Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Recenze (2 415)

plakát

Krev a zlato (2023) 

Sisu je mnohem stylovější a dravější jízda, a nebere se ani trochu vážně, což tady trochu ruší, když to není o nic méně akční výplach. Ale postavy sympatické, příběh funguje a akce slušně natočená s nápaditými killy nácků, taky bavilo dost. Na rozdíl od svého Finského bratra ve zbrani má Heinrichův příběh blíž ke Coenovkám než k Tarantinovi. 7/10

plakát

To Catch a Killer (2023) 

Kdyby mi někdo řekl že tohle točil David Fincher, tak bych mu věřil. Perfektně zpracovaný a promyšlený procedurální thriller, s nečekaným přesahem a fantastickou tíživou atmosférou. Nehezký svět ve kterém se dějí nehezké věci, a ústřední vyšinutý "unabomber" z něj pak vychází jako jeho snad až nevyhnutelné dítě. Je to film dokonalý? Ne, protože ho přecejen netočil Fincher, za hranice žánru vyráží až příliš opatrně, a scénář a tempo té detektivní linky by si v druhé polovině zasloužily ještě trochu doladit. Do Se7en a Mlčení Jehňátek pořád ještě notný kus chybí... ale pořád je to dost na to aby dítko Damiána Szifróna bylo zatím nejlepším filmem tohoto roku.  A v době, kdy ke třem hodinám stopáže má kdejaká superhrdinská kravina, je to už třetí ani ne dvouhodinový dospělý film v krátké době po sobě, po Dead Shot a Třech Mušketýrech, kdy si říkám že tohle by si tu delší stopáž opravdu zasloužilo. 9/10

plakát

Sisu (2022) 

Láska ke splatteru a John Wickovský kult osobnosti v luxusním finském podání. Krásně syrová řezanice která nikam nespěchá, každý brutální kill a každý nasraný škleb hlavního démona z pekel, živoucího ztělesnění všeho Finska, se tu náležitě vychutnává. Členění do kapitol a krásně přepálené gore evokují Tarantina, ale ten právě ten pomalejší styl filmu evokuje spíš spaghetti westerny. A všechna čest autorům že zvládli takovouhle stylovku, a ne jen prázdné exhibování bezuzdného násilí a nekorektnosti jak se to v podobných filmech nezřídka děje. Jen humoru by mohlo být trochu víc, hlavně v první půlce, která se místy vleče až trochu moc. Ale poslední třetina, kdy už náckové konečně jenom zoufale utíkají a je jich stále míň a míň, ta už je perfektní. 8/10

plakát

Dead Shot (2023) 

Překvapení roku, tohle mě dostalo jako blesk z čistého nebe. Marketing Dead Shot (původně názvem mnohem lepší a méně béčkově znějící Borderland) prodává jako tupý revenge flick, přitom nic by nemohlo být dál od pravdy. Lepší film o Irsko-britském konfliktu jsem neviděl od Greengrassova Bloody Sunday, a díky silné nejednostrannosti pohledu je i v mnohém zajímavější než ten - spíš tím připomene samotnou Bitvu o Alžír, absolutní etalon žánru ze kterého i ten Greengrass velmi opisoval. I když samozřejmě tohle není striktní historický realismus, ale fikční thriller silně postavený na tehdejší realitě. Film je relativně komorně zaostřený na pár hlavních postav, ale hlavní roli tu hraje samotná hnusná realita The Troubles v nezastřené podobě - v takhle ukázaném boji IRA s Brity se žádné postavě nedá zrovna fandit, žádnou ani nejde úplně odsoudit, jen ten věčný cyklus nenávisti a krveprolévání ze kterého není úniku. Jen škoda že všechno vypráví v docela velké zkratce, a toho na filmu nakonec lituji nejvíc, že místo extra krátké hodiny a půl nemá o půlku víc, a nepropracuje vztahy a psychologii postav, i komplexní realitu kolem nich, do ještě větší hloubky - ten jejich osudový konflikt má potenciál na to aby z něj byl brutální thrillerový zářez podobný dokonalému Nelítostnému souboji od Michaela Manna, stačilo by pořádně rozvést věci co jsou tu jen v náznacích. Z oldschoolově natočeného finále mrazí, ale všechno se odbyde hrozně rychle. I když je díky tomu film aspoň hodně svižný, což podporuje i hodně povedený střih a hudba. A škoda že tam nehrál původně plánovaný Boyega - byla by to pro něj velmi zajímavá role, pokud by ji herecky zvládl, a hlavně by k filmu přitáhl takovou pozornost jakou si zaslouží, a snad i release v kinech, ne jen uklizení na stream. 8/10

plakát

Ghosted (2023) 

Že se na place v Hollywoodu fetuje je docela normální, ale že by na nějakém place všichni fetovali chloroform, to je snad poprvé. Jeden z nejnudněji a nejlaciněji natočených akčních filmů ever, s humorem takové inteligence že musí urážet každého kdo už nechodí na první stupeň základní školy... což je trochu paradoxní vzhledem k tomu že bodycount tu jde snad do desítek a pro děti to tak úplně asi není. Dexter Fletcher je cucák co zprasil už Bohemian Rhapsody, takže tohle moc nepřekvapuje... ale dost mě děsí že teď má točit i třetího Sherlocka Holmese s Downeym. Takového filmu je na něj vážně škoda. 4/10

plakát

Wednesday (2022) (seriál) 

Tak dlouho Rowlingová Warnerům odmítala svolit k natočení seriálu z prostředí Bradavic, až si v Netflixu natočili vlastní. A do hlavní role obsadili Wednesday z Adamsovy Rodiny.  Jenna Ortego je jako mladší verze Christiny Ricci vynikající, její sarkastické hlášky nepřestávají bavit a s jejím charakterem v seriálu pracují dobře - ale ona je taky to jediné co tu připomíná Adamsovu Rodinu, jinak je to fakt Potterovka jak vyšitá.  Prostě až moc pro normíky, a to je trochu škoda, potenciál mnou milovaných Addams Family filmů je větší než jak tady jen variovat klasická schémata teenage komedií s trochou ostřejšího koření navíc... ale je to jen těžko překvapení, už tak je pomalu zázrak že to v úplně Netflixu nezvrtali jako jiné kultovky a vzniklo něco takto příjemného.

plakát

The Covenant (2023) 

Výborný, i když vlastně hrozně minimalistický. Pár přestřelek s Talibánci, poeticky odvyprávěné utužení vztahu dvou hlavních postav, pár dalších přestřelek s Talibánci, a to je vlastně všechno - ale funguje to parádně. Takhle přímočaré filmy jsou potřeba, a přitom ten příběh, prokreslení postav a obecně i poukázání na marnost Amerického počínání v Afgánistánu tu dostanou dost prostoru aby to nebylo ploché jak i ty lepší z akčních filmů s Butlerem (ne že bych proti nim něco zásadního měl). Ty dvě hodiny utečou jak nic, a i když to stylem záměrně je dost daleko od zběsilých klipových jízd jak jiné Ritchieho filmy, v těch přestřelkách se nezapře (místy připomnělo Black Hawk Down).  Od Krále Artuše jeho nejlepší film. 8/10

plakát

Ant-Man a Wasp: Quantumania (2023) 

OMGWTFLOL Tohle je fakt jak od Eda Wooda, tady nějaká logika, koherence, návaznost scén a nedejbože smysluplnost příběhu vůbec nehrají roli. Tenhle scénář rozhodně nemohla psát AI, protože ta by odvedla práci rozhodně lepší. Přitom i přes ten hloupý příběh je to i hrozná nuda, tak potenciálně originální prostředí, a v něm přitom jen minimum nápadů, jen design těch živých baráků mě bavil, jinak to vypadá jak generické fantasy... akorát tedy extra hnusně natočené, kde green-screen trčí z každého záběru. I když tam green screen nepoužívali protože Volume, režisérovi to nedošlo, stejně všechno točil jak před zelenou zdí velkou zhruba tak tři metry na tři metry. MODOK to celé aspoň na chvíli zachraňuje, protože z otravné sračky z toho aspoň na ten malý moment udělá guilty-pleasure sračku. Don't be a dick. Beyond cringe. No, kdyby Marvel netočil i seriály, tak řeknu že horší už to být nemůže. 3/10 Btw vzhledem k tomu že v závěru jedna budova objímá druhou, vede mě to k otázce: jakým způsobem budovy v MCU souloží? A jak se rodí? Když přichází na svět malá baby-budova, vyleze z té velké oknem, a nebo dveřmi? Otázky, samé otázky.

plakát

Shazam! Hněv bohů (2023) 

Po ptsd vzbuzujícím třetím Ant-Manovi milé pohlazení na duši, vždyť ono tohle skoro vypadá jako film! Nedobrý film, ale stejně... S herci, režisérem, občas i nějakou reálnou lokací, a dokonce má i scénář na který se občas podívala i nějaká skriptka. Wow. A finální bitva dokonce připomene první Avengers. I když Avengers z Wishe. Bohužel je to ale mnohem lepší film když tam ti superhrdinové nejsou. Jako teen komedie s puberťáky proti řeckým Bohům je to o poznání zábavnější než jako obyčejná superhrdinská řezanice s dementy v hlavních rolích. Hlavně dospělý Shazam je tragedie, to je vyloženě jen otravný debil. 5/10

plakát

Strážci Galaxie: Volume 3 (2023) 

Guardians of Galaxy 3 je nejlepší Marvelovka od Civil War. Dnes, ve chvíli kdy skoro všechny jejich nové filmy už jenom hrozně bolí, je to velmi příjemná labutí píseň toho studia.  Pořád je to tak trochu parodie na Star Wars, spousta divných mimozemšťanů a cheesy humoru... ale tak nějak smysluplným způsobem, ten příběh funguje, baví i dojímá, a není to jen dělání si srandy z celého univerza (což dělal Doctor Strange a bavilo mě to u něj... ale chápu proč většinu asi ne) Je velmi fajn že u těch mimozemských světů opravdu někdo zapojil fantazii a jsou originální a zajímavé (na rozdíl od extrémní nudy Ant Mana), a ten humor není nesoudně přepálený a tupý (jako u posledního Thora). A je to celé velmi pěkně natočené, opravdu to vypadá jako velkofilm od talentovaného kameramana, s akcí na které si autoři dali záležet, a viditelnou snahou o používání reálných kulis a rekvizit kde to jde a ne jen všudypřítomné a laciné CGI (je hodně divné že tyhle věci vypichuju jako pochvalu a ne něco samozřejmého... ale po mnoha filmech z poslední doby bohužel musím) Btw u ukázek z nových Transformers jsem si říkal jestli na tohle prostě jen nejsem už moc starý a morousovitý, že nedokážu přijmout příběh s mechanickou megaopicí a roboautem prostě jen proto, že je to z racionálního pohledu strašlivá píčovina. Že jestli to není nějak jen moje vlastní chyba že už takový film nedokážu přijmout... Ale ne, evidentně ne, protože tady jsou principiálně obdobné hovadiny, ale odvyprávěné tak schopně, že bez problémů chytnou za srdíčko - scény s mrožem na kolečkách, králíkem s pavoučíma nohama a s cyborg-vydrou jsou na poměry filmů pro děti ty nejdojemnější jaké jsem za hodně dlouhou viděl.