Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Dobrodružný
  • Sci-Fi

Recenze (5)

plakát

Vratné lahve (2007) 

Nuda blbost nesmysl a já nevím co všehno. Nechápu proč v téhle zemi je taková Svěráko mánie. Nereálný film který je založený na Svěrákových myšlenkových pochodech viz. ten jeho vyjebaný trapný dementní vítací typ a v této nesmyslné formě se nese celý film. Narozdíl od všech evropských filmů které se snaží dosáhnout reality a to jakýmkoliv způsobem vtipně tragicky apod. se u nás díky Svěrákům a dalších režisérů za posledních dvacet let točí trapné české zaprděné filmy u kterých se v životě nezasměju s hnusnou kamerou a jejím divným obrazem a herci kteří nedokážou říct ani jednu větu přirozeně.

plakát

Harry Potter a Fénixův řád (2007) 

Pátý a absolutně nejhorší film. Kdybych tenhle díl série viděl jako první už v životě bych nechtěl vidět žádný jiný což by byla škoda. Absence rozumu je až neskutečná ovšem podobně jako v ostatních dílech ale v těch je to pouze místy ale tady to je všude ,trapný děj a dialogy všechno je umělé všechno špatně úplný hnus je mi blbě. Jaké charaktery postav když se kamera chvíli věnuje nějakému vyjebanému studentu vez mozku hned je to psychplogie a podobné bláboli jaká temnost člověk tu ztmaví obraz a vy jste z toho totálně mimo mmmmmmmmmmdloby na vás. Samozřejmě že za to herci nemůžou za to může ten vyjebaný scénář potažmo kniha sice jsem ji nečet možná díky bohu ale scénárista by si s tím měl poradit ale tohle působý jako z mateřské školy pro jednobuněčné organismy jak takový lidé mohou dostávat nějaký plat jak se tím můžou vůbec živit kdo mi to vysvětlí? Další debil na holení je ten idiotský režisér který má natáčet další díly čímž se mi chce zvracet a k tomu brečet. Končím s Harrym.

plakát

M*A*S*H (1972) (seriál) 

MASH seriál a MASH film jsou ukázkou dvou rozličných stylů.Nepreferuju ani jeden z nich a mám je rád oba dva.Seriál není lepší než film jenom má odlišný styl i když po pravdě musím říct že ve filmu je mnohem více chyb a je místami více hluchý narozdíl od seriálu který si drží svou kvalitu humoru v každém díle až na chvíle kdy se bere vážně a začne se zabývat psychologií postav místo typických gegů morálními zásadami a tím jak je válka krutá což se objevuje hlavně v druhé polovině seriálu který bere do otěží právě Alan Alda a dělá z toho nechutnou podívanou.Film je jiný v tom že je více reálný syrový spontální takový špinavější o mnoho drsnější a není to jen kvůli sprostým slovům a dabingu.Samozřejmě seriál byl určen pro všechny věkové skupiny takže se musel trochu očistit ve svěcené vodě ale liší se tím že je jeho humor příliš dokonalý propracovaný nereálný a nechci říct umělý to není to správné slovo ale ve srovnání s filmem ano. (Hawkey řekne něco vtipného Traper bleskurychle odvětí něco méně vtipného čímž povýší celý vtip i s jeho pointou jako by byly telepaticky propojeni kuníksicht se zašklebí Margaret urazí a Hawkey to zasklý výraznou pointou která k ní běžela už na začátku scény.V seriálu se tak dělají vtipy na míru dalšímu vtipu tak aby byla pointa co nejzábavnější na úkor pravděpodobnosti).Ale to není nic negativního všechny seriály pracují na podobném principu ba naopak je to geniální všechno to do sebe zapadá. (a scénáristé seriálu jsou až na pár okamžiků opravdový géniové).Škoda že všechny dobré vtipy směřujou převážně Hawkeymu do huby hlavně v první polovině seriálu kdy Trapper je jen jeho přitakávač a vlez do prdelka narozdíl od filmu kde je Trapper nezávislá osobnost prostě lamač.Ve filmu je zase nejvíce přehnaná Hulihanová z které se nakonec po menších eskapádách a několikanásobném posílání do prdele stane posluhovačná čubka.A závěrečný fotbalový turnaj je spíše střelba do vakua ale celkově je film skvělý realističtější.Příkladem rozdílnosti může být scéna s filmu kdy se Hawkey a Traper vracejí s operace kongresmanova syna a přistihnou Hrmu Hulihanovou jak utíká s Dukem ze stanu a začnou na něj pokřikovat „To se všechno řekne, to se všechno řekne, Duku ty zrádče apod.“ na rozdíl od seriálu by v samé situaci reagovali asi způsobem typu „Trapper:Je to možný Duke a Šťabajzna.Co se s ním stalo? Hawkey:Asi dočasně trpí Frankovým vkusem. Traper:A ona? Hawk:Nejspíš hledá někoho kdo má rty a nepřipomíná kunu se stetoskopem. V prvním případě je vidět že to vtipné moc není ale o to víc je to realistické(samozřejmě ne zase tak extrémně) a řekl bych svěžejší polité studenou vodou čímž se buduje hustá atmosféra.Nakonec mi ještě došlo že seriál není zas tak vtipný skoro vůbec a geniální v žádném případě je docela nudný a spíše trapný takže mým konečným verdiktem je že film je lepší a nechápu co jsem to v předešlých větách psal za picoviny.

plakát

M*A*S*H (1970) 

MASH seriál a MASH film jsou ukázkou dvou rozličných stylů.Nepreferuju ani jeden z nich a mám je rád oba dva.Seriál není lepší než film jenom má odlišný styl i když po pravdě musím říct že ve filmu je mnohem více chyb a je místami více hluchý narozdíl od seriálu který si drží svou kvalitu humoru v každém díle až na chvíle kdy se bere vážně a začne se zabývat psychologií postav místo typických gegů morálními zásadami a tím jak je válka krutá což se objevuje hlavně v druhé polovině seriálu který bere do otěží právě Alan Alda a dělá z toho nechutnou podívanou.Film je jiný v tom že je více reálný syrový spontální takový špinavější o mnoho drsnější a není to jen kvůli sprostým slovům a dabingu.Samozřejmě seriál byl určen pro všechny věkové skupiny takže se musel trochu očistit ve svěcené vodě ale liší se tím že je jeho humor příliš dokonalý propracovaný nereálný a nechci říct umělý to není to správné slovo ale ve srovnání s filmem ano. (Hawkey řekne něco vtipného Traper bleskurychle odvětí něco méně vtipného čímž povýší celý vtip i s jeho pointou jako by byly telepaticky propojeni kuníksicht se zašklebí Margaret urazí a Hawkey to zasklý výraznou pointou která k ní běžela už na začátku scény.V seriálu se tak dělají vtipy na míru dalšímu vtipu tak aby byla pointa co nejzábavnější na úkor pravděpodobnosti).Ale to není nic negativního všechny seriály pracují na podobném principu ba naopak je to geniální všechno to do sebe zapadá. (a scénáristé seriálu jsou až na pár okamžiků opravdový géniové).Škoda že všechny dobré vtipy směřujou převážně Hawkeymu do huby hlavně v první polovině seriálu kdy Trapper je jen jeho přitakávač a vlez do prdelka narozdíl od filmu kde je Trapper nezávislá osobnost prostě lamač.Ve filmu je zase nejvíce přehnaná Hulihanová z které se nakonec po menších eskapádách a několikanásobném posílání do prdele stane posluhovačná čubka.A závěrečný fotbalový turnaj je spíše střelba do vakua ale celkově je film skvělý realističtější.Příkladem rozdílnosti může být scéna s filmu kdy se Hawkey a Traper vracejí s operace kongresmanova syna a přistihnou Hrmu Hulihanovou jak utíká s Dukem ze stanu a začnou na něj pokřikovat „To se všechno řekne, to se všechno řekne, Duku ty zrádče apod.“ na rozdíl od seriálu by v samé situaci reagovali asi způsobem typu „Trapper:Je to možný Duke a Šťabajzna.Co se s ním stalo? Hawkey:Asi dočasně trpí Frankovým vkusem. Traper:A ona? Hawk:Nejspíš hledá někoho kdo má rty a nepřipomíná kunu se stetoskopem. V prvním případě je vidět že to vtipné moc není ale o to víc je to realistické(samozřejmě ne zase tak extrémně) a řekl bych svěžejší polité studenou vodou čímž se buduje hustá atmosféra.Nakonec mi ještě došlo že seriál není zas tak vtipný skoro vůbec a geniální v žádném případě je docela nudný a spíše trapný takže mým konečným verdiktem je že film je lepší a nechápu co jsem to v předešlých větách psal za picoviny.

plakát

Temný rytíř (2008) 

Jediné co nechápu na tomhle filmu jsou jeho pozitivní komentáře.Tolik střel nelogičnosti,dementních keců,neuvěřitelného chování a rozhodnutí jednotlivých postav na mě film s takovým hodnocením ještě nevypálil.Ježí se mi obočí,když si vzpomenu,že jsem se na něj těšil.Už první scéna s vyloupením banky je tak dětsky debilní,že jsem se musel smíchy rozbrečet.Ti velcí loupežníci se ani neznají,už to že mají instrukce zabít jednoho člena gangu,jim vrásky nedělá a cítí se neohroženě.Přes zvláštní přestřelku to nakonec vrcholí tím,že do banky najede 20 metrový neviditelný autobus,kterého si v záběru nikdo nevšímá a lidé i doprava,podle pravidla o plynulé dopravě,pokračuje dál.Nejspíš už předem věděli,že si jich nikdo nebude všímat,protože vykrádají banku ve filmu nebo měli záložní plán,když si mysleli,že se chytře ztratí v koloně autobusů debilové.Další špatnou věcí na tomhle filmu je Jokerovo přehrávání(nic proti Heathu Ledgerovy kterého jsem měl rád) .Plná vina spadá jako vždy ne na herce,ale samozřejmě na Nolana,který mu jeho ztvárnění toleroval a nechal ho v tom.V recenzích se psalo,jak je joker geniálně šílený,děs nahánějící a že mu to i věříme apod.Po takových pozitivních zprávách jsem si říkal,že Joker bude střízlivě a uvěřitelně šílený,ale že přitom nebude dělat ty trapná velká gesta a při každé příležitosti se kysele ksichtit na hodné lidi okolo.Joker nemusí být samozřejmě ztvárněný zrovna takovýmto způsobem,má na výběr miliardu možností,ale proč zrovna tak amatérsky.Joker působí spíše dojmem,že si na šílence jenom hraje.Doufal jsem,že jeho vyšinutost bude působit více lidštěji,ale takovou kanonádu extrovertního psychopatismu jsem nečekal.Není těžké chaoticky střídat grimasy,pohazovat hlavou sem a tam,odříkávat scénáristické plky s vražedným výrazem ve tváři,do toho trapně oblíznout nějakou tu jizvu,impulzivně reagovat na každý neočekávaný podnět,zároveň sklopit zrak a tvářit se jako vykleštěný pejsek,když mě kárá nějaký výše postavený zlý chlapec,abych vzápětí sklonil hlavu s očima vzhůru,přibližně těch čtyřicet pět stupňů,aby můj výraz vypadal dostatečně nepřátelsky,opětovně odříct pár,tentokrát ale už ďábelských slov,dále v případě dopravní nehody mírně zkopat nevinného nehnutě ležícího kolegu,aby si všichni uvědomili,jaká jsem necitlivá povaha s tím,že na něj,bůh chraň,ještě stylově plivnu,výhružně zamáchám rukama v linii pasu a rázem se ocitám v síni slávy těch nejvelkolepějších zloduchů filmového plátna.Takovýto teatrálně komiksový přístup je zajímavý,ale musí se vhodně poskládat do celku,problém Jokerovy postavy je v jeho překombinovanosti.Jeho ztvárnění je spíše jednoduchým všeobecně vzatým návodem,pomocí nějž rodiče vysvětlují malým dětem co je to psychopat.Abych to zkrátil,je to debil.Jelikož jsem neviděl anglickou verzi doufám,že Ledgerův zvukový projev,narozdíl od jeho dabingu,nešel ruku v ruce s vizuálním zpracováním.Musím ale uznat,že ne všechno je tak hrozné.Jedna hvězdička je opravdu nezasloužená,lepší by byly dvě nebo dokonce i tři,ale když jsem uviděl po zhlédnutí filmu to kladné hodnocení a oslavné chorály,vypadli mi oči z hlavy.V hlavní roli podle mě není Batman ale jeho skromný automobil a Batpod.Tyto stroje jsou to jediné co mě na obou filmech zaujalo.Problém temného rytíře je v jeho údajném odklonu od komiksového do reálného světa.Kdyby byl kreslený,dokázal bych jeho koncepci pochopit a bral bych ho jako dobrý animák(možná),ale právě proto,že se tváří ve všech aspektech jako z této planety,ho potápí ke dnu.Jediné co je na něm opravdu reálné jsou živý herci v časoprostoru.Nelogičnost je synonymem tohoto filmu od začátku až do konce.Už si všechny scénky nepamatuju,ale ty na které si vzpomínám jsou plné podivných událostí a rozhodnutí nemluvě o úsměvných dialozích.Harvey Dent je kapitola sama o sobě,ale Eckhart je v tom samozřejmě nevinně.Už jeho první scéna v soudní síni a rozebrání pistole s úsměvem na rtech a potleskem v zádech je čistě komická,vrcholem jsou poté zvláštní jevy v nemocnici.I přesto,že má tvář v jednom ohni s popáleninami a dokonce i s děrováním toho nejvyššího kalibru,dokáže na ní ležet dokonce i mluvit a bez mrknutí hýbat tou svoji hubou,ale to není to nejhorší.Tím je tzv. proměna Denta na dvě tváře.Joker,vrah jeho milé,stojí před ním a Dent,který s jistotou na sto procent všech sto procent ví,že právě on zabil ji a kvůli němu tu leží a trpí,dokonce to ví i Dentova blecha,ví to i blecha té blechy,ale navzdory tomu všemu pokorně naslouchá šašovým blábolům a nakonec ho nechá v míru odejít.V takovém duchu nelogických rozhodnutí se vine celý rytíř.O Jokerově tzv.genialitě a jeho údajnými hrátkami s Gothamam,by se měli sepsat paměti,aby budocí generace nepřišla o jeho geniální úsudek.Taková míra tupomyslivectví na jednu osobu hraničí až s novým druhem zhoubného onemocnění šedé kůry mozkové.Mám konkrétně na mysli totálně všechno.Úplně nejzhovadilejší záležitostí ve filmu je samotné finále a souboj Jokera a Batmana.Tu šášovu jistotu bych chtěl mít.Právě tato jistota je jeho oním pravým šílenstvím.Beze zbraně,bez útěku pokouší své štěstí proti po zuby ozbrojenému netopejrovy,ale Joker je jako vždy v obraze a ví že se batmanovy porouchájí brejle a jde s ním na férovku(film jsem neviděl rok a půl takže nevím s jistotou jestli to proběhlo právě tímto způsobem,jestli to vše co jsem popsal je podle skutečných událostí ve filmu).Závěr je odporně odporný,mám na mysli to jak se z batmana stane psanec,který loví psance,lovec lidí..Nolanovy musel bezpochyby vypadnout proud v hlavě.Gordon na Batmana:“Hele kámo ty zločiny co jsi nespáchal,musíme hodit na tebe,bo Gotham musí mít,opakuji musí mít,opakuji musí mít,nějakého hrdinu,ale ty to nebudeš příteli.My prostě nemůžeme ty Dentovy zločiny hodit na šášu nebo označit pachatele za neznámého,i když tu byl pořádný chaos a i já se v něm těžko orientuju,natož řadový občan a tisk,zkrátka musíme všechno hodit na tebe a to že mi umírá babička na rakovinu,za to můžeš ty,ta přejetá kočka na parkovišti,jo jo to si byl taky ty,to že mi na levé půlce roste vřed…..,ano chápeš rychle.Pokud bych měl psát o každé nesrovnalosti v jednotlivých scénách,byl bych zde do doby kdy zemi ovládnou koaly a lemuři ,toto je pouze výčet s toho co si pamatuji.