Poslední recenze (68)
Zvláštní způsob života (2023)
Upřímně: kdyby nebylo v úvodních titulcích napsané jméno Pedra Almodóvara a kdyby protagonisté neměli tváře největších filmových hvězd současného Hollywoodu, myslel bych si, že jde o amatérský film nějakého začínajícího tvůrce, který měl přehnané ambice, značně přecenil své schopnosti a snažil se vecpat zápletku celovečerního filmu do půlhodiny. Je to extrémně upovídané, dialogy zní zoufale strojeně (bohužel ani Pedro Pascal a Ethan Hawke z nich nedokázali udělat něco, co by znělo jakž takž uvěřitelně), natočené je to tak, že to místy vypadá jak home video, a nadto film překypuje nechtěným humorem. Je tam jedna pěkně natočená bitka, za tu dávám jednu hvězdičku. A jelikož jsem velkým fanouškem žánru nechtěné komedie, tak přidávám ještě jednu.
300: Bitva u Thermopyl (2006)
Naprosto geniální audiovizuální přepíčenost, která se skutečnou historií nemá společného nic než pár jmen. Ale víte co? Mně to vůbec nemrzí a myslim, že by to nemrzelo ani ty Sparťany. Tenhle film má totiž obří koule - a díky tomu ani příběh, co by se dal převyprávět jednou větou, tady nepůsobí banálně. Těšim se, až si tenhle film dám zase znova.
Interstellar (2014)
Po druhém zhlédnutí, tentokrát v kině, zabolel ten deus ex machina ve scénáři o poznání víc. Je to mistrně zrežírovaný spektákl, který nastavil laťku svému žánru pěkně vysoko, ale když si ten spektákl odmyslím, vidím bezradného scenáristu a film, který se snaží tvářit mnohem důvtipněji, než jaký ve skutečnosti je. Hodnocení nechávám na čtyřech hvězdách: Nolanova režie, pěkná kamera a vynikající herci z toho pořád dělají dobrý film. Ale jsou to tentokrát už dost slabé čtyři hvězdy.