Recenze (293)
Chudáčci (2023)
FENOMENÁLNÍ. Potřebuji okamžitě znovu do kina.
Kobry a užovky (2015)
Bylo mi nesmírně ouzko. Perfektní.
Strážci Galaxie (2014)
Neznám původní komiks, možná proto mi spousta scén připadala jako vykrádačky jak předchozích adaptací komiksů, tak jiných úspěšných filmů. Humorných scén mraky, ale všechny poněkud laciné a nepříliš originální, navíc roztomilý společníček, který dělá hlouposti, už začíná být trochu otravnou postavou díky všem těm animáčům. Přesto jsem se výborně bavila a i přes pomalé tempo si film udržel mou pozornost celé dvě hodiny. I přes všechny námitky nemůžu hodnotit méně, když jsem se celou dobu usmívala jak dement.
Tatínek (2004)
Milý a laskavý dokument o oblíbené české osobnosti. Nic závratného ani objevného se tu neodehrává, ale na mě působil kouzelně, že prostě nemůžu dát méně.
Rosemary má děťátko (1968)
Nádherná psycho-čarodějnická-satano-paranoia, úchvatná Mia Farrow a v závěru fotografující Asiat, co víc si přát?
Schindlerův seznam (1993)
Schindlerův seznam je velice povedený film, pro mne mu však do dokonalosti něco chybí, respektive přebývá – a to zmatení jazyků (ano, zase). Americký film o Židech a Němcích v Polsku, kde je angličtina (mnohdy s podivným přízvukem) prokládána němčinou i polštinou, případně hebrejštinou....a já tady tu angličtinu prostě nemůžu vystát, i když se budu sebevíc snažit. Na druhou stranu je to však spíš mě iritující detail, piha na kráse jinak geniálního filmu, než zádrhel snižující jeho celkovou hodnotu a dojem. Je to silné, byť schematické a stereotypní. Nebo vlastně spíš právě proto? / Jen mě mrzí, že toho nemám o Schindlerovi víc načteno, tudíž nevím, do jaké míry se tento sympatický dobrák Liama Neesona podobá skutečnému kontroverznímu Oskarovi. Ale status Spravedlivého by asi válečný zločinec nedostal, že...? / A náhodou, holčička v červeném kabátku byla kouzelná, FrodoF!
Kdyby tisíc klarinetů (1964)
Československá tvorba v 60.letech byla kouzelná. S + Š, skvělé téma, výborní herci i zpěváci, dokonalá hudba. Prostě nestárnoucí klasika, která mě nikdy neomrzí.
Hra o trůny (2011) (seriál)
Naprosté okouzlení.
Avengers (2012)
Bavila jsem se výborně. Komiksové předlohy neznám, tudíž jsem neměla s čím porovnávat a nic mě nerušilo. Jen Hulka mohl hrát spíš Edward. Jinak dobrý výběr herců, zajímavý příběh (kromě tradiční Ameriky, ale tady překvapivě utlumená do té míry, že zvracet se mi vlastně ani nechtělo), povedené hlášky (hlavně RDJ) a především provázanost filmů, které jsem už viděla...celkově výborná podívaná a super zábava.
Bylo nás pět (1994) (seriál)
Jeden z mých nejoblíbenějších českých seriálů podle mé nejoblíbenější knížky z dětství. Poetika maloměsta i poťouchlí maloměšťáci, hravé příhody malých rošťáků a především výborní herci, jak dospělí profesionálové, tak i samotné děti (narozdíl od současných dětských rádoby herců). Režisér výborně přenesl z knihy atmosféru i jazyk, takže tu není nic, co bych mohla tomuto zpracování vtyknout. (A především je tu Adam, moje dětská láska).