Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Krimi
  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Akční

Recenze (206)

plakát

Zkáza lodi Gustloff (2008) (TV film) 

Potopení lodi s tolika lidmi na palubě ve studených vodách musí být něco strašného. 8 000 mrtvých v jeden moment. Z počátku trochu rozvláčný, ale zde je to možné i pochopit, protože by vlastně nebylo o čem točit. Hlavní dějová linie je založena na odhalení či hraní si na babu s nasazeným ruským špionem. Možná to chtělo více ztajemnit a ne hned nabídnout tip. A chtělo to změnit i uniformy. Na rozdíl od civilistů, v něm vojáci vypadali jak gentlemani jdoucí na ples. Na evropské poměry ale rozhodně slušně a dobře natočený snímek

plakát

Deník mrtvých (2007) 

Nebýt toho přitroublého nápadu točit film jako domácí video, měl by děj větší razanci a napínavost.

plakát

Next (2007) 

Film má šmrnc i spád, ze začátku to chvíli trvá, než se zapadne do rozjetého vlaku a pochopí, čím je vlastně Nicolas obdařený, no ale potom už nejedete vlakem ale Shikansenem. Akčnost, rychlost, žádná zbytečná povídačka či filosofické poudačky. Závěr předpovidatelný, o pointu v tomhle filmu nešlo. Ale ouvej, závěr zcela jinej a pointa tam byla. No přiznám se, vůbec jsem to nečekal a myslím, že nikdo jinej taky. V tu chvíli jsem se ale těšil na pokračování děje s tím, že tu máme dva filmy v jednom. Bohužel, naráz střih a titulky. Bejt to takhle rozjetý, nasadil bych k tomu ještě další hodinu a majstrštyk by byl dokonán, škoda no. Mimochodem Jessica Biel byla roztomilá.

plakát

Uvězněni v čase (2007) 

Děj není nijak bombastický, spíše jsem měl dojem, že scénář se více zaměřil na časoprostorovou kontinuitu a co nejmenší paradox, než na dějové stvárnění. Jako televizní film o cca 4 hercích dobrý a dostačující, do kina bych na to nešel.

plakát

Apocalypto (2006) 

Nevím, jestli herci hráli Indiány nebo Indiáni herce, ale zahráli to skvěle. Až jsem si říkal, kde Mel nabral tak věrně a výborně zahrané postavy. Režie Mela byla bravůrní, protože začátek by klidně mohla převzít i jako hraný dokument o indiánech BBC. Prostřední část filmu byla zbytečně rozvláčná, ale potom to má šmrnc a spád. Jediná negativa, která snad filmu mohu vytknout - centrum Mayů se mi vůbec nelíbilo a pak ta naháňka džunglí se dala zvládnout více přirozeně.

plakát

Černá kniha (2006) 

Film obsahuje napínavou zápletku v akčním podání, která rozhodně nenudí. Ani jsem si neuvědomil při sledování dlouhou stopáž takřka 2,5 hodin. Ve filmu jsou však některé skutečnosti, pro které si větší ohodnocení nezaslouží. Dle úvodních titulků, vychází film dle skutečných událostí, ale jsem přesvědčen, že hodně vzdáleně. Ale chápu Verhoevena, že se snažil natočit akční podívanou. Spíše mně vadila nevýváženost a nelogické chování některých postav. Rachel by musela mít srdce z kamene, aby se tvářila a jednala tak, jak je to na začátku filmu natočeno, aby vzápětí tento kámen vyměnila za živé srdce, které více trpělo za smrt nacisty než za smrt celé své rodiny. Ostatně nacisti by museli mít v hlavě piliny, když odbojáře měli podchyceny několika zrádci, vězni a výslechy a přesto si jej hýčkali na kolenou. Nelogických a protiřečících si momentů tam bylo mnohem více, což nemá smysl ani řešit. Poslední, co mně neštymovalo, že by obergrupenfuhrer si klidně rozhodoval i po osvobození a nařizoval anglickému poručíkovi co a jak má dělat, a popravoval jiné, to mi přišlo jako nějaká hloupost.

plakát

Faunův labyrint (2006) 

Pohádkový svět ve spojení s tím skutečným, tam může vyniknout jen velký umělec s nadáním, což Del Toro (netvrdím že na 100 %) potvrdil. Propojení těchto světů a některých prvků je podobné filmu Letopisy Narnie. Na rozdíl od Narnie se však Del Toro více zaměřil na dospělé diváky (tento film bych dětem moc nedoporučoval) a to mu možná vyneslo i tolik ocenění a vítěztví po celém světě. Ono spojení vysněného pohádkového světa v kontrastu s tvrdou realitou Frankova režimu a brutálního otčíma, dělá film poetický a hladí na duši. Navíc Del Toro nechává konec otevřený a nechává hlavní hrdinku vplout do říše podzemi jako princeznu Moannu. Duše Ofelie tím nalezla to, co ve skutečném světě ztratila a neměla. Jediné, co mně po celý film vadilo, byl český dabing Ofelie - nepřirozený, strohý, bez patřičné intonace a zaujetí k postavě.

plakát

Fontána (2006) 

Jsem přesvědčen, že to je to spíše klubový film mezi vyhraněné diváky a i když vydělal kolem 16 milionu dolarů svým chlebodárcům, kritika na něj byla rozpolcena. Původně měl hlavní role ztvárnit Brad Pitt a Cate Blanchet. Brad ale nakonec na poslední chvíli od smlouvy odstoupil (Brade přešel na jiný projekt a začal točit velkofilm Troja) a Cate byla těhotná, jak je uvedeno již v zajímavostech k filmu. Film není jednoduchý na pochopení, vychází z mayského náboženství o posvátném centrálním stromu spojujícího zemi s podsvětím Xibalba. Základním poselstvím filmu je, že existuje několik cest k cíli, ale konečný cíl je vždy stejný. Snad i proto Aronofsky rozplétá ve filmu 3 dějové linie v různě časovém období, přičemž třetí dějová linie, kdy Tom putuje v bublině k podsvětí Xibalba, je přímo spojena s Mayským pojetím světa (mimochodem, kdo jste to nepochopil, ten strom v bublině představuje umírající Izi). Všechny tři alegorie nakonec končí stejným podobenstvím a to, že smrt dává život něčemu novému a že není konečná. To je asi hlavní myšlenka filmu.

plakát

Pustina (2006) 

Film měl rozpočet 3 miliony liber. Až na začátek se celý odehrává v lese a na pobřeží. I když je většina postav vyjádřena záporně, jedinou kladnou osobnost ve filmu představuje Toby Kebbell a v tom je právě problém. Toby Kebbel představuje hrdinu, který není ani kladný ani záporný a máme tu Shakespearovo dilema: Fandit či nefandit ?

plakát

Smrti napospas (2006) 

Začátek filmu má našlápnuto docela vysoko - krásné scenérie přírody, práce s kamerou a dobře navozující hudba, vše jak má být, do toho opuštěné, ztracené místo někde v Rusku opředené záhadným tajemstvím. Zvrat nastává odjezdem Marie na hledané místo. Tady začínají nelogičnosti hlavní hrdinky, které režisér mohl lépe usměrnit a více z tajemna navodit. Neustálé volání Anatolye, které po určité době vymění za neustálé volání Nikolaje není až tak pro diváka srdcevroucí. Mezi námi, představit se někde v končině sám uprostřed polorozpadlého domu v noci s baterkou a slyšet podivné zvuky a vidět záhadnou postavu, která se odkudsi objeví a zase někamsi mizí, Marii to nechává prozatím v klidu, mě by asi nenechalo. Jinak herecké výkony Karla Rodena i Anastasie HiIl byli vcelku vydařené.