Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Dokumentární

Oblíbené filmy (10)

Nelítostný souboj

Nelítostný souboj (1995)

Obrovská a dokonalá filmová stavba. Precizně vybrané Diane Venora a Amy Brenneman. Každá vedlejší postava mě baví. Každou minutu filmu si užívám. Svítící noční město. Technicky: Ta poctivá práce s taktikou jednotlivých akcí lupičské bandy..... Výběr zbraní... Ta monstrózní přestřelka.... Z De Nira sálá tak obrovská jistota a přesvědčení o tom, co dělá.... Al Pacinův policajt je ten nejzběsilejší magor posedlý svou prací, jakého jsem kdy ve filmu viděl. Obdivuju Manna, že do toho filmu chtěl dát všechno - herecké hvězdy, město, práci, rodinu, krimi, akčňák..... Tenhle šílený mix zvládl výborně a zřejmě neopakovatelně. A ještě jedna věc: Nevzpomínám si na jiný film, který by měl DVĚ hlavní postavy, ne méně, ne více.

Bournův mýtus

Bournův mýtus (2004)

Mohl bych mít v nejoblíbenějších i trojku. Je to celkem fuk. Mám-li však volit, konzervativně vybírám dvojku - kolotoč záběrů ve trojce už fakt někdy nestíhám a s přibývajícím věkem to bude jen horší.

Samotáři

Samotáři (2000)

Mně nejbližší český porevoluční film. Všechno, co potřebuju, tady naleznu. Poprvé jsem se u něj hlavně smál, taky jsem byl přece jen o dost mladší než hrdinové... Podruhé už to tak legrační nebylo, ale zásah to byl stejně silný. Potřetí... Ondříček, Zelenka, Trojan, Macháček, Muchow. Bonus: Maciuchová. Dodatek po deseti letech: Už je to v klidu, prostě se dobře bavím.

Svatba jako řemen

Svatba jako řemen (1967)

Seznam hvězd, které tu hrají, by měl být varující. Taková smršť často nedopadá dobře. V tomto případě to ale vyšlo Jiřímu Krejčíkovi dokonale. Tragikomedie, která mě vždycky několikrát donutí řehtat se jako kůň. Precizní satira. Janžurová, Pucholt, Vostrčil, Landovský, Hrzán, Libíček, Hlinomaz, Lír, Hálek, Filipovský, Zázvorková. Spoluautorem scénáře Zdeněk Mahler, dodnes strhující vypravěč.

Policajt nebo rošťák

Policajt nebo rošťák (1979)

Jsem zvědav, jak dlouho se mi tenhle Lautner-Belmondo udrží v první desítce. Dlouho jsem si myslel, že se na něj dívám znova a znova jen z nostalgie, jen proto, že na mě udělal poprvé dojem v osmé třídě při školním filmovém představení (Na čemž musel mít velký podíl obrovský revolver ráže 357 Magnum a Belmondův skok do stánku se zeleninou....Který osvícený pedagog to tehdy vymyslel?). Tehdy jsem měl pocit, že je to ohromná akční krimi. Čím jsem starší, tím častěji se u toho chechtám - nespočet suchých vtípků a stručných, leč výživných dialogů mě nepřestává bavit. Belmondův policista bez rozpaků vjede do domu polozávodním speciálem, pravidelně se proměňuje tu ve vyděrače a tam zase ve žháře nebo bombového atentátníka. Zcela samozřejmě sbalí dámu z nejvyšších kruhů, nastěhuje se jí na čas do paláce i s dcerou a u večeře vesele konverzuje s jejím manželem. Belmondův - ano, místy teatrální, ale to je součást hry - výkon dává filmu zvláštní kouzlo. Nádherný a neskutečně padnoucí soundtrack (Phillippe Sarde).

Michael Clayton

Michael Clayton (2007)

Erin Brockovich jinak - zlověstně, temně, naléhavěji, s protřelým cynikem na kraji propasti místo urputné naivky deroucí se nahoru. Čím jsem starší a čím jsem v byznysu zase o něco déle, tím víc mě ten film zneklidňuje a tím víc mi mluví z duše.