Recenze (27)
Biohazard (1991)
Skvělá "choreografie" akčních scén připomínající to nejhorší ze sci-fi béček padesátých let včetně legendárního zápasu Bély Lugosiho s chobotnicí. Marc Singer šplhající na skálu. Vrh kancelářským křeslem. 4½
Býk (2001)
Ve filmu to vypadá, že Lenin až teprve na sklonku života vede úvahy a vyjadřuje pochybnosti o věcech, ve které doložitelně nevěřil ani před Velkou Říjnovou (a po neúspěchu Trockého snahy o šíření revoluce už by ani věřit nemohl). Navíc ta metafora s odklízením padlého stromu a především Stalinova reakce na ni mi v politických souvislostech přišla dost laciná a až příliš zjednodušující. Dostavil se stejný pocit jako u předchozího dílu o Hitlerovi (nebo spíš Evě Braunové?): nicneříkající a povrchnímu pohledu poplatná karikatura "marnivosti mocných a jejich úpadku".
Cesta na Kytheru (1984)
Dvě generace. Jedna se ztrácí v mlze, druhá ve tmě.
Ciao maschio (1978)
Kompromis za kompromisem se tváře mění, ale muzeum se zdá být zatuchlé. Pohrobek nás drží při zemi a omezuje naši svobodu, ale právě ve jménu svobody se ho zbavit nedokážeme. Alespoň mu pro budoucnost vytvoříme identitu. Náboženské vyznání? Žádné. Jakou má vlastně šanci? Otázka na zdi trvá a v New Yorku je na každého obyvatele jedna krysa.
Dekalog - Dekalog VI (1990) (epizoda)
Divácky nevděčný závěr tím narozdíl od Krátkého filmu o lásce alespoň vybízí k nějakému hlubšímu zamyšlení.
Denis Leary: No Cure for Cancer (1992) (TV film)
Jeden z mnoha stand-up komiků vykrádajících Billa Hickse.
Dillinger je mrtvý (1969)
Dillinger je mrtvý a úniková loď v negativu.
Etuda o zkoušce (1976)
[youtube]
Evropa (1991)
Die Uhr läuft.
Kristove roky (1967)
Ta "nepříjemná přeexponovanost" má zajímavý efekt: podobně jako třeba v Podivnější než ráj se jednotlivé postavy pohybovaly v bílém prázdnu, zde se v něm přímo ztrácejí nebo splývají se svým okolím, často tak vytvářejíc dojem jakoby ve filmu ani neexistovaly. "Ale nic na mě není vidět."