Recenze (45)
Africká Královna (1951)
Humphrey Bogart ve velice neobvyklé roli, ve které dokonale přemazal svůj smyslný pohled prostoduchým, ale velice sympatickým výrazem, i když barva by mu ubrala asi trochu šarmu i kdyby byl oholenej a v obleku. Katherine předvedla velice přesvědčivý výkon i když to jak je známé, neměla s dvojicí Bogart/Huston vůbec lehké. Věřím, že scéna s vylitou whiskey byla dopsána až na "place".
Amorův úlet (2006)
Mám rád překvapení a tohle bylo jedno z nich. Množství přirozeně zasazených neotřelých gagů dělají z této komedie nadprůměrný počin. Není to vyslovená taškařice, i když k ní má blíž než k romantické komedii, ale je to komedie, po které Vám nezůstane na tváři křeč po zdvořilém uchechtnutí, ale budou se Vám alespoň hodinu vyrovnávat mimické vrásky.
Ani stín podezření (1943)
Opět řemeselně perfektní Hitchcock tentokrát vsadil na psychologii postav a to na úkor napínavých scén a oddalované pointy. Navzdory absenci techto dvou základních ingrediencí všechno funguje jak má a já opět smekám.
A-Team: Poslední mise (2010)
Pokus o zábavnou taškařici za doprovodu pyrotechniky krutě nevyšel. Ač heterosexuál a velký fanoušek fyzických predispozicí Jessicy Biel jsem dvě hvězdy dal jenom za perfektní kamerovou studii fyziognomické dokonalosti Bradleye Coopera.
Až na vrchol (2015)
Vedle snímku Senna nejlepší sportovní dokument.
Banksy: Exit Through the Gift Shop (2010)
Takhle se dělá dokument. Bravo!
Blue Valentine: Milostný příběh (2010)
Na první pohled explicitně emocemi předávkovaný obyčejný příběh obyčejného páru. Ale třetí rozměr filmu je variabilní a jeho obraz si vytiskne divák podle matrice vlastních zkušeností. To vysvětluje i rozptyl hodnocení i jinak dost jednotných hodnotících. Ze skvělé herecké dvojice ve velice benevolentní režii ve stylu "hrajte jak umíte" zářila hlavně Michelle Williams. Marně jsem čekal kdy vypadne alespoň na chvilku ze svého soustředěného výkonu.
Bojovník (2015)
Jednu hvězdu za výkon Gyllenhaala a jednu za autentičnost boje. Jinak je film plný klišé a patosu. Ten scénář snad napsal nějaký softwarový generátor.
Divoši (2012)
Tento počin mě přinutil rekapitulovat stounovu tvorbu a musím říct, že jsem zpětně přehodnotil jeho pozici v režisérské špičce... spíš je teď ve skupine známých režiserů.
Drive (2011)
Pomalý rozjezd navzdory rychlosti aut. Ryanovi prodlevy v odpovědích jsou delší než obvykle a kontrast jeho zasmušilosti a psychopatie docela funguje. Pár děr ve scénáři se dalo zaplácnout. O vlivu hudby a kamery na celkový dojem se už řeklo dost, ale hlavně skrytý půvab Carey Mulligan na mě působí jako celerový salát.