Recenze (560)
Machři (2010)
Další sandlerovská komedie natočena s cílem rychle pobavit diváka, a ještě rychleji vydělat velké peníze. Vtípky jsou většinou nudné a bez potřebné šťávy. Jediné k čemu je film dobrý je to, že zabije 100 minut času. Sandler by se měl příště víc zaměřit na kvalitu, nikoli na kvantitu.
Na doraz (2010)
Čekal jsem docela slušnou komedii, protože přesně takové Todd Phillips kdysi točil. Bohužel jsem dost zklamán. Film je nudný a až na pár vtipných scének také nezábavný. Ústřední dvojice je jako WTF?!, Downey je nepříjemný a Galifianakis otravný. Tvůrci těžce přestřelili.
Na sv. Valentýna (2010)
Typická "růžová" hollywoodská přeslazenost, vhodná pro bezmyšlenkovité strávení po dlouhém dni. Plytkost tohoto filmu nezvrátí ani dojatá Julia Roberts. Krom ní uvidíme blonďatou Jessicu Albu, nasraného Jamieho Foxxe, nevěrohodnou Anne Hathaway a nešťastnou Jessicu Biel, která se svými dlouhými nohami a v krátké sukni nemůže v L.A. najít chlapa. Jako bonus pak zralé manželství Hectora Elizonda s Shirley MacLaine, které přetrvá i tu nejodpornější nevěru. Přežvýkat, zahodit, zapomenout.
Prokletý ostrov (2010)
Pro mě osobně veliké a příjemné překvapení. Výborný, až hitchcockovský, psychologický thriller s geniální vizuální a zvukovou stránkou a výbornými hereckými výkony. Scorsese si s divákem hraje jak se mu zlíbí a pevně vede film tam, kam potřebuje. Velmi silný zážitek s hlubším významem.
Sociální síť (2010)
Lehce nadprůměrný a těžce přechválený "film roku". Další v nekonečné řadě amerických filmů na téma soudních tahanic o prachy. Jediné co tento snímek odlišuje od svých předchůdců je originální režie Davida Finchera a módní téma. Jinak však film absolutně postrádá spád a šťávu. Nejzajímavější je tak sledovat "geniálního" zamindrákovaného šprta Cukrberga v přesvědčivém podání Ajznberga. The Social Network je jedním z těch filmů, na které se podíváte jednou a po druhé už ne.
The Infidel (2010)
Slušná anglická jemně nekorektní komedie o muslimech, židech a vlastních kořenech. Omid Djalili se snaží co to jde a vytahuje tento film na mírný nadprůměr. Mohlo by to však být ještě o něco lepší, kdyby se tvůrci neostýchali a zvolili ještě více politicky nekorektní humor. - 70%
Tři dny ke svobodě (2010)
Výborný thriller natočen podle klasických vzorců s výborným hlavním hrdinou Russellem Crowem v roli obyčejného, až nehrdinského manžela neprávem odsouzené ženy. Napětí není dávkováno rovnoměrně, ale časem graduje velmi vysoko. Slabinou je Elizabeth Banks, která v roli manželky ani moc nehraje a její postava si nedokáže diváka získat. Celý snímek tak táhne tradičně spolehlivý Crowe, jehož postavě budete fandit stále více až do samého konce. Uvěřitelnost příběhu je na klasicky hollywoodské nízké úrovni a divák by měl částečně vypnout mozek, jen tak si The Next Three Days může pořádně užít.
Až tak moc tě nežere (2009)
Příjemná romantická komedie s celou řadou hvězd v pro ně netypických rolích - Ben Affleck jako věrně zamilovaný zásadový muž, Justin Long jako cynický realista, Scarlett Johansson jako sobecká mrcha, Jennifer Connelly jako psychicky nevyrovnaná hysterka a Bradley Cooper jako obyčejný slušný, ale zmatený chlap. Všechny příběhy se tak trochu proplétají a končí víceméně tak, jak divák očekává. Je mi líto Brada Coopera, který díky této roli nechtěně upadne ještě hlouběji do své herecké škatulky.
Bílá stuha (2009)
Jako sonda do "typické" německé vesničky - mylné. Jako vysvětlení předválečného německého fanatismu - nedostačující. Jako poukázání na morální zkaženost zdánlivě čistého prostředí - trefné. Jako německá verze Dětí kukuřice - výborné!
Cesta (2009)
Konečně výborný post-apokalyptický snímek s tísnivou atmosférou a bez světla na konci tunelu. Viggo Mortensen i malý kluk hrají výborně. Zničené prostředí na Zemi doplňuje atmosféru beznaděje a konstantního strachu. Hillcoat zrežíroval výborné dílko, které vás donutí přemýšlet o smrti a (bez)naději.