Poslední recenze (43)
Elvis (2022)
Po celkem snovém začátku, malého Elvise v zajetí černošského pojetí hudby se tato jízda horské dráhy dostal po sešupu do nekonečného pomalého neznatelného stoupání až k nápisu smrt. Manažer je zde stále jako jakési "zlo", plukovník mohl vykrystalizovat v mefista nebo sallieriho, přitom se scénárista snaží o nějakou dokumentárnost což je v kolotočovém pojetí samozřejmě nemístně bizarní. Hlavní motiv života tohoto člověka je opravdu hudba a publikum což zde zcela zaniká. Hudba zaniká v míchačce zvuků a ech a dává vyniknout jen dvěma polohám jeho hudby posun od "Hound dog" k "Suspicious Minds" pak jaksi bokem politické písni " If i can dream" nicméně je třeba říct, že nemalou součástí Elvisovy hudby jsou Gospely (Why Me Lord, How great thou art) zde nezazní ani jeden stejně tak , čisté country (It Ain't No Big Thing ) ale i tehdejší střední proud (It's Now Or Never) .Je potřeba říci, že v publiku nebyly jen třeštící holky, ale i svíčkové báby tak členové skupiny Led Zeppelin. Jak řekl John Lenonn trefně „Před Elvisem nebylo nic.“ A tento film nedokázal říci proč tomu tak bylo, resp. dozvíme se jen, že ho někdo obral o 50% přijmu což je ubohé a slabé.
Vášeň (1954)
Melodrama na pozadí národního boje za svobodu, devatenácté století v Benátkách. Dokonalá autentická precizní výprava. Scénář se víceméně průhledný a patos odpovídá dobovému cítění, herci bezchybní, ale na lehké zívnutí při sledování i přes pastvu pro oči dojde, konec hrdiny bohužel nestrhne což je škoda pro diváka, ale ne chyba díla - záměrem režiséra byla dobová pestrá dekorativní žánrová freska ne psychologické bahno.
Letní opojení (1955)
Sexuální turistika padesátých let. Kdy nemohlo jít jen o "to" proto se to nemohlo odehrávat v Gambii, ale s pozlátkem "lásky" v romatickém prostředí Benátek. Paní herečka celkem dobře vyjadřuje křečovitou nervozitou, že dělá něco společensky nevhodného resp. zakázaného a ospravedlňuje to precizně neuměle hraným "ušlechtilým citem" na celý život (excelentní výkon). Pan herec ve své roli nic nepředstírá a tento typ turistek zjevně pravidelně konzumuje. Ovšem tento banální skeč je na pozadí výborného portrétu Benátek. Benátky jsou skutečnou náplní filmu a trapný "příběh" jim dává o to víc vyniknout než kdyby se jednalo o faktografický dokument bez lidského rozměru.