Recenze (35)
Odnikud (2017)
4.5* Poslední třetina (třetí kapitola) nedosahuje síly předešlých dvou. Jinak je to ale skvělá filmařina a vynikající Diane.
4 bloky (2017) (seriál)
Skvělá atmosférická berlínská krimi. Dal jsem celou sérii skoro na jeden zátah. Stylizace/kamera/barvy mají zpočátku dost televizní feeling, ale to mohlo být jen mou verzí, brzy jsem to přestal vnímat. Netuším, nakolik se prostředí libanonských a motorkářských klanů v Berlíně odráží v realitě, ale skoro nikdy mi příběh a chování postav nepřišlo příliš přitažené za vlasy. Závěr zpětně poměrně očekávaný, i tak ale dost silný. Soundtrack se mi trefil do vkusu. 9*/10*
Čarodějnice (2015)
3,5* Skvělý atmo, skvělí herci, ale místy jakoby tomu trochu docházel dech. Velký plus za to, že to nemá laciný lekačky a další "klasický" hororový prvky. Víc takových, prosím.
Červená želva (2016)
Krásná animace bez silného příběhu. Mohlo by to mít půlhodinu, a fungovalo by to stejně.
Metropolis (1927)
Moje vysoké hodnocení je velmi ovlivněno tím, že jsem snímek viděl v restaurované verzi na velkém plátně, za skvělého hudebního doprovodu projektu FORMA. Celou první třetinu filmu jsem si musel zvykat na styl a formu, na kterou už dnešní divák není vůbec zvyklý (extrémní expresivita herců, přehrávání, statická "obrazová" kompozice záběrů atd). Od druhé poloviny a zvláště v závěru dostane vyprávění ale velký spád a dramatičnost. Zároveň opět hlavně díky trefnému živému doprovodu kapely jsem se hodně bavil na místech, kde to tvůrci neplánovali (honičku Rotwanga s Marií v katakombách si budu pamatovat ještě dlouho). Must-see, ale bez hudby by to bylo tak o hvězdu až dvě méně.
Červená (2017)
Naprosto subjektivních 5* ovlivněných protagonistkou - Soňa Červená je pro mě neuvěřitelnou osobností. Samotný dokument možná mohl místy jít i do větších podrobností, ale paní Červená si to zřejmě nepřála.
Danielův svět (2014)
[KVIFF 2015]
Zero (2015)
Nejbizarnější snímek letošních Varů. Jen doufám že to opravdu nebylo myšleno tak na vážňáka ekoteroristicky, jak to na první pohled vypadá... [KVIFF 2015]
David (2015)
Myslím, že by David snesl i poloviční stopáž. Kamera, hudba a Patrik Holubář parádní. [KVIFF 2015]
Klub (2015)
Dost zajímavá záležitost, natočená jakoby přes modrošedý filtr, který vytváří zdání nevlídna, chladna, a ponurosti. Závěr filmu byl drsnou tečkou mezi oči všem knězům z 'klubu'... [KVIFF 2015]