Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Krimi
  • Komedie
  • Drama
  • Dokumentární
  • Dobrodružný

Recenze (296)

plakát

Agatha Christie's Poirot - Byt ve třetím patře (1989) (epizoda) 

Tyhle krátké epizody pro mne ztrácejí oproti "dlouhým" spoustu půvabu. Navíc v tomto případě schází klasická anglická architektura i exteriéry. Naproti tomu mají dialogy vtip, který některé postrádané klasické prvky nahradí. Příjemná "jednohubka" pro zpestření podvečera, nikoliv však plnohodnotná náplň večera.

plakát

Agatha Christie's Poirot - Cornwallská záhada (1990) (epizoda) 

Příběh má řadu hezkých momentů a zazní v něm hezké bonmoty. Nicméně, škodou je že rozluštění příběhu není založeno na "malých šedých buňkách" ale na lsti. Závěr z tohoto příběhu by mohl znít - účel světí prostředky, a ani Poirot není gentleman, který vždy drží slovo. Ztráta nejméně bodu :-)

plakát

Agatha Christie's Poirot - Dobrodružství egyptské hrobky (1993) (epizoda) 

díl by si zasloužil možná o hvězdičku víc, ale hlavní předmět doličný, který Poirota dovede k pachateli, zůstane divákům utajen. Nedozvíme se ani, jak jej získal. Chápu, že paní Christie porušovala pravidla detektivek, ale v tomto případě porušila pravidlo, které stanoví, že divák má mít k dispozici všechny důkazy, aby sám mohl zapojit "malé šedé buňky". Naopak - scéna s kartáčkem, který Poirot zcela samozřejmě vytáhne po cestě autem z kapsy saka, aby se upravil působí velmi mile.

plakát

Agatha Christie's Poirot - Dobrodružství italského šlechtice (1993) (epizoda) 

Jeden z dílů, které jsem viděl ve slovenském dabingu. Ačkoliv v běžném hovoru prakticky nevnímám rozdíly mezi češtinou a slovenštinou, v tomto případě jsem rozdíl cítil. Prostě český dabing mi sedí víc. Což nic nemění na vtipnosti hlášek a svěžesti příběhu.

plakát

Agatha Christie's Poirot - Dvojnásobný zločin (1990) (epizoda) 

I když někteří o tomto příběhu hovoří jako o jednom ze slabších. Na mne takto nepůsobil. Poirotův rošťácký úsměv, jeho šibalsky skrývaná ješitnost a taktické posouvání Hastingse se mně naopak moc líbilo. A nebýt dvou přehnaně tupých policajtů (ostatně, proč musí policajt téměř vždycky působit jako trouba nebo gauner, není-li mužem bez poskvrnky), i postavy by působily vcelku přesvědčivě.

plakát

Agatha Christie's Poirot - Herkulovské úkoly pro Hercula Poirota (2013) (epizoda) 

Tak z tohohle dílu je nejlepší prostředí hotelu, resp. jeho interiér. Záběry Alp....kdyby takhle neprofesionálně byly kulisy filmu provedeny před 30 léty, asi by to bylo přijatelné, ale tady bych to označil slovem amatérské. Stejně nepřesvědčivě působí i některé scény v hotelu - pokus o znásilnění, násilí v pokoji číslo 10 s klepajícím hostem...Útok na Poirota působí jako akční scéna z filmu o agentu převaděči z 50 let. A k tomu, aby divák odhadnul, jaké jméno by napsal na stranu 81, netřeba malých šedých buněk geniálního detektiva. A když vezmu v úvahu téměř absentující humor, za mne - jeden z nejslabších dílů. Jestli je pravdou, že natáčení Poirota se Suchetem definitivně končí, bude to asi jen dobře. Pro herce, pro diváky, pro Agathu Christie.

plakát

Agatha Christie's Poirot - Hodiny (2011) (epizoda) 

Jeden z nejpovedenějších dílů. Zápletka propletená vskutku geniálně - ostatně jak jinak v případě Poirota :-), navíc vlastně skvěle propojené zápletky dvě!!! Jen dvě maličkosti - inspektor Hardcastle mi připadal "přitroublý" až moc, zaváněl mně karikaturou policajta. Naopak zamilovanost poručíka Racea byla až příliš romantická, a závěrečná scéna harlekýnková. Proto čtyři hvězdy, které ale nic neubírají na ději ani na skvělosti hereckých výkonů.

plakát

Agatha Christie's Poirot - Hra na vraždu (2013) (epizoda) 

I když je to klasický Poirot, přece je jiný. Mezi prvním a posledním Suchetovým Poirotem uplynulo čtvrt století, a na Poirotovi je to znát. Ale není to ke škodě. Jeho Poirot zraje jako dobré víno. Od hravého, sebejistého, ješitného detektiva se posunul do role spíše intelektuálního, šarmantního a velmi seriózního detektiva. Alespoň na mne tak působí. I nadále se pohybuje s elegancí a sebedůvěrou, ale postavy v jeho okolí nejsou už jen jeho nutným doplňkem, ale jeho rovnocennými partnery, a jeho závěrečné "Bon" jen dokládá jeho zvláštní smysl pro spravedlnost, odlišlišnou od práva, se smyslem pro lidskost. Když si k tomu připočteme prostředí, které by bylo zajímavé i bez spojitosti s Agathou Christie, jeden z nejlepších Poirotů.

plakát

Agatha Christie's Poirot - Kočka mezi holuby (2008) (epizoda) 

Adaptace lepší než kniha - což se mně stává málokdy. Šarm Sucheta/Poirota (někdy se ptám - je to jen Suchetová hraná poloha?) ve spojení se sugestivním prostředím anglické internátní školy - to nemůže zklamat. A taky nezklamalo. Snad jen první oběť se dala příliš předvídat:-)