Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (255)

plakát

Doktor Strange (2016) 

Marvelovky, moderní filmové pohádky pro děti i dospělé. Nikdy jsem je moc nemusel, protože jsem je nikdy příliš "nestudoval" a celé to universum všemožných postav s nadpřirozenými schopnostmi mi přišlo zamotané a komplikované. Vždycky jsem si říkal, co tam dělá tamta postava, proč tenhle bojuje s tamtím a co bylo před 1000 lety, než se "Thor" vyklubal na svět? Hmm. Tahle Marvelovka je ale ve své podstatě až primitivní a víte co, mě to vůbec nevadí. Naopak, popkornová záležitost je to jako řemen s mistrně zvládnutými triky, špetkou arogantního humoru a jako vždy smyslu pro spravedlnost. Proč mi to mělo být složité, když to může být tak jednoduché? Více takových jednohubek, kde člověk nemá pocit, že musí "ovládnout" a pochopit, oč ve filmu potamžo v celém komiksovém universu jde, ale kde se nechává unášet jednou trikově vytříbenou scénou za druhou.

plakát

Vetřelec: Covenant (2017) 

Sérii Vetřelec miluji a dávám na stejné místo s Terminátorem a troufám si tvrdit, že Covenant je velmi povedeným nástupcem, který Vetřelčí universum rozšiřuje a dává mu zcela nový rozměr. Ale pěkně popořadě. Již začátek dává napovědět, že tady půjde o mnohem víc, než jen konfrontaci s neznámou biologickou entitou. Hned na úvod se tedy ocitáme až v matrixovském prostoru, který poměrně jasně definuje role člověka jako pána všeho tvorstva a stvořitele všeho umělého, včetně umělé inteligence. Když se vám tedy podaří úvodní filozofické minuty vstřebat a uložit do paměti k pozdějšímu využití, budete rázem ve světě plném napětí, nejistoty a hrůzy, který dobře znáte z předchozích dílů. Z pozvolného začátku je rázem drama, které si nebere servítky a pohřbívá jednu postavu za druhou. Je zajímavé, že jsem měl od začátku pocit, jako kdybych členy posádky znal více, než jen těch pár minut a o to víc mě šokovalo, s jakou rychlostí umírali. Smrti to jsou brutální a jsou mistrovsky zpracované, čímž působí tak nějak přirozeně, jako ostatně známe u předchozích dílů. Vůbec všechny gore efekty jsou naprosto špičkové, bez poznání počítače. Dramatická evakuace z oné náhodně objevené planety, která nakonec nedopadne podle plánu, je vrcholným filmařským dílem žánru survival hororu a v pozdějších fázích filmu už nebude překonána, což neberu jako mínus, protože i tak je další sled událostí napínavý a brutálně nekompromisní. Když se situace tak nějak uklidní, tak člověk začne být nervózní a nejistý z jiných situací, které se ve filmu zjevují jako biblické obrazy pána stvořitele. Vetřelec jako takový tak není nakonec tím, čeho by se člověk/divák měl obávat. Samotný podnázev mě od začátku vrtal hlavou, protože ani v českém překladu názvu filmu nebyl přeložen. Covenant = závazek, dohoda, pakt, nebo také slib boží. A právě o slibu či paktu mezi člověkem a strojem je film nakonec více, než o samotném souboji člověka s vetřelcem. Otázka stvořitele je zde překvapivě hlavním motivem, který přidává do série zcela nový prvek - strach ze známého, respektive strach z nečeho, co se domníváme, že známe, protože jsme to vytvořili, mělo by nám to sloužit a nakonec zjistíme, že náš výtvor je tím, co nás ohrožuje nejvíce. Ostatně čeho jiného než člověka by se měl člověk bát? Snad jen superčlověka, umělé inteligence, která disponuje odpovědí na vše a poslouží všemu, na co si vzpomeneme, protože je to jeho povinnost sloužit svému stvořiteli. Když se ale z otroka androida stane sám stvořitel, může to mít neblahé následky pro lidstvo jako takové... Příslib do dalších dílů tam je a to je dobře. Nakonec musím vyzvdihnout hlavní dvojroli Michael Fassbendera, který je podle mě v reálu android. Katherine Waterstonová je také úžasná a svým způsobem evokuje vzpomínku na Sigourney Weaver. Vůbec celé pole herců je velmi povedené, přirozené a náramně zvládá scény, ve kterých si postavy neví rady, jsou zaskočeny a panikaří. Audio/video bez výhrad. Popravdě ačkoliv konec přímo vybízí k dalším inkarnacím Vetřelce, tak já bych si dovolil říct, že tímto povedeným filmem bychom jej mohli zase na nějakou dobu nechat spát...než nadejde jeho čas.

plakát

Marťan (2015) 

Vizuálně krásná pohádka o tom, jak když se vše dělá s optimismem a s jasným cílem, tak všechno jde. Každý víme, že realita je trochu o něčem jiném, ale proč si to kazit. Člověk nemusí být sám na Marsu, aby se tak občas cítil. Myšlenka nikdy se nevzdávat platí od nepaměti a dokud člověk dýchá a má možnost dělat rozhodnutí, která vedou k dalším rozhodnutím, tak žije a přežívá. Marťan je tedy o každém z nás a o každodenních situacích, se kterými se musíme vyrovnávat. Takže až se budete cítit mizerně a nebudete si vědět rady, vzpomeňte si na Marťana a zkuste svůj problém vyřešit....třeba jako Iron Man.

plakát

Westworld - Labyrint (2016) (série) 

Nejsem zrovna hltač seriálů, které tak trochu až arogantně považuji za ztrátu času (myšleno jejich pravidelné sledování), ale tohle, tohle mě odbouchlo na Měsíc! Možná jsem náročný divák, ale pokud mě má něco upoutat, tak to musí být na špičkové úrovni a to po všech stránkách. Nolan to vzal pěkně od podlahy - od naprosto úžasných úvodních titulků, přes na hlavičku trefený hudební doprovod až po mistrovsky zvolené herce, kde každý hraje svojí roli naprosto precizně, až strojově by se chtělo s trochou nadsázky říct. Každým dílem jsem si uvědomoval, jakou smutnou metaforou našeho technokratického, zautomatizovaného a tak trochu oduševnělého života seriál Westworld je. Nevím, jestli je to tím, že jsem pragmatik s náklonem k pesimismu naší budoucnosti, ale po každém díle jsem měl spíše ten nepříjemný pocit, než radost, že bych se dobře bavil. V jednu chvíli jsem dokonce začal trochu propadat panice a nejistotě, kde to vlastně žijeme a jestli náhodou ten čudlík na ovladači nemačkám jen proto, že mi to někdo vložil do kódu. Tak moc mě uhranul hannibalsky filozofující pan Ford (A. Hopkins), o své lidskosti přesvědčil tvrdě pracující Bernard (Jeffrey Wright), aby v průběhu vše padlo jak domeček z karet a já dostal smrtící polibek od pomstychtivé Maeve (Thandie Newton) a nožem pod žebra od maximálně charismatického muže v černém (Ed Harris). Nutno ale podotknout, že první polovina série se mi líbila více a to díky tomu, že nechávala větší prostor vlastní fantazii stejně jako samotný park svým návštěvníkům. Čím více jsem se dozvídal, tím méně jsem si mohl se svými divokými myšlenkami pohrávat a dokonce, v některých situacích jsem se naopak začal ztrácet a některé pasáže a dialogy mi přišly až zbytečně překombinované. Původní lehkost a čistota toho vzkazu, který se seriál snaží doručit, respektive vytvořit, se tak zvrhla v místy až nepřehledný mišmaš, který ale díky bohu v samotném závěru nabere opět jasných kontur a nechává prostor pro další fantazírování. Pro mě je Westworld zcela novým světem v té spoustě seriálů, které jsou dnes na trhu a rád se do něj opět vrátím. P.S.: Doporučuji také shlédnout originální Westworld z roku 1973 už jen z toho důvodu, aby si člověk uvědomil, jak nadčasové a překvapivě i slušně zpracované toto téma muselo v této době být a jak moc je poplatné době současné. Navíc podezírám Camerona, že ze starého Westworldu pár nápadů čerpal i do svého Terminátora. P.S.2: Kvalita streamu na HBO Go je naprosto brilantní a obecně tuhle službu vzhledem k obrovské nabídce dalších seriálů a pořadů z vlastní produkce, doporučuji všema deseti. P.S.3: Ne, tohle není placená reklama na HBO, to se mi jen někdo šťoural v kódu, že by Arnold? ;-).

plakát

Muž z oceli (2013) 

Takhle nějak si představuji znovuzrození příběhu o Supermanovi.

plakát

Deadpool (2016) 

Všeho moc škodí a tak i tahle na ruby postavená "marvelovka" stojí i padá na sarkasmu a dělání si srandy ze všeho, co má dvě ruce, dvě nohy, dvě oči či drápy. Bitky fajn, slow motion super, záporák bez většího charisma, triky ucházející a na můj vkus to bylo příliš, ale opravdu příliš o Deadpoolovi, jeho přítelkyni a místy debilních hláškách, které kazily celkový dojem. Kadence hlášek byla vůbec příliš vysoká. Je to jako když vám kamarád v hospodě řekne jeden dobrý vtip, tak druhý den si jej pamatujete a převyprávíte každému, koho potkáte. Když těch vtipů ale slyšíte deset za večer, přičemž ne všechny jsou kvalitní, tak druhý den nedáte z hlavy ani jeden. Strážci galaxie se mi líbily mnohem víc, protože i přes všechnu nekorektnost byli morálně vyzrálejší , společenštější a humor dávkovali v kombinaci s vážnými momenty. Konec filmu, kdy se do hry zapojily také jiné postavy, které krotily Deadpoolovi chování, už to nebylo jen o něm a přidaly do filmu normální lidský rozměr, se blížil mé představě o ideálním popcornovém zážitku. Škoda jen, že to přišlo tak pozdě.

plakát

Padesátka (2015) 

Někdo má rád osmnáctky, někdo padesátky. Mně se Padesátka líbila. Naučil jsem se proflusávat mlhu a už konečně vím, k čemu jsou v lese krmelce. Jo a kdybyste náhodou našli zlatý globus, dejte ho Ondřeji Pavelkovi, zaslouží si ho. EDIT: Jo a ten soundtrack je boží, jedu ho už asi po "padesátý". Viliam Béreš a Matěj Belko odvedli skvělou práci.

plakát

Star Wars: Síla se probouzí (2015) 

Nové Star Wars s jednoduchým příběhem, osvědčenou kvalitou triků, se starými známými i s novými sympatickými tvářemi, je příjemným prologem pro další díly, kde ale bude potřeba přidat ve všech aspektech, aby divák odcházel z kina přeci jen o něco více nasycen.

plakát

Terminator Genisys (2015) 

Už podle traileru jsem si říkal, že to bude dobrý, že to má ten oldschoolovskej feeling a třebaže spousta lidí remcala, že to bude hrozný shit, tak mě se Genisys líbí. Těch důvodů je celá řada - poctivá řemeslná práce s triky, věrohodné prostředí, docela dobré postavy a hlavně Arnold zde hraje vlastní hlavní roli, která z toho dělá oslavu předchozích Terminátorů 1+2. Cestování časem sice příliš nerozumím a určitě se najdou nelogičnosti či díry obřích rozměrů ve scénáři, ale ve výsledku je to jedno, aspoň je o čem si po filmu povídat, spekulovat a vymýšlet teorie. Genisys mnohem lepší než bezduché Salvation a nejblíže svojí atmosférou původním dvěma kultovním dílům, také díky vtipu a celkovému časovému prolnutí. Při sledování filmu jsem si v hlavě přehrával jedničku a dvojku, vzpomínal a to mě na tom strašně bavilo. Je to jako listovat přes 20 let starým albem fotografií a zároveň tam doplňovat nové. Jak už mnohokrát zaznělo, největší podíl na tom má Arnold, který je středobodem filmu a pokaždé, když vstoupí na scénu, se mi objevil spokojený úsměv na tváři, vlil mi jakýsi klid do duše a říkal jsem si, je to dobrý, je to Terminátor jak má být. P.S.: Terminátor z tekutého kovu T-1000 zahraný Byung-hun Leem je úžasný a maximálně věrný svému staršímu originálu. P.S.2: Arnieho hláška "Old, but not obsolete" jistě vstoupí do historie podobně jako "I'll be back".

plakát

Kingsman: Tajná služba (2014) 

Nejlíp utracená volná vstupenka do kina. Nejlepší mega fight v kostele, jaký jste kdy viděli, jen pro otrlé. Mrtvých jako v Terminátorech, Robocopech a Rambech dohromady. Colin Firth v nejlepší killing spree formě, ano ten Colin Firth, co kdysi balil Renée Zellweger v Deníku Bridget Jonesové tady masakruje lidi po desítkách. Nejlepší záporák Šamuel L. Jackson s okouzlující vadou řečššši, co tak úplně nerozumí úžasné britské angličtině. Hlavní hrdina, co vypadá jako Leonardo DiCaprio na steroidech. Nejkrásnější ohňostroj z vybuchujících mozků, co jste kdy viděli a že jste jich určitě viděli. Super soundtrack se starýma peckama, na který jsme všichni trsali v K2. Nejhezčí zadek švédské princezny, co to chtěla do zadku...no co vám budu povídat, v tom filmu je všechno. P.S.: Ta krev na lístku (viz. můj profil) není moje, to mě jenom cestou domů nasral jeden budižkničemu, který potřeboval naučit slušnému vychování á la Kingsman.