Recenze (154)
Avatar (2009)
Průměrná pohádka v revolučním provedení. Cameron je vizionář, a svými filmy předbíhá dobu, což potvrdil i tímto snímkem, tohle dílo však svým příběhem šlo těžce mimo mně, a hodně rychle vyšumělo (viděno v IMAXu), což se mi u Cameronových starších snímků (T1, T2, Aliens) nestalo nikdy. Avatar je zkrátka vizuálně dokonalý film, jehož příběh je bohužel prostý jako bulharská striptérka. Doma si tenhle snímek těžko někdy pustím, pravděpodobně bych musel jít s hodnocením ještě níž. Největší hype posledních let.
Až vyjde měsíc (2012)
Hodně velká podivnost, kterou i přes vynikající herecké obsazení prostě asi neumím ocenit. U několika scén jsem se lehce pousmál, ale tím pozitiva končí. Prakticky všechny postavy jsou mi nesympatické, příběh je nudné klišé, a ten závěr to vyloženě zabíjí. Moonrise Kingdom byla moje první zkušenost s filmy Wese Andersona, na kterého si budu odteď dávat pozor.
Barbie (2023)
První polovina je celkem fajn satira s několika opravdu vtipnými momenty, Margotka je k sežrání, a Ryan Gosling si svojí roli užívá plnými doušky. Bohužel druhá polovina filmu to dost pohřbívá, finále je už potom dost k nesnesení.
Benga v záloze (2010)
Občas hodně vtipná, většinou však spíše (pod)průměrná zábava. Dvě hvězdy za obsazení a několik opravdu podařených gagů.
Bez dechu (2011)
Mluvit o Lautnerově ksichtu nebo jeho (ne)herectví by bylo nošením dříví do lesa. Otázkou však zůstává co v téhle kravině proboha dělá Sigourney Weaver...
Big Lebowski (1998)
Absurdní komedie o Dudovi, o jednom pochcaném koberci a bandě nihilistických Němců. Kultovní záležitost, která mi až do uplynulého víkendu unikala. Moc příjemný film :o)
Black Books (2000) (seriál)
Další výborný britský seriál, kterému vévodí neustále ožralý a věčně kouřící Bernard, kterého doplňují jeho podivínský kolega Manny a jejich střelená kamarádka Fran. Úroveň sice není úplně stálá, a některé díly jsou výrazně lepší, zatímco jiné naopak, přesto tenhle seriál nemůžu hodnotit jinak, než pěti hvězdičkami. Osobně mám nejradši díl 1x03 Grapes of Wrath. Mimochodem, pokud máte rádi tenhle seriál, a hlavně Bernarda, tak vám doporučuji si pustit jeho divadelní vystoupení (hlavně Monster), kde pochopíte, že Dylan Moran nehraje Bernarda - Dylan Moran prostě JE Bernard :o)
Bostonský případ (1968)
Ani ne tak samotné vyšetřování, které je poměrně rutinní, ale hlavně psychologický rozbor vraha, táhne tenhle snímek. Jakmile se totiž na scéně objeví Tony Curtis, začnou se dít věci. První půlku naštěstí celkem táhnou originální postupy jako rozdělování obrazu stejné scény na několik částí, a tak se člověk nenudí. Druhou půlku pak táhne, jak už bylo řečeno, sám Tony Curtis, který je doslova fenomenální. Zamrzí snad jen vykreslení vyšetřujících policistů (tedy žádné), naopak českého diváka potěší Jiří Voskovec v roli senzibila.
Byla to divoká noc (2015)
Čekal jsem to horší, jako oddechovka s kamarády na večer to není špatné, a Rogen se na toho vyfetovanýho blba vyloženě hodí. Je to tak akorát sentimentání, vtipný, a výborně obsazený. Scéna v kostele je geniální.
Camelot (2011) (seriál)
Žádná sláva. Artuš je nechutný blonďatý homoklád, Merlin se většinu času přitepleně usmívá, výprava průměr. Lot ujde, ale vydrží pouze dva díly. Jediné, co seriál vyloženě zvedá, je Morgana v podání Evy Green, a není to jen tím, že ráda a často ukazuje kozy (což u Evičky ostatně není žádná novinka, že...). Po shlédnutí třech dílů jsem nenašel důvod, proč ve sledování pokračovat.