vizualni pojeti, ktere je na rok 1941 dechberouci.
Svatba za bílé noci (2008)
jedna z nejnadhernejsich zen: Margrét Vilhjálmsdóttir
Vampires (2010)
Relativne vtipny fake documentary ktery bohuzel nestastne spojuje formu dokumentu a obycejneho hraneho filmu, takze ve finale zanechava trochu podivny pocit. Presto musi uznat ze jsem se pomerne bavil, namet je totiz exluzivni (jak se zije soucasnym upirum v belgicke spolecnosti).
Human Traffic (1999)
napoprve za 4+ o osm let pozdeji janych 5. perfektni zakonceni 90. let...
Panna nebo orel (2010)
tezkej prumer, ze zacatku to jde docela svizne, nicmene pak uz to drhne, protoze autori nemaji zadny material v ruce, se kterym by se dalo pracovat. emma je prekvapive dobra (a prekrasna)
Upír aneb Podivné dobrodružství Davida Graye (1932)
normalne 4, ale za neskutecne flexibilni kameru (na svoji dobu) a za ten dokonaly pohled pohledu z rakve!