Recenze (401)
Trainspotting (1996)
02.03.24: Kamarádi za všechny prachy...
Pád domu Usherů (2023) (seriál)
Epické! Aneb seriál o důležitosti spánku a pro potěšení milovníků tvorby velikána E.A.P. 🐦⬛
Oppenheimer (2023)
pátek, 11.08.2023: Další boží počin mého nejoblíbenějšího režiséra, který na IMAXovém plátně měl doopravdy grády. Opět se mi líbilo ztvárnění tématu (představy hlavní postavy, spojitosti, propojování), rozsah tématu, bouřlivé vyměňování názorů a diskuze, intriky a zaplétání a samozřejmě třešnička nakonec, která se filmem táhla jako Ariadnina nit. Vyrazili jsme kvůli tomu do IMAX kina na Floře, jediného IMAX kina v kontinentální Evropě. A stálo to za všechny okolnosti, které jsme kvůli tomu museli podstoupit. Jdu na to znovu, prostě si nemůžu pomoct.
Requiem za sen (2000)
Podrobná analýza pádu z devátého obláčku. Mňam.
Temný rytíř (2008)
I believe whatever doesn't kill you simply makes you stranger.
Jumanji (1995)
15.04.2023: Film mého dětství s příběhem plným parádních nápadů, skvělých vizuálních efektů, úžasných hereckých výkonů a taky dobrých rad do života - dokonalá kombinace. ♡
Andor (2022) (seriál)
Moc velká pecka, tohle jsem vůbec nečekala. Krásně detaily mezipříběhu mezi 3. a 4. epizodou (ten konec!!!), skvěle psychologicky vypracované postavy (jak na straně rebelů, tak i Impéria) a pěkné šarády. I když se tam vůbec nemávalo světelnými meči, byla jsem naprosto nadšená. Těším se na další sérii jako malá holka!
Sex a Lucía (2001)
(18.03.2022) Vskutku úchvatný film v mnoha směrech: kamera, příběh, nelineární dějová struktura (což miluji), vkusné erotické záběry, emoce, myšlenkové pochody, vztahy, způsoby komunikace,... Bylo to naprosto nabité a tak silné a mimo jiné mi to hodně připomínalo latinoamerický styl magického realismu. Doopravdy velmi vydařený kousek filmového klenotu. Opět jsem si film i po letech velmi užila.
Bod varu (2021)
(26.12.2021-Světozor): Velmi umně natočená svižná jednozáběrovka - a každá vteřina stála za to. Myslím, že tohle je mnohem výřečnější obraz krize středního věku nebo krize života než Síla o panu Filovi, který jsem viděla o týden dříve... Je tu spousta nezapomenutelných a silných momentů, pracovních chybiček a návazností, zjištění informací a reakcí na ně, psychologie postav, špičkových výměn názorů a celé to vytvořilo naprosto úchvatnou mozaiku. Klidně bych na to mrkla znovu.
Rocky IV (1985)
(30.05.2021) Úplně si pamatuju, jak jsme jako malí skandovali Rockymu a drželi mu aktivně palce na koberci před naší velkou televizí (rozuměj velkou těžkou krabicí). Tohle je pro mě srdcovka.