Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (69)

plakát

Gravitace (2013) 

Po přečtení komentáře Sgt. Tracnika se též musím pozastavit nad zcela nevhodně zvoleným názvem filmu. Nemluvíme-li o naprosté absenci gravitace, je v 90% filmu gravitační síla tak slabá, že název by se spíše hodil na filmy typu Samotář v Seattlu, kde přece jen gravitace hraje roli zcela zásadní. Pro příště bych tvůrcům doporučil nějaký mnohem trefnější název, třeba: "Rusáci, ti popletové, zničí tři rakety a astronautka pak spadne do vody" nebo zkráceně alespoň "Vraždící vesmírné trosky"!

plakát

Útok na Bílý dům (2013) 

Toto dílko má naprosto všechno - akci, humor i patos. Problém je v tom, že akce není až na pětiminutovku s vrtulníky nikterak objevná, vtipné scény jsou tak hloupé, že se jim ani smát nelze, a patos na mě nefunguje, protože nejsem Američan nebo holka. Film je sám o sobě tak neuvěřitelná vykrádačka kultovního vzoru, že nejpřekvapivější byl způsob, kterým McTatum zlikviduje hlavního padoucha v závěrečné scéně. Chování jednotlivých postav je tak neuvěřitelné, že většinu času zatínáte pěst a nevěřícně kroutíte hlavou. Takže pokud chcete někoho pořádně na*rat, tak mu tento film doporučte. Díky Donte :)

plakát

Pacific Rim - Útok na Zemi (2013) 

Vzhledem k tomu, že jsem nedávno viděl film Megažralok vs. obří chobotnice, nepovažuji todle peklo za úplné dno, ale určitě moc nescházelo.

plakát

Rychle a zběsile 6 (2013) 

Hezky to napsal Matty. Já váhal mezi 3 a 4 * a o celkovém hodnocení rozhodlo až objevení se žaluda Stathama na konci filmu. Po pravdě koukat se 2 hodiny na krabatící kůže na zátylcích hlavních hrdinů a takový příslib pro příští díl! OMG, už bude chybět jen největší samec Willis! Na místo technických nelogičností mě nejvíc dostalo, jak se Lišák Rock rozhodl, že přemístí "vajíčko" z NATO báze, protože tam není bezpečno. Dost mi to připomnělo Pain and gain, akorát tady svalovcům "inteligentní" plány vesměs vycházely, takže nepůsobili jako úplní pitomci. Film ale má tempo, dobrou hudbu a zajímavého záporáka, kterého sráží hrátky s tankem, ve kterých projeví svoji zvrácenost. Hodně legrační je Rock, který při každé příležitosti musí mermomocí někam skočit, to je normální blázen! Jo a rodina rulez, to je jasný, takže vřele doporučuji seržantu Strašníkovi!

plakát

Velmistr (2013) 

Což o to, vizuál je vskutku pěkný, ALE jinak je to neuvěřitelně utahaný slaďák, při kterém jsem si několikrát vzpomněl na vtip o čínském způsobu mučení. Film se snaží být extrémně hluboký, neustále se opakují základní lidská moudra, zřejmě, aby nabyla na významu, a všechny postavy zadumaně civí do dálky, aby i naprostý pitomec pochopil, že teď se stalo ve filmu něco opravdu výjimečného, ale ono se toho ve filmu vlastně moc nestane, a že na to mají tvůrci při dané stopáži opravdu prostor. Zkrátka není Ip Man jako Yip Man...Velmi slabé 3*

plakát

Muž z oceli (2013) 

Po Snyderových Watchmenech musím tento film označit za zklamání. Očekával jsem posun Supermana do temnější a dospělejší roviny, kam tak komerčně úspěšně již vkročil Nolan s Batmanem, a tento směr se tedy zcela logicky nabízel. Bohužel se tak nestalo. Zbyla pouze akce pro teenagery, kde pro neustálé výbuchy a flashbacky do minulosti se zdá, že děj filmu zcela absentuje. Zimmerova hudba v DKR vytvářela zvučné zajímavé motivy, zde se však pro přemíru akce slévá do hrozného randálu. Efekty jsou slušné, zejména proces terraformace, herecké výkony pro tento typ filmu standardní. Nejpřesvědčivější byl zřejmě generál Zod, jehož představitel se do této role s tou tlamou dokonale hodil. H. Cavill byl přesvědčivější a hlavně přirozenější ještě zarostlý, když se v roli superhrdiny teprve hledal. Po navlečení se do těsného oblečku s gelem na hlavě, dokonalým oholením a ne zrovna dospělým úsměvem se stává klasickým archetypem superhrdiny známého z filmů z poměrně dávné minulosti. Dialogy jsou až na výjimky vesměs zcela bez myšlenky. Scénář podobný kterémukoli předešlému filmu o Supermanovi, křesťanská paralela a její se následné zřeknutí z důvodu diváckého očekávání a možného rizika strhává film na konci do šedého průměru. Průměrný film s dobrými efekty = 3,5 *, ale dávám 4, abych jej přece jen hodnocením odlišil od filmů kvalitativního bahna typu Django unchained :).

plakát

Divoši (2012) 

Z tohoto filmu mám velmi rozpačité pocity. Střídají se zde výborné scény se scénami vyloženě příšernými. Nechápu, jak může tak zkušený režisér natočit film tak naivně. Pokud přetrpíte první 3/4 hodinu a zejména neustálé vysvětlovací monology hlavní hrdinky, jež jsou místy opravdu extrémní, kvalita filmu jde výrazně nahoru. Zkrátka škoda nevyužitého potenciálu...

plakát

Bídníci (2012) 

Zcela zásadní dílo pro pochopení pojmu nekonečno.

plakát

Nespoutaný Django (2012) 

Není pro mě překvapením, že se názorově na tento film rozcházím s uživatelem Dont, ale vzhledem k hodnocení ostatních uživatelů 90% a uživatele Sgt. Trancnik 5 *, kterého, alespoň co se filmového vkusu týká, nepovažuji za úplného pitomce :), jsem nucen se vyjádřit poněkud obšírněji s mnoha spoilery. Film se rozjíždí velmi slibně ústředním hudebním motivem a nástupem brilantního dr. Schulze a obstojnou laťku si drží přibližně hodinu, následuje setkání s Candiem a zcela zbytečná část jízdy na Candiho panství, následuje setkání se zlým Stephenem, které trvá 3-krát déle než by mělo, protože opakuje stále stejný vtip. Rozmluva u večeře opět posouvá laťku výše, poté nastává řezničina, na které původní Django stojí, a neměla tedy chybět. Bohužel na rozdíl od konce v Kill Billovi 1, kdy se jedná o souboje s katanami a scény jsou zvýrazněny perfektní hudbou, zde scény alespoň dle mého názoru nepřinášejí nic nového a celkově nudí. Protože Tarantino evidentně potřeboval delší stopáž, nechá Djanga zajmout a následně zase osvobodit, aby dokončil dílo zkázy. Nyní ke scénáři, který na rozdíl od režie považuji za špatný. Django a jeho žena mají vypálené stejné značky na tváři, Candie na něj zírá prakticky pořád a vůbec ho nenapadne souvislost? Ta napadne až Stephena, který 2 x mrkne a je mu jasné, že jsou manželé… Opravdu nevím, jak bylo manželství obvyklé mezi otroky… jak však vyprovokuje emoce Djanga, jež ho prozradí? Candieho ze zcela neznámého důvodu napadne, že má u večeře ukázat záda s jizvami, když musí nutně předpokládat, že je Dr. Schulz už viděl, když ji měl na pokoji. Proč mají černoši zbraně u Velkýho taťky, který se později ukáže jako zakladatel KKK na farmě se třemi drsnými dozorci? Proč dr. Schulz se celou první hodinu chová jako chladnokrevný zabiják s naprostým nadhledem, když nedokáže udržet emoce při pohledu na zbičovaná záda Djanga či trhání psy D´Artagnana, když s tímto aktem nemá problém vůbec nikdo jiný? Proč neudrží rozvahu, když zastřelí Candieho, přičemž odsoudí na smrt ženu Djanga? Proč nosí Django sluneční brýle, které se v USA rozšířily až ve 30 letech 20. Století (slušelo by spíše do filmu Wild Wild West)? Proč se Django zdráhá zastřelit vůdce gangu před synem, když zcela zbytečně obětuje D ´Artagnana? Dr. Schulz mu říká, že se bude muset ušpinit, ale jaký efekt toto ušpinění přináší, není zřejmé. Sestru Candieho zastřelí jen, protože je bílá? Proč místo klasického umučení toho ďábla Djanga, ho nechají odvést na nucené práce, kde se může stát cokoli? Snad aby mohl uprchnout a postřílet zbytek? (Pomstu v nenávisti si představuji poněkud osobněji.) Proč Djangova žena neuprchla z boudy, ze které by se dostalo i malé dítě i vzhledem k tomu, že dozorců opravdu moc nezbylo a bylo možno spekulovat, že se za ní hnát nebudou? Zřejmě, aby ji Django našel, až se vrátí? Proč se nechají dozorci přesvědčit, aby osvobodili Djanga a dali mu zbraň? Ty prachy tam údajně jen tak leží, vyřídit gang znamená „jen tak leží“, zvláště potom, co to Django podle své verze už jednou posral. A na konec, proč jsou všichni bílý mimo Schulze buď padouši, nebo naprostí pitomci? Celkově tedy Django má tolik scénáristických berliček, že ke konci filmu člověk už může pouze kroutit hlavou. Každý má práh bolesti a já jej mám pravděpodobně o něco výše než většina uživatelů. Ale abych jen nekritizoval, libilo se mi: udělení příkazu k prodeji Djanga „You will sell him cheap.“ a povel k útoku na D ´Artagnana: „Marsha!“ Dávám 3 *, protože tento film Tarantina je o třídu horší než kultovní Pulp Fiction za 5 * a o něco horší i než jeho poslední film Hanební pancharti 4 *.