Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Animovaný
  • Dobrodružný
  • Dokumentární
  • Drama

Recenze (57)

plakát

České století (2013) (seriál) 

Na české seriálové poměry absolutní špička. 1.díl - 80%

plakát

Film mých snů (2013) (TV film) 

Docela pěkný televizní průměr, který během podzimních ledových večerů pěkně zahřeje. :D Jenom mě deptá ... KDO SAKRA JEŠTĚ DNESKA TOČÍ FILMY VE FORMÁTU 4:3?!

plakát

Hobit: Šmakova dračí poušť (2013) 

[obsahuje spoilery] Přesně rok po shlédnutí Neočekávané cesty jsem se vrhl i na Šmakovu dračí poušť, což je mimochodem jeden z nejúděsnějších překladů do češtiny, jaký jsem kdy viděl. Upřímně - mísí se ve mně nadšení z velkého a jiného pokračování a zklamání z věcí, které měly být prostě jinak. Začátek filmu nás hned zavede do honičky s Azogem, Meddědem a spoustou skřetů - a po pěti minutách uvidíme - SPANÍ! Ano, na to jsme celý rok čekali... S Meddědem jako postavou jsem byl spokojen, dobře vystižená byla jeho přeměna i chování. Ovšem zaprvé dostal málo (a když píšu málo myslím tím sakra málo) prostoru a děj byl upraven tak, že by se předloha musela stydět sama za sebe. Oproti tomu přechod přes Temný hvozd k lesním elfům byl hodně efektní, pavoučí scény dechberoucí. Příchod k samotným elfům, uvěznění trpaslíků a Thorinův rozhovor s Thranduilem patří mezi nejvypjatější a nejzajímavější scény v celém filmu. Thranduil je skvěle zahraný a jeho scénář výborně napsaný. Pokud pominu naprosto šíleně vyšperkovanou lovestory mezi Kilim a Tauriel, elfská část filmu zakončená brilantním únikem v sudech přes řeku je vynikající. Po úniku v sudech přišlo velké překvapení. Pro mě nejlépe zahraný charakter v celém Hobitovi 2 - Bard. Výborné prostředí Jezerního města ještě přidávalo Bardovi na autenticitě a osobnosti. Thorinova řeč v Esgarothu pravděpodobně bude patřit mezi nejlepší momenty celého Hobbita (trilogie) i Armitagovy kariéry. Závěrečný Šmačí dýchánek v Osamělé hoře je hodně dobrý - hlavně díky perfektní animaci Šmaka a děsivému hlasu Benedicta Cumberbatche. Gandalfovo putování do hrobek černokněžných králů a později do Dol Gulduru je nejlepší dějovou linkou celého Hobita 2 a udržuje diváky v napětí, přesto, že každý ví, že Gandalf prostě přežít musí. Naproti tomu bitku se skřety a záchranu Kiliho v Esgarothu si mohl Jackson klidně odpustit. Takže výsledek? KLADY: 1) zatažení do příběhu - o hodně rychlejší a lepší než v NO ; 2) Bard - prostě vynikající ; 3) Osamělá hora - celá scéna v Ereboru byla perfektní, od hereckých výkonů až po efekty ; 4) Dol Guldur - Azog a Sauron na jedné půdě, oba proti Gandalfovi, perfektní kombinace /// ZÁPORY: 1) fyzika - někdo by měl Peteru Jacksonovi říct, že fyzika existuje i ve Středozemi (například únik v sudech a Legolasovo skákání po hlavách trpaslíků, Bomburův říční úlet, nebo Thorinovo "plování" po rozžhaveném zlatě na kusu kovu) ; 2) lovestory Kili/Tauriel - dobrá, ani by mi to nevadilo, kdyby nebylo těch přehnaných záběrů a přehnaně zaláskovaných pohledů ; 3) logické chyby - panebože, Bilbo slyší pavouky (mimochodem vynikající tah), když si nasadí Prsten! - ale bacha, on je najednou slyší, i když si Prsten sundá! (BTW vznik jména Žihadlo byl výborný :) ) ; 4) soundtrack - promiň, Howarde, ale tohle je prostě průser - až na skvělé hudební téma Esgarothu je soundtrack unilý a nepřináší VŮBEC, ale VŮBEC nic nového /// CELKOVĚ: 70% (kino verze)

plakát

Orfeova pieseň (2013) (studentský film) 

Skvělý film. Bohužel předlohu vůbec neznám, ale rozhodně si ji po shlédnutí tohoto počinu seženu. Krásná, dechberoucí atmosféra, uvěřitelné herecké výkony a divadelní prostředí... :) Výborná práce, klobouk dolů.

plakát

Quo vadis (2013) (divadelní záznam) 

Výborný muzikál. Quo Vadis je překvapením, které jsem nečekal. Na Slovensku se povedl muzikál, který hravě předčí většinu české produkce, už jen svou velkolepostí a hudební odlišností. Snad až na dvě nebo tři písně se nedočkáme klišovitých melodií a Gabo Dušík nám přináší něco nového. Hvězdička, která chybí k dokonalosti, je ode mě za dvě věci. Za zmatený konec a Petroniovu smrt bez jakéhokoli předchozího vysvětlení (čekal jsem písničku, ve které se zlomí nebo něco podobného). A druhou věcí je finální společní píseň, která bohužel (alespoň mně) zkazila dojem z perfektně promyšlené poslední scény (repríza "Večný Rím" a návrat na začátek). I tak je ale Quo Vadis nadprůměrným muzikálem, který by neměl zapadnout.

plakát

Shrek the Musical (2013) 

Ano, je to ulítlé. Ano, je to šílené. Ano, je to šíleně ulítlé. Ale vtipné. Je pravda, že převedení Shreka do muzikálu jsem musel na začátku trochu vstřebat, přece jen, je magořina si to už jen představit. Úvodní číslo "Big Bright Beautiful World" mě ještě utvrdilo, že podívat se na toto představení přece jen nebyl asi tak dobrý nápad. Ovšem písně "Story Of My Life" a "Don't Let Me Go" mě přesvědčily o tom, že bych měl dát Shrekuzikálu šanci. A udělal jsem dobře. Brian d'Arcy James září v roli Shreka, jako by pro něj byla napsaná, Daniel Breaker dodává Oslíkovi úžasný vtip (ano, ještě větší než Eddie Murphy) a Sutton Foster je prostě kočka. Zpracování Farquaada je přinejmenším originální, ovšem lituji Christophera Siebera, že musel 2 hodiny vydržet na kolenou v jeho kostýmu. Nádherné kostýmy a úžasné rekvizity naprosto po právu oceněné jedinou Tony tohoto muzikálu! Celkově pěkné představení, ovšem jen s pár zapamatovatelnými čísly a spoustou humoru. Broadway může určitě nabídnout více, ovšem DVD zpracování, jako je toto, je jako šafránu. Vynikající hudební čísla: Story Of My Life, I Know It's Today, Travel Song (nejlepší), Morning Person (nejlépe využitý step EVER) Špatná hudební čísla: Big Bright Beautiful World Celkově: 75%

plakát

Star Trek: Do temnoty (2013) 

Star Trek podruhé a ještě vymazleněji. Triková dokonalost s velmi slušným dějem. Za mě jasných 5*. (A Cumberbatch válí! Zase... :) )

plakát

Alcatraz (2012) (seriál) 

"21.3.1963 bylo americké vězení Alcatraz oficiálně uzavřeno. Všichni vězni byli převezeni na pevninu. Až na to, že se to nikdy nestalo. Vůbec ne." Tak tento úvod nás čeká v každé z třinácti znělek nového seriálu stanice FOX. Seriál si od první epizody drží dějovou celistvost a v každé epizodě opakující se flashbacky z roku 1960, které nám rozvíjejí postavy. Celkově se asi s flashbacky mohly dělat větší zázraky, protože každý díl je zaměřen na určitého vězně, který nám stykem s vězni z předchozích dílů mohl ukázat a rozšířit pojem o jejich povahách a každodenním životě v Alcatrazu. Nestalo se, bohužel. A pak je tu problém s hlavními postavami. Sam Neill jako agent Emerson Hauser naprosto exceluje v hraní tak tajemné a podivuhodné osobnosti, jakou Hauser bezpochyby je. Je velmi těžké něco odhalit o jeho minulosti - a až do epizody 10 v podstatě o jeho životě "před chytáním vězňů" nemáme nejmenší podrobnosti. Jorge Garcia mi jako pisálek komixů a znalec Alcatrazu vůbec nevadí, protože svým vzhledem dokonale "zaplňuje :D" mezeru mezi Hauserem a ostatními. Ale promiňte, Sarah Jones jako Rebbeca Madsen mě absolutně neuchvátila už kvůli tomu, že o ní od prvního dílu víme prakticky všechno a není pro nás její chování překvapující. Celkově ani nevyčnívá z herecké plejády tohoto seriálu. Tolik k hlavním postavám. Z těch vedlejších mi asi nejvíce přirostl k srdci Jeffrey Pierce alias vězeň 2024 Jack Sylvane, který je i trochu sympaťák a provází nás hned pilotním dílem seriálu. Vážně sorry, ale vybrat si hned 3 skladatele k jednomu seriálu (a ještě skladatele s naprostým antismyslem pro sci-fi) byla fakt fakt fakt chyba! Hudba absolutně nedává smysl a nepodněcuje děj a temno seriálu. Troufám si tvrdit, že i já bych napsal lepší soundtrack. No a teď už k samotným epizodám. Epizody si drží jednotnou dějovou linku, kterou je odhalení tajemství o návratu vězňů, kteří byli 50 let někde v trapu a teď si hopsají po San Franciscu. Do této linky se scénáristé (kterých je mimochodem 7! ) snaží nacpat případy jednotlivých vězňů tak, aby to vše dávalo jeden jednoduchý a dokonale vystylizovaný celek. (WTF) Skvělou úrověň si seriál drží u první dvojepizody, která je naprosto dokonalá ve všech směrech. Bohužel pak seriál pokulhává dalších 8 epizod okolo ničeho. Jednoduchý mustr: zjistit, najít, chytit, zavřít nebo zabít. A pořád dokola. Zdá se, že při psaní epizod 3-10 se scénáristé dokonale zfetovali. Až díl 11 má konečně nějak smysl a je vidět, že se seriál bude blížit ke konci 1.série, takže nám začne něco odhalovat. Závěrečná dvojepizoda nám přináší šokující odhalení, které vám samozřejmě neprozradím, a také obrovský cliffhanger. Seriál byl bohužel zrušen. Ach jo. :)

plakát

Asterix a Obelix ve službách Jejího Veličenstva (2012) 

Asterix není trhák, ale ani propadák! Ač v rámci Asterixe a Obelixe jsem byl předpojatý již při svém příchodu do kina, očekával jsem solidní zábavu z francouzské produkce. A té se mi také dostalo. Asterix a Obelix ve službách jejího Veličenstva není trhák, ale ani propadák. Je to něco mezi tím. Nakopat by zasloužil akorát český dabing, který totálně zničil veškerý vtip s Brity (touhle proustě nepřekousnu). Asi bych dal jen 3*, ale přidávám ještě jednu za skvělého Caesara (který je důstojným nástupcem A.Delona) a výborný vtípek "Jsem tvůj otec." s DarthVaderovským dechem. :)

plakát

Bídníci (2012) 

Vynikající zážitek. Film jsem si moc užil, tříhodinové zpívání mi nevadilo. Bylo to krásné, dechberoucí, strhující. Pro mě nejlepší filmový muzikál posledních let. 100% (předpremiéra) *** Stále krásný zážitek, ale štve mě Russell. Po čase musím snížit hodnocení, jelikož se u mě již vše uleželo. Russell zpívá podprůměrně, mám rád jeho sebevraždu (ovšem ne kvůli zpěvu). Zamiloval jsem si Redmaynovo sólo v "In my life". Přesto pro mě stále nejlepší filmový muzikál posledních let. NEOMRZÍ. 90% (srpen 2013, DVD)