Recenze (72)
Dalgliesh - Season 1 (2021) (série)
Určitě neurazí (nicméně zlatej Marsden a atmoška podpořená hudbou ve starší adaptaci, která měla výhodu i ve vícedílném zpracování) : Rubáš 3*, Černá věž 3*, Pachuť 2*
Generálové (2021) (seriál)
Takřka nepřetržitý proud dobových materiálů, fundovaný komentář, vysoká objektivita, minimum ´mluvících hlav´... tým od Rudých prezidentů kráčí v novém seriálu ještě o malý stupínek výš, některým dílem (zejména zkraje seroše) bych napařil i bůra.
Jodie Fosterová, zázračné dítě z Hollywoodu (2021) (TV film)
Malinko nevyváženě zacílené více na filmové začátky a úvod kariéry - po Jehňatech to jde docela hopem (Nell ?), ale zas díky řadě dobových záběrů/rozhovorů okrouhlím nahoru. Zde bych uvítal krapet delší stopáž.
Můj život s Bohuslavem Martinů (2021) (TV film)
3 1/2* Pěkně, poutavě natočený životopisný dokument, v porovnání s obdobnými našimi hranými doku z poslední doby rozhodně zdařilý. Kdyby přiblížil dílo tak jako život umělce, dal bych 4* Za vidění, myslím, každopádně stojí
Není čas zemřít (2021)
Jako obvykle v Craigovych bondovkach pekna akce zkraje filmu, tentokrat v Italii, uchazejici cast v Havane, par vtipku v urade, fajn ale malo vyuzita Bgirl, Malekuv "zaporak" me nebavil a zbytek deje moc nebral, zejmena smerem ke konci filmu, kdy se tlaci na emoce. Konecne vyporadani s ikonickym hrdinou ruku v ruce s poklonkovanim politicko-spolecenskym pozadavkum doby pak definitivne posouva me hodnoceni jinak solidniho remesla 3 -> 2*
Starodávné apokalypsy (2021) (seriál)
Zajímavé, co všechno věda dokáže zjistit o dávných událostech, obzvlášť propojí-li se různé vědní obory... Dávám slabší 4*, některé věci byly spekulativní až dost (nejméně mě přesvědčil zřejmě díl o mořských národech). O Doggerlandu jsem předtím nikdy neslyšel, to mě překvapilo. Asi nejvíc se mi líbil díl o Akkadské říši.
Zátopek (2021)
lepší 3* - divácky friendly hlavně dík samotné osobě poněkud svérázného Emila, přesto myslím, že v dramatu se mohlo jít i víc na ´dřeň´. Neužil dost dobrý (i fyzicky - kolik pro roli musel jistě naběhat) a bavil mě, Issová ok ale prostě neviděl jsem v ní Danu ale Martu... ´Současný´ rámec převážně v anglině s Aussie klokanem mě nerušil, sice toho zas moc nepřidal filmu, ale mohl by napomoci lepší prodejnosti na západní trhy
Havel (2020)
U mě po 1.shlédnutí mezi 2-3* ... Za "promarněnou příležitost" se momentálně kloním k nižšímu hodnocení.
Chlast (2020)
Lehce pod 4* Čekal jsem trochu větší palbu v prezentaci důsledků toho poněkud akademického popíjení... Zlom v rodině kamaráda mi přišel příliš náhlý po prvním větším prohřešku, ledaže by se jednalo o poslední kapky v řadě předchozích alko selhání, které jsme ale neviděli. U hlavního aktéra to bylo pochopitelnější vzhledem k dlouhodobé rodinné atmošce... Jinak ale film nabídl neohraný přístup k tématu chlast vs krize mužského odpoledne (daná teorie a její aplikace v praxi), přihrávající herci solidní - a mezi nimi největší klad filmu, Mads, opět špičkový... jeho závěrečná scéna na nábřeží mě odstřelila tak, že musel jsem si jí musel pustit 2x - byť krátká, o to intenzivnější, okamžitě se katapultovala mezi nej taneční výstupy ve filmech, co znám - cítil jsem směsku nadšení z odvazu a zároveň (s vědomím aktérova rozpoložení a toho, co vše se událo předtím) i katarzního dojetí.
Tajemství stavitelů pyramid (2020) (seriál)
Cyklu bych dal 3 a 1/2 * - první polovina dílů za 4, druhá za lepší 3. Občas mi vadily ty prkenně hrané sekvence (většinou je v dokumentech moc nevítám, bohužel pro mě je to současný trend, zajisté kvůli oživení a zpřístupnění formy divákům). Nicméně řada velmi zajímavých poznatků i sem tam nových perspektiv, takže u mě spokojenost.