Recenze (367)
Kovboj Bebop: Lovec odměn (1998) (seriál)
Spike Spiegel je flegmatický dlouhán, který se svým parťákem Jetem putuje galaxií, chytají zločince na útěku a inkasují odměny. Bohužel mají trochu smůlu a minimálně polovina odměny jde na opravy lodi nebo škody vzniklé při samotném "lovu". To zní trochu tuctově, že? Není. Cowboy Bebop se ubírá pomalý tempem a má velmi, velmi zvláštní atmosféru. Mix divokého západu a retro sci-fi udělátek, vesmírných lodí, noir detektivky, jemného humoru a jazzu v pozadí je naprosto ojedinělý a funguje perfektně. Každá Spikeova oběť je navíc jedinečně napsaná a zapamatovatelná a dokáže vyvolat silné emoce, nehledě na samotný závěr, kdy jsem skoro dvě hodiny nemohl mluvit a měl jsem na kahánku. Mně osobně sednul Cowboy jak ulitý a jak tak píšu tyhle řádky, asi se na něj v blízké době zase podívám.
Teorie velkého třesku (2007) (seriál)
Kdo by tušil, že dělat si srandu z geeků a fyziky v jednom seriálu může být tak zábavné? Já to ze začátku taky netušil a po čtyřech sériích a v průběhu páté zvedám na pět hvězdiček. Bazinga!
Black Books (2000) (seriál)
Jednou bych chtěl vlastnit malé knihkupectví a pít a kouřit a křičet a urážet své zákazníky a terorizovat svého poskoka jako Bernard Black.
Můj soused Totoro (1988)
Tak poetický a nevinný film jsem neviděl už dlouho. Nejlepší na tom je, že ačkoli se na plátně neodehrává žádná vyloženě vtipná scéna, člověk se od začátku do konce musí usmívat. Což se ještě stupňuje pokaždé, kdy se objeví nějaká Miyazakiho příšerka. Pro mě za pět *
Králova řeč (2010)
Logopedická sezení jsou nejlepšími momenty filmu, lehce balancuje na pomezí humoru a pochopení pacienta, který občas dává plynule najevo své panovnické manýry. Králova řeč je krásný film, jemný a citlivý, navíc ukazuje Británii na pokraji světové války v kontrastu osobního problému krále. Mimochodem, já jsem snad nikdy neviděl Geoffreyho Rushe hrát bez paruky a pirátských šátků, o to víc mě jeho herectví překvapilo a velmi, velmi potěšilo. Oscara bych mu ze srdce přál...
Misfits: Zmetci (2009) (seriál)
A Heroes se můžou jít zahrabat.
S čerty nejsou žerty (1984)
Pohádku jsem dokoukal právě teď po velmi dlouhé době a nezbývá než přiznat, že opravdu nemá chyb. Karel Heřmánek jako Lucifer je boží..
Gattaca (1997)
Spíš než klasické sci-fi film ztvárňuje utopistickou vizi společnosti za pár let, létající auta nebo laserové paprsky nečekejte. Na rozdíl od většiny sci-fi snímků zde dominuje skvělý příběh o odhodlání a lidské vůli podpořený výbornými herci a hudbou. Film plyne velice pozvolna, přesto pomalu ale jistě graduje do skvělého finále.
Scott Pilgrim proti zbytku světa (2010)
Po dvouhodinovém rozmýšlení zvedám hodnocení na 5*. Komiksovou předlohu jsem nečetl, ale není pochyb, že Scott Pilgrim je skvělý film sám o sobě. Miliony odkazů a legrácek a citací v nahuštěném vizuálním hávu člověka tak seberou, že ani nemá čas přemýšlet o příběhu, který není dvakrát objevný, ale do závěrečných titulků vás to ani nenapadne. Jestli se zajímáte o komiksy a videohry (a pamatujete především ty ze začátku devadesátých let a dřívější) a jsou vám blízké osmibitové zvuky, Scotta Pilgrima si zamilujete.
České nebe: Cimrmanův dramatický kšaft (2010) (divadelní záznam)
No jo, ono to asi nemohlo dopadnout jinak než výborně. A je mi upřímně líto, že pan Smoljak už tu není s námi.