Recenze (93)
Juno (2007)
"A za nějakých 30 let se můžeme tvářit, že se nic nestalo". V první polovině snad nešlo dát méně jak 5*. Opravdu jsem se ze začátku velmi bavil, ale druhá půlka mě začala lehce nudit a nevím, jako by to ztratilo šťávu, kterou to mělo...
Freddyho úlet (2001)
Tady jsem musel projít všechen odpad, co jsem dříve dal. Je to nejstupidnější hloupost, co jsem viděl. Absolutně neuvěřitelné nápady, kterým se nedalo ani pousmát. Omlouvám se, pokud jsem nepochopil hlubší myšlenku, ale zajímalo by mě, kdo na tohle dal prachy. Ovšem, našel jsem jedno pozitivum. Je to blbost (slušně řečeno) a rozhodně se to nesnaží tvářit jako něco jiného.
Ať žije republika (1965)
Nevím proč, ale pořád se nemůžu zbavit pocitu, že dříve se u nás točily kvalitní filmy. Zase jiný pohled na konec války. Místy jsem se ztrácel ale stejně šlo o dobrý film.
Planeta opic (1968)
Doufám, že mě místní fanoušci neukamenují, ale mě to nic neřeklo. Viděl jsem to mockrát, ale nemůžu říct, že jsem to sledoval. A myslím, že to byl asi jeden z mála filmů u kterého jsem, jako malý, usnul. Toto téma mi přišlo dříve i dnes úplně mimo mě.
Čtyři z tanku a pes (1966) (seriál)
Výborné, úžasné a podhodnocené (můj názor). Všechny díly jsem viděl asi během tří dnů, a pokud bude čas a společnost jsem, ochotný si vše zopakovat (nejednou) na jeden zátah. Z dnešního pohledu už není možné opakovat něco jako je tenhle skvost. Pro mě je to ukázkou, že lze natočit válečný seriál s humorem a bez přehnaného násilí a opět násilí. Neukazuje, jaká přesně byla válka (od toho jsou dokumenty). Líbí se mi, jak lze ukázat, že se mají dva rádi bez postelové scény. Efekty nejsou nejdokonalejší, ale s ohledem na rok vydání s tím inteligentnější člověk nemůže mít problém. Sám sebe jsem překvapil, že zde pro mě nebyla neoblíbená postava, i když se jí málem stal Tomek. Po první akci mi zapadl do posádky a bylo. Pro mě by mohl seriál být lepší jen tehdy, kdyby se zde více vyskytovala Marusia, která, i když pobíhá se zbraní, působí neuvěřitelně sympaticky a nevinně. A mohl by mi někdo ukázat tu propagandu, o které jsem četl? Nevidím nic, co by bylo do očí. A s porovnáním, co se děje okolo dnes, kdy je z každé strany masáž, že to co bylo, bylo jen špatné a dobré je jen to, co přijde ze západu, mi přijdou komenty o propagandě komunismu ve filmu trapné. Nečetl jsem všechny komentáře, ale někteří nemají pravdu, že úplně všichni mladí jsou takové ovce, jak píší Nebo už nejsem mladý. A je pravda, že se jedná o top z toho, co se natočilo před r. 89 a asi i po něm.
Burani z Beverly Hills (1993)
Všechno, co bylo celkem vtipné se vešlo do ukázek. Ale když se to vezme kolem a dokola, tak jsem asi viděl i větší hovadiny (možná).
Návrat domů (1948)
Nemám slov. Jde prostě o hodně silný film plný emocí. Od scény v první části, kdy oznámí (neoznámí) pozůstalé matce smrt jejího syna, jsem se už ani na chvilku nedokázal odtrhnout a chvílemi mi běhal mráz po zádech. Zato při scénách s Janíkem si člověk tak nějak připadal, že lidi (někteří) byli hodní a vřelí (zato dneska jsou zlí, lžou, podváděj a kradou). Málem bych zapomněl na 2 s scény malými dětmi, které byly jako bonus a působili tak nějak přímě upřímně. Škoda, že takovýchto filmů není moc. U nových filmů se mi nestane, že bych měl takové mrazení....
Příběh Alvina Straighta (1999)
Tohle je naprosto skvělý uklidňující snímek, který člověku vykouzlí ten potutelný úsměv na tváři.
Jedna mezi oči (2012)
Asi se nepřestanu divit, co v to pánovi je i přes jeho věk. Od Ramba je to daleko. Mě to přijde stylově jako Specialista nebo Nájemní vrazi. Spousta věcí by se dalo celkem snadno vylepšit nahradit atd... Ale nemám problém opět koukat na dědulu, jak si dává k snídani o generaci mladší. Kolem a dokola děj pěkně plynul a nebylo zde moc hluchých míst, takže sem byl ve finále spokojen... Už jsem dlouho nenadával na překlad názvu filmu, ale tohle je opět práce nějakého kohosi (spíše translátoru).
Velká rána (2004)
Obsazení: super; Děj: průměr. Asi nejde o žádnou super věc, ale když do toho člověk jde s tím, že nic nečeká, tak ani zklamání není takřka žádné. Popravdě sem se mockrát nezasmál. Jako malý odpočinek mezi učením dobré. Viděl bych to tak 2,5 * a tu poslední půlku dám, za délku, která byla vzhledem ke kvalitě ideální.