Recenze (317)
Frigo na mašině (1926)
Mám rád grotesky. A tohle je prostě klasioka, i když to místy až taková groteska není...:-)
Křižník Potěmkin (1925)
Taková učebnice němého filmového umění. Skvělý střih. Doporučuji porovnat obě verze - tu původní z roku 1925 s cenzurovanou podobou z roku 1950.
Zlaté opojení (1925)
Komedie, jež komedií vlastně ani není. Ale některé gagy jsou nepřekonatelné - např. vyváření z boty a tkaničky alá špagety :-) Stejně tak jako tanec s houstičkovými botkami na stole...
Chamtivost (1924)
Dodnes jeden z nedostižných vrcholů filmového umění...
Nanuk - člověk primitivní (1922)
Je to o Eskymákovi, takový "polodokument", hodně se na něj odvolávali "zelení", protože jde asi o první film, ve kterém je vylíčen boj člověka s "čistou" přírodou. Perličkou tohoto filmu je, že hlavní hrdina umřel asi rok či dva po natočení hlady.
Upír Nosferatu (1922)
Skutečná "symfonie hrůzy". Vrcholné dílo německého expresionismu, se vším všudy, co horor má mít. Narůstající strach, plíživé nebezpečí, děsivá obluda (vynikající Max Schreck), skvělé scény (např. stínohra s "uchopením" srdce). I ta černobílá kombinace k hororu tohoto typu sedí víc než barva. Všechny upíří filmy "po Murnauovi" se už vždy něco z tohoto filmu snaží kopírovat - a většinou marně.
Vozka smrti (1921)
Až na to závěrečné srdcervoucí melodrama parádně temné a působivé. 4,5 hvězdičky, s ohledem a rok vzniku a na technické provedení i na scénář a ostatně i na herecké výkony zaokrouhleno na 5.