Recenze (214)
Zasadil dědek řepu (1945)
Tato animace mi hodně připomíná americké snímky Bugs Bunny a další, až tak se mi nelíbila. Jde o jeden z mála Trnkových kreslených snímků. Příběh snad každý zná
Veselé Vánoce aneb Karlíkovo zimní dobrodružství (1982)
Tento příběh se mi docela líbil, co vše se chlapci stane, když ho rodiče pošlou ven, aby mohli zabalit dárky. Rodiče mě taky posílali – tak jsem se sestrou a kamarádkou šla k dálnici a dělali jsme si tam iglů. A co se mohlo stát, ještě, že jsem to nevěděla. A ještě, že se nic nestalo, jako tomuto chlapci.
Horníkova růže (1974)
Pěkný příběh, smutný. Líbil se mi především animací.
Hloupá žába (1971)
Tento snímek nazpíval Valdemar Matuška, jedná se totiž o zanimovanou písničku. A ta písnička i ten snímek je úžasný! Doporučuji se podívat, najdete i na youtube.com. Pobaví Je to i anglicky.
Kouzelník (1965)
Snímek je to moc pěkný, hlavně ke konci, kdy se rozproudí fantazie kouzelníkova. Celkově je to hodně o fantazii tvůrců, ale místy příliš zdlouhavé
Indiánská princezna (1993)
Tato pohádka je na motivy povídky od Jacka Londona, má docela jasné poslání, jak své štěstí může člověk minout pro bohatství. Líbila se mi. Provedeno velmi pěkně a muselo být velmi náročné tento snímek natočit.
Strážce majáku (1967)
Tento snímek mě mod nenadchl, i když konec je dobrý.
Ropáci (1988) (studentský film)
Tento snímek je od Jana Svěráka. Já osobně jsem hodně pasáží přeskákala, ale musím uznat, že samotný nápad je dobrý a skoro parodicky apelující na to, jak se chováme k životnímu prostředí. Klidně se podívejte, je tam trošku animace, který je dobře provedená. Celkově je to jistě dobrý ,,dokument”, ale mě to až tak nebavilo.
Černobílý svět (2011)
Na tento film jsem se dlouho těšila, protože mě v kině velmi zaujal. Netušila jsem, že to bude tak blízká historie, kolem roku 1935, přitom z jiných zdrojů vím, jak špatné to pro černochy v Americe v té době bylo. Než jsem film viděla, četla jsem pár hodnocení, jak je na něm příliš znát, že je hollywoodský. Nebo, že je po této stránce skvěle zvládnutý. A je to pravda, je to film natočený přesně podle pravidel. Dobrý příběh, dobré vyprávění, které člověka napíná, protože nechává mnoho věcí nevyřčených a dozvídáme se o nich až v průběhu. Postavy jsou docela typické, ale všechny – hlavně ty mrchy – zahrány skvěle. Film trvá 2,5 hodiny a já si ani neuvědomila, že to trvá moc dlouho. Vše je vážně pěkně naservírované, stále drží v pozornosti, nic neruší.
Scrat's Continental Crack-Up: Part 2 (2011)
Tento snímek je jen kraťas, trvá pár minut, ale veverka opět nezklamala. Místy se mi v kině zdálo, že je to až moc přizpůsobené 3D promítání, ale nevadí. 5* nedám, tak 4, protože je to prostě Scrat, ne? A tentokrát způsobí kvůli svému žaludu (ne, není to dvojsmysl ) rozpad do té doby jednolátého kontinentu.