Recenze (1 736)
Křižník Potěmkin (1925)
Převratný film co se týče střihu, mizanscény a celkově filmové řeči. Ejzenštejn byl vážně třída. Film nabízí onu slavnou sugestivní scénu na schodech. Ale kdybych dal plný počet, lhal bych sám sobě. Občas přišla nudnější chvilka, 4 hvězdy.
Zlaté opojení (1925)
Génius Chaplin zase zářil. Zlaté opojení je jeden z nejkouzelnějších filmů všech dob. Strašlivě příjemná a vypiplaná záležitost a vrchol éry němého filmu, 5 hvězd.
Upír Nosferatu (1922)
I když je to snaživé a na tehdejší dobu natočeno velmi působivou formou, je to velká vykrádačka Drákuly a já nerozumím tomu humbuku kolem tohoto filmu, 3 hvězdy.
Kid (1921)
Výkladní skříň filmové historie aneb dojemná groteska s osobitým Chaplinem, to je Kid. Hodnotit podle dnešního mustru by byl nesmysl, avšak v kontextu tehdejší doby je to vrchol, 5 hvězd.
Kabinet doktora Caligariho (1920)
Pokud měl tedy filmový horor vzniknout v tomhle německém expresionistickém díle, tak za mě říkám, ano je mu tak. Dnešní člověk už se samozřejmě bát nebude a pro mnohé to bude možná nuda. Pro mě je to však solidní film se zajímavým twistem, i na dnešní dobu, těsně 4 hvězdy.
Cesta na Měsíc (1902)
Bez Cesty na Měsíc by film nikdy nebyl filmem, krása, 5 hvězd.