Recenze (344)
Modrý den (1994) (TV film)
Neprávem zasutý klenot české televize. Asi nejlepší role Jany Paulové v roli vydržované herečky. Tána Fischerová jako mysteriozní přízrak bývalé židovské majitelky bytu ve kterém bydlí postava Jany Paulové....
Persona (1966)
Film, který se vymyká z celé Bergmanovy tvorby svou úchvatnou vizuální prací. V mnohém směru lepší než Lesní jahody či Mlčení.
Žena roku (1942)
Film, který poprvé zprostředkoval setkání Tracy - Hepburn. Zatímco první půle filmu patří mezi vynikající ukázku komedie 40. let, druhá půle zcela překvapivě rezignuje na tuto linii a zaměřuje se na linii melodramatickou, což filmu vyloženě škodí. Přes tento nezanedbatelný zápor se jedná o výtečný příklad komedie. Přinejmenším pro dvě úchvatné scény je dobré film shlédnout - první setkání obou novinářů a basebalový zápas.
Klute (1971)
Jeden z nejlepších thrillerů 70. let. Spolu s Čínskou čtvrtí ukazuje nejlépe odvrácenou tvář Ameriky těchto let.
Gypsy (1962)
Ačkoliv mám muzikály hrozně rád, tohle je jedna z výjimek. Velmi vážný psychologický příběh o vztahu mezi matkou a dcerou, slavnou striptérkou, mě vůbec nebavil.
Poslední vlak z Gun Hillu (1959)
Výtečně propracovaný westernový příběh. Občas mi to ale připomínalo V pravé poledne. Kirk Douglas vyjímečně jako kladný hrdina.
Osudová přitažlivost (1987)
Chtěl bych k tomuto filmu napsat pár vět. Jednak, že ten tolikrát citovaný ,,zprasený" konec byl udělán vlastně až dodatečně na nátlak producentů. Dále už to, že se film trefuje do jedné z nedotknutelných věcí ameriky - rodiny dělá snímek mnohem zajímavějším. A na závěr - celý film je odrazem své doby - AIDS TEHDY POPRVÉ ZAÚTOČIL.
Hráči se smrtí (1990)
Budete se asi divit, ale mě se to líbilo. Slušná porce duchařiny a nadto ještě kus ,,fakt bojím se" atmosféry.
Carlitova cesta (1993)
Mafiánská romance ve stylu noir.
Dvojník (1984)
Zcela ulítlý film. Učebnicový případ pro doktora Chocholouška.