Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Horor
  • Animovaný
  • Drama

Recenze (124)

plakát

Nelítostný souboj (1995) 

Tohle fakt ne. Podle hodnocení a komentářů jsem čekal, že mi to vystřelí hlavu z krku a místo toho jsem si já sám chtěl tu hlavu ustřelit. Tak do 90min to ještě šlo. Jak se film blížil druhé hodině - NIC. Nevadí mi, že to nebyl akčnák, ale takhle jsem se nenudil ani u čtení popisku na osvěžovačí. A napětí se budovalo asi tolik, jako při výběru z jídeláku v restauraci. Tohle je za mě ten nejslabší film s Al Pacinem a De Nirem. A to oba hráli ve fotr je lotr... Snad to brzo zapomenu.

plakát

Mařenka a Jeníček v lese hrůzy (2020) 

Vynikající zpracování toho, jak si asi dřív děti (a nejen ony) představovaly pohádky, které se vyprávěli v trochu jiných verzích, než jak je známe. A jměli za úkol kromě ponaučení taky vystrašit... Chápejte, taky, že se dřív lidi báli jinak, než dneska a v tom duchu se snaží jít i film. Nízký hodnocení je tady zcela nezasloužený a je mi z vás lidi docela smutno, když vidím, že jste byly ochotný dát naprosto podprůměrnýmu třetímu Conjuring 67% a tohle nechali klesnout pod 50%. To ovšem říká více o hodnotících, než o kvalitě toho filmu. Když oba filmy porovnám, tak jeden už jen ždíme značku, která má skoro stejně dílů, jako Rychle a zběsile a do žánru nepřínesla absolutně nic nového (čímž se vlastně už od dvojky nic nezměnilo, ale ještě si to bylo schopný udržet nějakou kvalitu). Oproti tomu tady máme mnohdy skvělou kameru, která v pár okamžicích předvede i několik perfektních záběrů. I když se odehrává film z větší části v lese a chalupa už není perníková, v obou prostředích si tvůrci skvěle poradili s barevnou paletou a to tak, že někdy stačilo samotné světlo k tomu, aby byla atmosféra znepokojující. Dále hudbu, která až překvapivě dobře funguje i přes to, že by se vzhledem k zasazení děje neměla ve filmu vůbec objevit. Je to slowburn, takže se tu atmosféra a napětí buduje pomalu a film neskončil debilně (čti klasicky klišovitým hororovým happy endem, který je proti všemu, co jsme do té doby v tom filmu viděli), jako právě třetí Conjuring. V tomto případě doporučím Witch, který jde ještě o kus dál a znepokojuje právě tím, co nevíme, než tím, co jsme viděli a párkrát bylo vidět, že tu je pokus o napodobení. V neposlední řadě 100% creepy čarodějnici, která si nejednou ukradla celou scénu jen pro sebe a jen samotný vnitřek chalupy toho odvyprávěl dost i za ní. Sophia Lillis je sympaťacka a po IT a Gretel & Hansel dokázala, že si zaslouží víc hlavních rolí. Stopáž na takovej projekt naprosto ideální. Artovky obecně můžu a je na nich (nebo alespoň na většině) fajn i to, že svůj malý rozpočet musí dohánět právě nápadem, kamerou, hudebně, nebo třeba jen použitejma barvama. Tady se to povedlo kombinací všeho a řemeslně to je zvládnutý perfetkně.

plakát

Armáda mrtvých (2021) 

Dlouhých 17 let jsme čekali, než nám Snyder nadělí pořádnou, zábavnou a svižnou zombie rubačku a po vydání Army of the dead čekáme dál... Nejde mi do hlavy, jak to mohl tak moc pokazit. V roce 2004 jako úplný nováček v zombie žánru dokázal Zack vytvořit něco, co nejen že je považováno za jeden z nejlepších remaků, ale taky byl v lecčem novátorský. Od desítek až stovek namaskovaných komparzistů najednou, coby hordy nemrtvých až po první běhající zombie aj. No a pak je tu Armáda nemrtvých - film, kterej se v traileru tváří jako fun zombie rubačka, která se nebere zbytečně vážně, abychom zjistili, že opak je pravdou. Všechny trumfy si film nechal na začátek filmu (úvod je klasicky Snyderovský a fakt bavil) a z dvou a půl hodinové stopáže nabízí tak 30 minut akce (a to ani ne v kuse) a zbytek je jen mix debilních rozhodnutí učiněných nezajímavými postavami, které i když mají všechny podezření, že jeden konkrétní člen je krysa a má je všechny dostat, nechají si ho až na konec, aby fakt měl šanci je nechat umřít do jednoho. Nečekal jsem žádnou hlubokou myšlenku, nebo drastický vývoj postav a taky jsem se nedočkal. A nevadilo by mi to, kdyby na filmu nebylo tak strašně vidět, že to přes všechny ty vtípky na začátku asi takové být mělo. Jenže někdy v polovině se to tak přestane i tvářit. Tam, kde se před 17 lety snažil o maximalní autenticitu (herci, co hráli zombie měli na hlavě ampuli s krví a kus masa, aby přůstřel vypadal opravdově), tady nahrazuje CGI krev. Hodinu ubrat, postavám přidat 10 bodu k IQ, vykašlat se na celý to zachraňování kamarádky a chránění dcery a mohlo to být fajn. 148min stopáž v tomhle žánru prostě není nutná. Nemusí být každý takový film jako Zombieland, kde si paradoxně s tím tématem záchrany přátel a rodiny poradili mnohem lépe a hlavně chytře a zábavněji, ale taky by s tímto budgetem, stopáží a režisérem neměl být horší, než např.: Dead Rising: Watchtower a Dead Rising: Endgame, který šel jen na nosiče a který teď můžu s radostí doporučit, protože to je alespoň fanservis.

plakát

Godzilla vs. Kong (2021) 

Fakt je ten, že sólovky Konga i Godzilly nabídli mnohem lepší podívanou, než jejic Vs. Už Král monster nebyl kdo ví co a na tenhle souboj jsem se s každým trailerem těšil více a více. Efekty jsou naprostá špička a celou dobu jsou fakt dechberoucí, ale celkově je to tak nějak až zbytečně přecpaný neonama ála TRON. (Hong Kong pochopím, ale musej svítit i kabely s napětím?). I když je to proste popcornovka, nemělo by to nutně znamenat, že příběh prakticky neexistuje, nebo že vůbec nenavážeme na předchozí události. Když Godzilla porazila Monster Zero a stala se novou Alfou, kam se poděli všechny ty ostatni Kaij u z konce, kteří se před ní klanili? Když je domov těchto monster v duté zemi uprostřed té naší, kde se bere jejich sluneční svit? Linka s Millie a spol. kromě trapného pokusu o hacknutí super tajného zařízení jen se základními znalostmi HTML o následném vyřazení 120m monstra s vědomím mimozemšťana a napájeného neznámou energii z jiného světa vylitím brandy do počítače (tolik k 10minutám slávy MechaGodzilly) také do děje nic nepřinesla. V Godzille jsem fandil Godzille, v Kongovi zase Kongovi...V Godzilla vs. Kong jsem fandil hlavně sobě, abych při sledování tohoto filmu nemyslel na to, jak se těším, až si pustím jiný.

plakát

The Grand Tour - Velký lov (2020) (epizoda) 

Paradoxně byla tato epizoda s vozidly slabší, než ta předchozí, na lodích. Pár chyb ve sřihu a už hodně znatelné, co je připravené a co ne, narozdíl od dřívějších epizod. Nicméně pořád baví. I když na víc, jak 7/10 to letos určitě není.

plakát

Spree (2020) 

Toho nízkýho hodnocení je docela škoda, protože Spree začne prakticky okamžítě a až na dementních posledniích 10-15minut si drží tempo. A drží se i svojí hlavní myšlenky. A to je nasbírat co nejvíc followerů ať to stojí co chce. Nic víc a ani nic míň. Jasně, do kina bych na to nešel a kdyby ano, tak z toho nebudu úplně na vytržení, ale na doma k pytlíku chipsů paráda. Hodně komentářů tady je o cynickém pohledu na tohle, hodnocení tamtoho, poukázání na tamto... Ne. Určitě v tom není žádná skrytá vyšší myšlenka. Spree určitě nijak nekomentuje na dnešní dobu streameru a influencerů. Prostě je to pár let aktuální a čím dál rozsáhlejší téma a tak funguje jako pozadí. Stejně tak mohl prostě Kurt jen nasednout do auta a začít random zabíjet a nikdo by nepsal nic o cyniskosti. Je to černá komedie, která se ani jako nic jinýho netváří. Trailer jsem neviděl a tak jsem byl docela překvapenej už hned u prvního cestujícího a pak uz jsem se jen vezl s Kurtem a čekal, co dalšího provede a kam až je to schopnej zahnat. Neberte to vážně, nehledejte tam žádný vyšší poselství a prostě si jeden línější večer sedněte vedle mozku a sledujte Spree... Hešteg KurtsWorld96

plakát

Liberator: Operace Avalanche (2020) (seriál) 

Stále platí, že králem válečných seriálu ještě na dlouho bude Band of brothers a po něm The Pacific. U The Liberator je sice znát snaha o to nést se v duchu svých předchůdců, ale samotná snaha a jiný vizuál to nemůžou utáhnout. 500 dní zmapovaných do 3 hodin, to nemohlo fungovat ani na papíře. A přesto jsme dostali ne úplně jedinečnej, ale přesto zajímavej vizuál, který se používá velmi zřídka ..... a tím klady končej. Kromě nezajímavých postav, který jsou tak plochý, že si je ani nezaměníme mezi sebou, ale rovnou si je budeme pamatovat jako generickou postavu vojáka Y, tu máme taky ty, které zajímavé jsou, ale dostanou prostor jen na tak dlouho, aby bez vysvětlení zmizeli, nebo je rovnou zabil nepřítel. Jeden příklad za všechny je hned v prvním díle, kdy SPOILER! německý důstojník zajme amerického tlumočníka, aby mu řekl, že on přežije, ale celý jeho pluk zemře. Po tomto 2 minutovém rozhovoru jsme se nedověděli nic jiného, aby se pak ve třetím díle tlumočník z čista jasna objevil u své čety. Bohužel je tam takových naprosto zbytečně načatých dějových linek, které nakonec nemají vliv na vyprávění a nijak nedopadnou hned několik. Není tam komu fandit, není tam koho litovat, prostě skončí díl a jen těžko se pamatuje, co bylo na jeho začátku.

plakát

The Haunting - Záhadné sídlo Bly (2020) (série) 

Seirál to na konci řekl sám. Tohle nebyl duchařský příběh, tohle byl milostný příběh. Po příšerně nudných 4 dílech konečně viděl 3 skvělé, aby mi to na konci pokazili tím posledním, který jen ukazál to, co muselo být už dávno každému jasné. Nic proti staromódní duchařině. Upřednostňuju hutnou atmosféru a strach z toho, co nevidíme, než laciné lekačky, které jsou mnohdy to jediné, co snímek může nabídnout. Nevadí mi ani nějaká ta romantika. Vadí mi ale, když se tohle spojí a výsledkem jsou 2 příšerně otravná děcka, která mi šli svým chováním fakt na obtíž a jen kvuli nim jsem to málem nedoloukal až do konce. Alespoň tomu pomohl fakt, že ani ne tak ty děti, jako jejich "obyvatelé" jsou tady ti otrapové. Dost mně mrzelo, že se 2. Série nevydala stejnou cestou, jako ta předchozí. Nemusím nutně vidět to samé 2x, ale asi jsem čekal něco jinačího potom, co Hill house nastavil laťku docela vysoko.

plakát

Vychováni vlky (2020) (seriál) 

Katastrofa. Zacatek perfektni rozjezd, s kazdym dokoukanym dilem jsem se tesil na ten dalsi a pak nekdy v polovine se to zvrtlo. Nevim jestli to byl zamer, ale po naprosto senzacnich prvnich dvou epizodach to byla uz jen nalestena bida, kde se placa paty pres devaty. Scott je pod tim sice podepsanej, ale zrovna tady bych to nevyzdvihoval. Mohla to byt naprosto epicka 10 dilna miniserie od tvurce legendarniho Vetrelce, ktera si na zacatku nesla fakt vaznou premisu. A dost me zajimalo, jak se nakonec pribeh popere s tim, ze androidi, kteri maji vychovat deti bez viry, aby nedoslo k tomu, co se odehralo na zemi, nakonec resi v podstate to same, protoze vychovavaji deti jak verici, tak ateisty. Misto toho nam tady androidy umele oplodnuji ve virtualni realite letajicima hadama. A tak tu mame jen prumerne scifi, ktere je chvili horor, chvili nadprirozeno, chvili vsechno dohromady, pricemz ty elementy nefungujou samostatne, natoz pohromade. Tady neni co porovnavat s nejakou predchozi tvorbou. To me nenapadlo ani na minutu. Koukam na to jako na samostatnej projekt. Druhou serii milerad vynecham.

plakát

Capone (2020) 

Myslel jsem, že "Veření nepřátelé" jsou nejnudnejší, nejvíc potencionálem mrhající, životopisnej gangsterskej film, kterej jsem kdy viděl (možná kdo kdy natočil). A tisícíce recenzí by mi dali za pravdu. Jenže ... Pak jsem udělal tu chybu, že jsem se nechal nalákat námětem a pro jistotu jsem ji následoval dalším chybným rozhodnutím - pustil jsem si "Capone". Že je něco špatně mi bylo jasný už tak v půlce filmu, kdy bych dal všechno za to, abych místo toho zase sledoval ty Veřejný neprátelé. Dokonce i o hodinu kratší stopáž ubíhala dýl. Tohle nezachránil ani Hardy a snad lituje toho, že se tomu upsal stejně, jako já toho, že jsem to viděl až do konce.