Poslední recenze (364)
Chiméra (2023)
Těžko se to popisuje, ale jako by film připomínal spousty a spousty klasických filmů a příběhů druhé poloviny 20. století, spoustu žánrů a postupů různých evropských filmů; a přitom je to naplněný film se svým vlastním “životem”.
Sborovna (2023)
Atmosféra, uvěřitelnost v psychologii postav i příběhu, aktuálnost. Film, kde “cesta” je cílem a o cíl vůbec nejde. Katarze pro učitele… určitě.
Oppenheimer (2023)
Hrozně moc na velké ploše. Neustálé “aha” momenty, které tak nějak “aha” momenty nebyly. Možná to vnímám podivnou etickou rovinou, která mi probublává v hlavě. Měl-li film za cíl “donutit” mě fandit, aby se na plátně už konečně se ten “hřib” ukázal, pak se mu to povedlo… i ten vnitřní “uj” efekt poté. Ale kvůli neuvěřitelnému množství postav a vztahů je prakticky nemožné pobrat úplně zcela motivace všech a udělat si v hlavě pořádnou mapu, k čemuž film také navádí… Možná až to uvidím dvakrát, třikrát… akorát nevím, jestli ho chci tolikrát vidět.