Oblíbené filmy (10)
Spalovač mrtvol (1968)
Úlisně skvostný Hrušínský, Milotova psychedelická kamera, tradiční Herzův sklon k bizarnímu černému humoru - zatraceně působivá adaptace skvělé Fuksovy předlohy o fašismu v nás.
Mechanický pomeranč (1971)
Sedmikrásky (1966)
Přelet nad kukaččím hnízdem (1975)
Film, který snad nejlépe dokázal vykreslit konflikt mezi svobodomyslností a totalitou.
Predátor (1987)
Annie Hallová (1977)
Záhada Blair Witch (1999)
Zřejmě nejlepší horor všech dob. Přelomový titul, který následoval bezpočet napodobenin, z nichž přirozeně žádná se originálu nedokázala vyrovnat (o stupidním druhém díle raději nemluvě). Je ovšem sympatické, že po vzoru Blair Witch se řada filmařů přece jen odhodlala, byť neúspěšně, k progresivnímu hororovému stylu, který se projevuje vykreslováním čistokrevné hrůzy na plátně pomocí úsporných paradokumentárních prostředků a nikoliv předraženými zvláštními efekty. Největší hrůza pramení z toho, co nevidíme. To tvůrci velmi dobře pochopili, takže i 11 let po svém uvedení film působí děsivě.
Stalker (1979)
Amarcord (1973)
Půvabné režisérovy vzpomínky na mládí v magicko-realistickém stylu. Je Felliniho nejzábavnější i nejsmutnějším dilem. Jedním slovem nádherné.