Setanta

Setanta

vojta žák

okres Brno

2 body

Moje komentáře

    • 24.6.2015  22:32
    Furi Kuri (2000)
    ***

    Lidi píšou že to nepochopili. Inu, ono taky není co chápat. Je to pičovina. Nemá to hloubku, jenom hodně zfetovanej humor. A to je celkem fajn.

    • 21.6.2015  21:55
    Penny Dreadful (TV seriál) (2014)
    ***

    Dějově prach a bída, postavy se potácejí od ničeho k nule. Ale herci dokonalí, dialogy dokonalé, zvraty dokanlé a ta atmosféra, atmosféra! ATMOSFÉRA! Pro fanoušky Stokerova Draculy nejlepší matroš současnosti.

    • 17.9.2014  08:02
    Karamazovi (2008)
    ***

    Deklamační, zplácané, nepřirozené... a co se mi to sakra snažili říct? Po stránce divadelní, dramatické i herecké všechno funguje výborně. Když se ale zaposloucháte do toho, co říkají... a jak to říkají... chápu, že stáhnout tisícistránkové dílo na hodinu a půl, to už chce pěknou režisérskou zkratku, ale to vysvětlování "dělám to proto a proto a proto" mě fakt sere. Když pak i dialogy mimo divadelní část skáčou od jedné nelogičnosti k druhé... a konečně celá pochybnost konceptu a to zvláštní naroubování na jednoho dělníka bez skutečné větší provázanosti... čekal jsem víc.

    • 24.3.2014  23:15
    Mý věci (2013)
    ***

    Maslowova pyramida funguje! Jak závratní zjištění. Jo a taky potřebuješ ženskou, jinak nebudeš šťastnej. Zajímavý nápad, který se rozplizne do... povrchnosti. Naštěstí má perfektní kameru, je fajne sestříhanej a vtipnej (byť místy poněkud trapným způsobem). Jsem rád, že jsem ten film viděl, ale že by mi to něco přineslo...

    • 22.2.2014  22:00

    Zábavné - ale taky docela zbytečné a prázdné.

    • 22.2.2014  21:57

    Avatar na entou. zhruba stejně zábavné. Tuctové, neoriginální, téma "přátelé jsou důležití" se už asi nedalo uchopit nudněji. Ale má to ten švihlej vizuál, crazy nápady a vůbec, do letadla dobrý.

    • 13.1.2014  18:32
    The Hobbit (TV film) (1977)
    ***

    Mix mezi Hobitem a Sněhurkou a sedmi trpaslíky. V dobrém i špatném. Anime je dětinská, obludy jsou pitoreskní, hrdinové jsou směšní... je to pro děti. Velice pozitivně hodnotím schopnost vyprávět několik věcí najednou, krásné zhudebnění básní (i když ten věčně se opakující motiv cesty za dobrodružstvím mi ve třech čtvrtinách už vážně lezl na nervy). Bohužel zrychlení je takové, že spoustu krásných scén z knihy je z filmu vystřihnuto. Navíc - nejsem si jistý, jestli ten, kdo nečetl knihu, má šanci pochopit, co se děje. Tento film je ale knížce mnohem bližší než Jacksonův spektákl a po všech směrech mi udělal velkou radost. Na druhou stranu - teprve díky němu jsem si byl schopen uvědomit Jacksonovu svébytnost a připustit, že i nová trilogie má špetku svého kouzla.

    • 12.1.2014  00:42

    Disneyovský trend jedničky pokračuje a graduje a ano, je to zábavné a je to fajn a v kině to stojí za to vidět, protože je to eskapáda na eskapádu. Ale tohle pro mě není Hobit. Není to ta kouzelná rozprávka a tam, kde by mohla být, protože předloha je takových míst plná, má Jackson neukojitelnou potřebu udělat z toho kabaret. A to je něco, co mu jako velký fanoušek předlohy nedokážu odpustit a taky důvod, proč ten film nikdy nebudu moct mít rád.

    • 29.12.2013  23:58

    Ve filmu jsem si našel důležitou myšlenku - život je jako spirála, pořád se vracíš do stejných kolejí, ale už nejsi stejný. Důležité je sebeuvědomění, důležité je definovat sebe sama a smířit se s tím. Kvůli tomu film nemůžu odsoudit. Mohl být ale udělán zajímavěji, poutavěji, jinak... Výsledek je to bohužel pouhá sekvence scén poslepovaná dohromady. Na film ale už rok nemůžu zapomenout a myslím, že ani nezapomenu.

    • 29.6.2013  23:05

    Teda, místama mi to dost připomínalo Evangelion :D Režisérsky se mi to zdá nezvládnuté, střídají se silné momenty se slabými, tempo je nevyrovnané, film místy nudí atd. Na druhou stranu, animace skvělá, temná, až kulervoucí - což ovšem není všechno. S láskou vzpomínám na seriál - a přesto tuhle filmovou trilogii vítám. Protože doufám, že bude mít úspěch a doufám, že otevře možnost zfilmování celé, nebo alespoň části mangy, která nabízí jeden z nejsilnějších příběhů, jaký znám. Vyserte se na Hru o trůnu. Berserk je stokrát lepší! (teda aspoň manga)

    • 10.2.2013  11:16
    Durarara!! (TV seriál) (2010)
    ***

    Velké zklamání. Zdánlivě stejný přístup jako u Bacanna se brzy rozplizává do lineárního vyprávění, které se rádo cyklicky vrací, jenom aby stejný příběh vyprávělo z jiného úhlu pohledu, aby vždycky došlo ke stejnému bodu. Výsledkem je celá řada neskutečně nudných dílů. Seriálu by dost bodlo zhuštění do 15 dílů, všechno by mělo mnohem větší dynamiku. Množství nezodpovězených otázek, množství zbytečných, nevyužitých charakterů, prostě takové velké honění neviditelného králíka. Přesto se jedná o zajímavý počin. Začátek jsem přetrpěl stěží, u třetího dílu jsem se chytnul, do poloviny jsem jel jako děs. Pak se dostavuje nepříjemné rozmělnění děje a v závěru už člověk tuší, že to nebude to, v co doufal. Tvůrcům totiž chybí koule. Tvůrci nemají odvahu někoho oddělat, jako to udělali v Baccanu, tvůrci nemají odvahu nechat stříkat krev a postavit všechno do skutečně tragické roviny. Takhle i trápení hlavních hrdinů přijde spíše směšné. Celý seriál je sestaven ze série neuvěřitelných náhod, kdy jednotlivé postavy jsou náhodou na stejné místě, a tak se může něco stát, a obhajují to nevěrohodnou manipulací jedné z postav. Příběhy vyznívají do prázdna. Ale... Důvody, proč se na to má smysl podívat: 1) Je to něco jiného. 2) Perfektní charaktery (hlavně Celty a ten magor, co vším hází) a příjemný humor 3) Izac a Miria z Baccana. I když jen na chvilku.

    • 13.12.2012  03:15

    Jacksone, ty parchante, jak jsi mohl? Odpustím ti, že z toho chceš vytřískat svinský prachy a natahuješ to, jak je jenom možný, i když nemáš co vyprávět. Odpustím ti, že tam cpeš zbytečné postavy, jenom aby si to divák snadněji propojil s LOTRem. Co Ti ale neodpustím je, že z toho děláš větší disnyovku, než jsou piráti z karibiku. Nedopustím ti, že mám místy pocit, jako bych se díval na warcraft a jindy zase, jako že sleduji uchylný remake Mrazíka. Neodpustím ti debilitu některých postav, zbytečnost mnohých scén i potřebu ulělat ze všeho natolik kulervoucí akci, až je jenom trapná. On je Hobit pořádné dobrodružství samo o sobě, i bez toho, aby Bilbo skákal skřetům na hlavy a projížděl se na kolenech rvoucích se kamenných obrů. A čím jsi mě naštval snad nejvíc, že když už z toho chceš mít mermomocí komedii, tak dokonale zavrhuješ Tolkienův milý a inteligentní humor, ale cpeč tam svoji Hollywoodskou třeskutost. Jestli tě někdy uvidím na živo, donutím tě trpět. P.S.: Na druhou stranu, solidní řemeslo, pořádná dávka melancholie a úprk před gobliny mě svým Indiánajonesovstním dokázal zvednout ze židle. Takže za 3. P.S.P.S.: Debilní 3D

    • 16.10.2012  11:47
    Insomnie (1997)
    ***

    Norský originál i Hollywoodský remake viděny v řadě. Zatímco Nolanova verze je perfektní, napínavá detektivka, norská verze je život. Severská verze je depresivní, špinavá, pomalá, nudná a hluboká. Tempo naprosto nefunguje. Finále je slabé. Sdělení mi uniká. Copak všechno, co se mi rejža snaží říct, je, že lidí jsou svině? Pořád se mi vrací otázka, proč to vlastně točil? Pak přichází Nolan. Příběh je akční, napínavý, nevýrazné ubožátko z origoše nahrazuje charismatický psychopat. Film stojící na dokonalém vztahu hrdiny a záporáka. Film s perfektním tempováním a napínavým finále. S hloupým a předvídatelným finále. Plochý film hollywoodských klišé, kde se věci stíhají na poslední chvíli, kdy se hlavní hrdina vždycky obrátí k dobré straně, film, který pobaví a vyšumí. Norský film nevyšumí. Ten hnusný pocit zůstane a bude hlodat. Přesto je to film, u kterého se dá snadno usnout, a jeho sdělení mi pořád ještě uniká. Takže tři hvězdičky, ale rozhodně hodnotnější hvězdičky, než které jsem dal Nolanovi.

    • 16.10.2012  11:45
    Insomnie (2002)
    ***

    Norský originál i Hollywoodský remake viděny v řadě. Zatímco Nolanova verze je perfektní, napínavá detektivka, norská verze je život. Severská verze je depresivní, špinavá, pomalá, nudná a hluboká. Tempo naprosto nefunguje. Finále je slabé. Sdělení mi uniká. Copak všechno, co se mi rejža snaží říct, je, že lidí jsou svině? Pořád se mi vrací otázka, proč to vlastně točil? Pak přichází Nolan. Příběh je akční, napínavý, nevýrazné ubožátko z origoše nahrazuje charismatický psychopat. Film stojící na dokonalém vztahu hrdiny a záporáka. Film sperfektním tempováním a napínavým finále. S hloupým a předvídatelným finále. Plochý film hollywoodských klišé, kde se věci stíhají na poslední chvíli, kdy se hlavní hrdina vždycky obrátí k dobré straně, film, který pobaví a vyšumí. Přes všechny chyby je norský origoš prostě lepší. Tři hvězdičky pro Nolana, protože je to vážně zábava. Dobře zrežírovaná zábava, ale nic víc.

    • 24.6.2012  21:06
    Akira (1988)
    ***

    Původně jsem chtěl dát za 5, potom za 4 a ke konci zůstávám u 3 *. Zpočátku slibný začátek, dobrá akce, záporáci na pozici hrdinů (teroristé a náctiletí adolescenti) - charaktery sice hlouběji neprokreslené, ale člověk se do těch archetypů dobře vžije - spousta otázek, které napnou a připoutají. Jenomže s odpovědmi i s vývojem děje jako u Lost - je to neuspokojivé, zmatené, překombinované a samotný závěr je tak brutálně přepálený, až mi to film zkazilo. Zůstalo jen parádně animované scífko, se skvělou atmosférou a absentující myšlenkou (alespoň já jsem nenašel žádnou, snad kromě spidermanovského "velká moc vyžaduje velkou zodpovědnost"). Skoro mám chuť otevřít mangu, abych si v tom udělal pořádek, ale na to mě film dostatečně neoslovil. P.S.: Málem bych zapomněl, film má přece jen dva důležité klady. Jednak psychedelické výjevy při Tetsuově "růstu" jsou pastva a jednak zobrazená psychologie davu celkem sedla (až na výjimky).

    • 20.6.2012  00:30

    Ne! Prvotní dojmy po zkouknutí ryze negativní. Ne že by to bylo špatné, ale ve srovnání se seriálem (natož s perfektní mangou)... Film sází jenom na animaci. Ta je perfektní, poprvé, co jsem Gutse viděl skutečně šermovat a ne jen máchat mečem doleva doprava a půlit všechno, co je v cestě. Má pěknou hudbu - ale neumí s ní pracovat (alespoň takové základní věci, jako ztlumit ji ve správnou chvíli). Charaktery postav jsou tak zběžně načrtnuté, až mi to přijde odfláklé. A hlavně - dějové zrychlení. Věci nemají vlastní tempo, dějí se ráz na ráz, aniž by si autoři s jednotlivými situacemi pohráli. Výsledkem je, že ona primitivní animace seriálu pro mě měla mnohem větší atmosféru a emoce než tahle hypersuperskvělá pastva pro oči. Přesto nechci tenhle počin úplně odstřelit - když už pro nic jiného, tak proto, že úvodní titulky naznačovaly rozšíření seriálu o další události mangy. A na to já se těším jako děcko na Vánoce.

    • 21.5.2012  09:21

    Pořád jsem mezi 3 a 4 * a nemůžu se rozhodnout. Film má potenciál, úžasnou atmosféru, perfektní herce, zajímavou zápletku, vtip. Mohlo z toho být perfektní politikaření, pletichaření a nevím co všecko. Tak proč postavy vždycky jenom přijdou, dají si do držky a odkráčí? Je to dobrý film. Ale mohl být zatraceně lepší.

    • 27.3.2012  19:49
    Válka Bohů (2011)
    ***

    Miluju Tarsema Singha. Tahle pohádka mi ale moc nesedla. S Řeckými mýty má pramálo společného. Příběhově je to sbírka klišé, i když dle Červenáka je to precizně vytvořené. Pro mě je to sbírka deus ex machina, které nastane pokaždé, když to zrovna začíná být zajímavé. Akční to vlastně moc není, postavy mi přijdou krajně schématické, nelogičnosti se množí co pár minut, a zároveň se to bere hrozně vážně, takže to ani nejde brát s nadhledem jako popcorn. Jediné, co zůstává, je Singhův úžasný vizuál. Za ten a za některé akční scény tedy 50 %.

    • 5.8.2016  09:04

    Zkurvený DC. Takové sliby! Tak nevyužitý potenciál! Taková scénáristická prasárna!! Všechno funguje - režie, herci, občas i ta akce. Hudební složka mě okouzluje už celý poslední měsíc a marketingová kampaň se povedla na výbornou. Ale ten scénář si vycucali z koulí!!! Tvůrci se měli aspoň podívat na Útok na Arkham, aby pochopili, jak se tvoří vztahy mezi hlavními postavami, jak fungují motivace, zvraty, překvapivý konec. V Suicide Squad je milion věcí zbytečně. Např. Joker. Nebo Pinkey. Nebo ten borec s bumerangem. Nebo ta ženská s katanou. Přitom by stačilo, aby se Bumerang zabouchl do Katany a už bych mu věřil, že se rozhodne sejmout čarodějku. Nebo kdyby čarodějka ukradla jednorožce a Bumerang se ho vydal zachraňovat s nasazením vlastního života. Nebo kdyby nám řekli, co je ten jednorožec vůbec zač! A takhle bych mohl pokračovat přes celou stránku. Ne, tohle se neodpouští.

    • 6.3.2016  21:51
    Hanna (2011)
    **

    Film, který mi nemá co nabídnout (snad kromě dlouhých záběrů bez střihu). Akční snímek, v němž mě bavila přibližně jeden a půl akční scény... Příběh tupý, prázdný, skoro neexistující. Přesah? Ale prosím vás. Nezábavnější to je, když je na scéně náctiletá píča a žvatlá kokotiny. Nejlepší scéna je při "sesterském paktu" pod peřinou a to jenom proto, že mě velké detaily a kamera klouzající po kouscích těla dávají pocit, jako bych pod peřinou skutečně ležel.

    • 5.9.2015  14:05
    Lucifer (TV seriál) (2016)
    **

    Pilot: Tak velké zklamání, až se mi chce plakat. Přiblblá detektivka, která docela zabíjí svůj supernaturální i komediální potenciál v nedostatku peněz a nápadu.

    • 5.7.2015  22:41
    Hlad (1983)
    **

    Upíři mají styl. Atmosféra krásná. Herci paráda. Ale ten styl vyprávění... Kdo je hlavní hrdina příběhu? Jednoznačně Miriam (Deneuve). Tak proč půlku filmu ztratíme s Johnem a druhou se Sárou? Zcela nezvládnuté vyprávění. Art? Jděte se bodnout, i art si zaslouží trochu poctivého řemesla.

    • 19.4.2015  22:16

    Korejskej hollywood. Věci se dějí, jenom aby se mohly dít, a bouchají, jen aby mohly bouchat.

    • 26.10.2014  11:10

    Primitivnost. Ve všech směrech. Působivé, jak někdo může změnit nejoriginálnější vizuál posledního desetiletí, v nudnou matlanici. První Sin City bylo nejenom originální, ale mělo i silný a provázaný příběh. Druhé Sin City příběh prakticky nemá. Tam, kde má šokovat, působí trapně. Choreografie je nulová. Nač plýtvat slovy...

    • 21.9.2014  14:16

    It was baaaad. it was ssoooo baaaad. Akce nudná, nebo počítačově nechutná, krev trapná, příběh tupý, hlavní hrdina nezáživný a ty uberpatetický kecy byly moc i na mě a to se mi líbil Pearl Harbor. Jediné, co na filmu stojí za to, je Eva Green.

    • 3.1.2014  22:25

    Velké zklamání. Nádherný vizuál je prvním a posledním kladem tohoto filmu - i když možná je to i tím, že jsem to musel sledovat s dabingem a ten mě ubíjel. Nudná kamera, příšerná režie, scény poslepované vteřiňákem, bídná gradace, neskutečná teatrálnost (a to já mám teatrálnost rád!!) a odporně deklamující Depardieu. Boreček je skrytej komunista a na co nakonec zmůže po svým velkým proslovu? Ach, jak jsem se na ten film těšil, tak o to víc mě nakrk.

    • 24.11.2012  18:29

    Začalo to slibně, ale zvrhlo se to v takovou volovinu, že s emi chtělo plakat. Průběh děje splácaný ze samoúčelných pičovin, které by měly pobavit, jenže vůbec nejsou vtipné, a pak ty klišé a stupidit vážně jenom nasereštvou. Parkour sice vypadá docela slibně, ale dokonale ho kazí věčné slow motiony a pitomé záběry, díky nimž si stěž který souboj či honičku dokážu užít. O závěrečných eskapádách v labyrintu ani nemluvě, to je prostě hrůza na hrůzu a nuda na nudu. Herci jsou sice sympatičtí, ale nějak zapomněli, že by měli taky hrát. Chemie mezi hlavními hrdinami moc nefunguje a navíc film kraluje v nejstupidnějších polibcích ever. Ale což, bejt zlitej, tak si ten film snad i užiju.

    • 20.6.2012  00:37
    Ôran kôkô hosutobu (TV seriál) (2011)
    **

    Tenhle počin u mě jede na wtf efektu. Anime předlohu miluju a byl jsem zvědavý, jak to bude fungovat sehraný. Inu, nefunguje, je to spíše trapný, ale až tak neuvěřitelně trapný, že se vlastně docela směju. Takže za 2.

    • 26.5.2012  22:08

    Nemastný, neslaný, divný. Se slabou akcí, nezajímavými lokacemi, neskutečně stupidními postavami (dokonce i ten Wolverin mě tady sr*l) a to hlavně v řadách záporáků, přičemž těch postav je i nadbytečné množství, zbytečně patetické a místy vyloženě stupidní. Asi by mě to tak neštvalo, kdybych neměl X-Meny rád a 1 a 2 se mi tak brutálně nelíbily. Ale takhle... Skutečně jsme mohli dostat lepší zakončení trilogie.

    • 3.3.2012  19:25

    Ne! Ne, ne, ne! Nefungující lekačky, předvídatelný příběh (s přítelkou jsme v 90% věděli, co se za chvíli stane), nepochopitelná motivace postav a nulové vykreslení jejich chrakaterů, stupidní dialogy, nevyužitý střet dvou hrdinů (kdo viděl, ví) atd. atd. Mám sto chutí poslat to mezi odpad, ale musím tomu nechat, že to udrželo atmosféru jedničky a solidní survive mission. Jakmile se tam začnou mydlit, je to alespoň přetrpitelné. 35% se sebezapřením.