Recenze (312)
Perugino – věčná renesance (2023)
Tvorcovia filmu nam predstavili zabudnuteho majstra, a nie samych seba, ako to niekedy byva v takychto dokumentoch.
Vizionář Modigliani (2020)
Ak chcete, aby vam o Modiglianim rozpravali jeho falsovatelia, je to pre vas vhodny film. Mne sa nepacil a povazujem ho za paraziticky film.
Prolomit vlny (1996)
V antickom divadle sa tie najdramatickejsie sceny odohravaju mimo javiska. V Trierovych filmoch su centrom vsetkeho diania a obrazu. Kamerou sa rype v rane, donekonecne strhava chrastu a nechava sa zalievat krvou. A v tom je Trierov prinos do kinematografie. Ak mu to pomaha, tak preco nie.
Člověk z mramoru (1977)
Komunisticky Občan Kane - tam, kde sa končí, začína história - v gdanských lodeniciach.
Nesmrtelní – zázraky Egyptského muzea (2023)
Nevyznám sa s v starovekom Egypte, ale film ma upútal od začiatku do konca aj ako milovníka umenia, aj ako milovníka filmov, aj ako vedca - profesionálna práca v službách starého Egypta, žiadna povrchná sebaprezentácia tvorcov filmu. Výborný je aj sprievodca Jeremy Irons.
Botticelli – Florencie a Medicejští (2020)
Nadherné obrazy génia, veľmi zaujjímavé rozprávania ľudí, ktorí mu rozumejú, a to všetko celkom pokazené tvorcami filmu, ktorý z Botticelliho urobili lacné pozlátko a svoju vlastnú prezentáciu.
Já, truchlivý Bůh (1969)
Československé 60-te roky museli byť neuveriteľne inšpirujúce obdobie, keď aj režisér, ktorý točil propagandisktické paškvily v službách boľševikov a ktorý "když přijel do Prahy natáčet Amadea, právě Kachlík (spolu s režiséry Sequensem a Balíkem) protestoval, že ho sem nemají pouštět, protože by mohl ovlivnit opozici (citát z tisku a tlače)", spravil takýto film. Pravda, je to najmä zásluha Kunderu, Kopeckého a Landovského, ale predsa len, aspoň to ten komouš nepokazil.
Melancholie (2011)
Seriovo zapojeny mikroskop s dalehohladom. Prečo? Aby malé veci vyzerali veľké a veľké malé. Ako v každom romantickom filme.
Muž, který se mi líbí (1969)
Nesmierne smutný a zároveň nesmierne zábavný film. Belmondo mieri ako vždy priamo do srdca a Annie Girardot, ktorá bola skvelá s Funesom, Noiretom, je s ním unikát - perla.
To zvládnem, amigo (1972)
Mohol to byt dobry film, Bud, aj ini dobri herci, aj scenar usiel, ale hudba neusla a rezisera to asi cele nebavilo, skoda.