Recenze (269)
Křivák (2018)
Zdalo sa to trochu nasilu pozliepané, motivácia občas pochybná, plus do toho špióni. Menej je niekedy viac. Ale na Urbana a Vergaru sa dalo pozerať.
Sedm a víc (1973)
Zo začiatku trochu neprehľadná old school kriminálka. Naháňačka a myčka mali čosi do seba, ale v dnešnej dobe už trochu omšelé, ako starý vlnený kabát po dedovi.
Seveřané (1992)
Holandská lynchovina v lego mestečku, pacienti a páchatelia, nepredvídateľný dej a magický les. Po návšteve cofeeshopu niekde v Amsterdame by som tomu dal aj 5 hviezdičiek.
Neviditelný (2020)
Neveril by som, že na túto tému sa dá natočiť ešte výborný film - a podarilo sa! Moss nie je extra krásavica , ale zahrala to skvele. Pri niektorých scénach mi vyskočilo obočie, nápadito natočené, prekvapivé a záver na jednotku s hviezdičkou.
Okupace (2021)
Sedem hrozných v nočných útrobách českého divadla a českej mentality. Zaujímavá pieseň Kill the Dandies a výborný ukrajinský Alexej Gorbunov majstrovsky stvárňujúci prepitého ruského dôstojníka. Určite by si zaslúžil Českého lva.
Follow Me (2020)
Ani by nevadilo, že je to vykrádačka lepších filmov, ani ten predvídateľný koniec, ale ak meter od hlavnej "celevriti" prestrelia ženskej hlavu a on nerozozná fake, tak to nasere... A tak je to úžasne naplánované až do posledného momentu, všetko zapadá a odrazu nikto nereaguje , keď magorovi prepne...
Pach krve (2021)
Začína to ako klasická lesná vyvražďovačka, ale v polovici to dostane parádne grády, wtf momenty a skvelý, naozaj skvelý záver už v takmer v titulkovej časti... Stojí za to vydržať do konca.
Slunovrat (2019)
Občas je toho severského folklóru priveľa, ale ohnivá show v morbidnom chráme šialeného kultu je dostatočnou satisfakciou. Prvý krát som zobral na vedomie Florence Pugh a už sa teším, ako ju uvidím v Dune 2. Film odporúčam príležitostným konzumentom sušiny, pri tomto filme im bude čas plynúť ešte zaujímavejšie.
Světlonoc (2022)
V americkom filmovom priemysle existuje taká tradičná metóda - volá sa to testovacie premietanie. Keby to absolvovala Svetlonoc,, tvorcovia i diváci by zistili, že polovica filmu má nezrozumiteľné dialógy a dalo by sa to zachrániť postsynchrónom. Terezku asi veľmi tlačili termíny alebo si toho nabrala viac,, ako sa dá vzhľadom na pomenej skúseností zvládnuť. Eva Mores poslabšie artikuluje a tak pri tichej či rýchlej reči ju takmer nerozumieť. K hororu to má ďaleko, je to taký mišmaš trileru či drámy plus kritika dedinskej zaostalosti a mužského šovinizmu. Ale kvôli kamere, prírode a odvahe natočiť niečo iné, ako klasickú psychodrámu z dedinského prostredia dávam dve hviezdičky,.
Kosmo - Řekl někdo kočička? (2016) (epizoda)
Nie nadarmo sa o Čechoch hovorí, že sú to smejúce sa beštie. Neznáš Čecha, kterému se neco podarilo dotáhnout do konce? Olgu Hepnarovou. Štyria kosmonauti a pes v korábe Wolodyjowski a slovenská kozmická perla na záver - už sa teším na poslednú časť. Ďakujem za slovenskú hymnu na záver - vo vesmíre znie veľkolepo - spomenul som si na Vesmírnu odyseu 2000 od Kubricka.