Recenze (386)
Muž z oceli (2013)
Vše na Kryptonu, zejména „video“ z tekutého kovu, je boží. Na Zemi se ale kouzlo pomalu vytrácí a závěrečná megabitka je tak předimenzovaná, až je nudná. Je to jako sledovat dokument o likvidaci krtka atomovou bombou. Navíc je vše pojato smrtelně vážně a chybí jakýkoli humor. Škoda. Je to sice o chloupek lepší než remake z roku 2006, ale pořád jen jednohubka, na kterou se člověk podívá jen jednou.
Nejvyšší nabídka (2013)
Kterak šedesátiletý asociál o panictví přišel. Film má boží atmosféru a božího Rushe. Pořád graduje a zdá se, že finále bude mysteriózní. Jenže rejža před koncem přehodí výhybku do úplně jiného žánru a finále je tuctové. Škoda.
Nevědomí (2013)
Námět / poitna filmu jsou super, vizuální stránka více než super, jenže celé to hatí toporná režie a naprosto příšerné herecké výkony obou hlavních představitelek (Cruise je OK). Kdyby se toho chopil jiný režisér, vypustil patetické scény a ustřihl poslední asi tři minuty filmu, které patří do červené knihovny a ne do sci-fi, mohla z toho být nadčasová klasika. Takhle jen 60%.
Něžné vlny (2013)
Natočeno v úžasných lokacích, úžasnou kamerou, bez scénáře. A pokud nějaký scénář existoval, Vejdělek ho nejspíše napsal v hospůdce v mezi třetím a čtvrtým pivkem na účtenku, víc papíru nebylo potřeba. Absence děje ale ani moc nevadí, kouká se na to hezky.
Ona (2013)
V neurčité budoucnosti, kde se ženské nelíčí a chlapi nosí asexuální kníry á la Schimanski a kalhoty nad pupek. Tam se odehrává příběh o umělé inteligenci, která se utrhne z řetězu. Nezdecimuje lidstvo jadernou zbraní, ale virtuálním přátelstvím, láskou a jednorukým sexem. Je to luxusně napsané, zpracované i zahrané. Jedinou výtku mám ke stopáži; dvě hoďky jsou fakt moc. 90 %
Pacific Rim - Útok na Zemi (2013)
Godzilla 21. století. Tohle není film, který by si člověk pořídil na blučku,co půl roku na něj koukal a analyzoval ho. Tohle je jednohubka. Ale nabušená, špičkově odvedená práce. Stačilo by ubrat pár patetických proslovů a přidat špetku nadsázky a mohlo to být v rámci žánru za plný počet hvězdiček.
Podfukáři (2013)
Potlačte svou hnidopišskou stránku, nerýpejte se v občasných nelogičnostech scénáře a bavte se. Toto je čistokrevná zábava. Sympatické postavy, svižně natočené, rozumná délka. Co si víc přát?
Pot a krev (2013)
Záběr z podhledu, z nadhledu, z vrtulníku, zpomalený, ultrazpomalený... Bay exhibuje při komponování záběrů, ale zapomíná vyprávět příběh. Sorry, Michaeli, u Mizerů jsem se kdysi skvěle bavil, teď jsem se nudil.
Red 2 (2013)
Kouzlo jedničky je fuč. Film tak zachraňuje jen roztomile paranoidní Malkovich a sympoš Willis, to ale nestačí. Děj je řídký, akce i fórků poskromnu. A hrůzu nakonec nenahání hlavní arcipadouch, ale exhumovaný Michael Jackson nalíčený jako Zeta-Jones. Slabých 50 %.
Revival (2013)
Nemám rád filmy Alice Nellis; tohle naštěstí není „film Alice Nellis“. Je milý, lidský, a i přes pomalejší tempo je ve filmu relativně dost vtipných scén. A heci jsou úžasní, resp. v rámci svých charakterů úžasně přesní. Pokud jde o žánr, je to sice opět ten typicky český porevoluční mutant drama/komedie, ale tenhle se náhodou povedl.