Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Krimi

Recenze (311)

plakát

96 hodin: Zúčtování (2014) 

Tohle bylo vážně mimo. Totální céčková záležitost, jejíž existence je tak pochybná, jako to, že se Luc Besson ještě někdy v životě podepíše pod nějakou pecku. A přitom Liam Neeson je herec, který by parádního tvrďáka zahrát zvládl, narozdíl od Bruce Willise (a měl jsem ho sakra rád), jenž v každé své roli za posledních 15 let působí docela směšně. A stejně tak na mne působí Taken 3 jako bratříček Smrtonosné pasti 5, což je film, který "totálně" zabil svou hlavní postavu. Za Neesona zvedám o dvě, jinak tedy hrůza...

plakát

Agenti S.H.I.E.L.D. (2013) (seriál) 

Seriály moc nekomentuji… Tentokrát udělám výjimku, protože mne zaráží ta celosvětová honorace něčeho tak…tak prázdného jako jsou Agents of S.H.I.E.L.D. Pod pilotním dílem je jako režisér podepsán Joss Whedon, jenž plytkost a psychologickou neschopnost vykreslit silné charaktery přenesl od filmových Avengers i na seriálové pole. A tady to jde vidět vše mnohem víc. Tuctový děj, obehraná a nezajímavá zápletka, přehršel naprosto trapných postav. Trošku moc na to, aby to zachránil jediný solidní herec Clark Gregg se svými občas podařenými vtípky. Možná za to může Whedon, jehož řadím po bok J.J.Abramse a poterminatorovského Jamese Camerona, tedy naprosto průměrných režisérů s nepochopitelnou fanouškovskou základnou. A u Whedona je to nejvíc k neuvěření, budu se opakovat, ale pro mne nikdy nebude víc než režisér seriálových srágor. Jasně, chápu že odkazy na marvelovské filmy a komiksy, nebo odlehčené vtípky můžou někomu stačit, pro mne je to na seriál málo… Takže, seriál mne po pilotu nijak nepřesvědčil. Dám mu ještě jednu šanci příští týden, už jen proto, že režíruje jiný režisér. Možná své hodnocení potom změním, zatím to ale vypadá, že tohle pro mne (ač komiksy miluji) prostě není…............Tak, dneska (2.10.2013) jsem "dal" slíbený druhý díl. Boha jeho, tohle někdo nazývá událostí seriálové sezóny? To co jsem napsal výše po pilotu platí u druhého dílu dvojnásobně. Nechápu, kde někdo vidí něco víc než seriálový look, tohle smrdí studiem na kilometry daleko! Hrůza, jakým způsobem jsou napsané postavy. Ty dva vědátorské autisty bych rovnou zabil a ostatní rádoby cool tvrďáky pořádně nakopal do zadku! Ostatně, stejný trest by zasloužili všichni fanoušci, kteří slepě nepřipustí, že tohle je prostě povrchní tupá kravina. Pánové a dámy, už ty drogy neberte! No nic, pro mne to znamená konečnou, na další díl opravdu nemám sílu...

plakát

Banshee (2013) (seriál) 

Banshee je lahůdka. Absolutní odreagovačka a vlastně takové moje guilty pleasure. Ale čert to vem, protože mě to fakt strašně baví i přesto, že scénář je občas hoooodně přitažený za skalpy. Kdo z fanoušků chlapské zábavy by se rád do tohoto městečka nepodíval? Já tedy ano... Drsní hoši, ještě drsnější ženy, indiánský kmen mafiánského typu, fanatičtí Amiši, cool transvestita a šerif Lucas Hood, který má svůj jasný a velmi osobitý pohled na spravedlnost a její prosazování. V Banshee se prostě nikdo s nikým a ničím nesere a tak není divu, že počítání žeber a odměřování litru krve je v každém dílu na denním pořádku. První řada byla velmi slušný rozjezd, definitivně si mne získala závěrem třetího dílu, který vždy pouštím každému, komu seriál doporučuji. Druhá řada už pak mimo scén ultranásilí a souloží přináší zkvalitnění příběhu a samotných charakterů. Třetí řady se dnes už prostě nemůžu dočkat a věřím, že to bude pecka, znamenající dalších deset dílů nekompromisní chlapské zábavy, což však neznamená, že dámy nejsou zvány..................... Třetí série je znovu našlápnutá pecka a expresivnost násilí je místy až moc přestřelená. Ale pořád to šlape a psychopatický indián Chayton je parádní postava. Navíc v téhle sérii hodně planou emoce, protože zde umírají postavy, ke které jsem si oblíbil. Co se týče série čtvrté a závěrečné... trošku jsem byl rozčarován. Měl jsem pocit, že tvůrci zabili všechno to, co se mi na Banshee tolik líbilo a napsali tuctovou detektivku se satanisty. Tohle se mi moc nelíbilo, i když rozuzlením poslední epizody to dává smysl. A vlastně celkově, poslední dvě epizody tuhle sérii zachránily a daly vzpomenout na staré dobré Banshee... Banshee bylo paradní seriálovou jízdou na béčkové vlně, které si nastavené kvality víceméně udrželo po celé čtyři roky. Lucas Hood a jeho parťáci mi budou hodně chybět. Asi počkám pár let a pak si tenhle seriál dám pěkně někdy znovu. Prostě stojí za to...

plakát

Bonnie & Clyde (2013) (seriál) 

Původně jsem to tak nechtěl, ale prostě se nedokážu ubránit srovnání... Tahle minisérie jednoduše nesahá ani po kotníky původnímu filmu s Faye Dunaway a Warrenem Beattym. Další průser je, že původní film patří k mým velmi oblíbeným a Faye dokonce k nejoblíbenějším herečkám... Doufal jsem, že si tenhle seriálek udrží jistou důstojnost. Jenže je zde absolutní absence jakékoliv atmosféry, kterou na gangsterkách tak miluju. Prostě každičký záběr (krom kostýmů a aut) smrdí současností až na půdu a třicátá léta se rozplynou jako kouř ze samopalu. Scénář tuctová záležitost s nepochopitelnými scénami předtuch a halucinací Clydea. A nevěřím, že to i dnes nešlo natočit mnohem stylověji, smysluplněji. Holliday Grainger nelze srovnat s Faye Dunaway, tatam je lascivní avšak velmi sexy Bonnie, kterou jsem si tak zamiloval. Emile Hirsch pak nemá štramácký šarm Warrena Beattyho. Jediným, kdo se mi ve své roli celkem líbil byl dnes už pomalu veterán William Hurt, který prostě umí. Jak jsem řekl, nemůžu se ubránit srovnání a tahle minisérie, i když není přímo kino filmem, potvrzuje důvod, proč by legendární filmy a příběhy neměly dostávat svůj remake a když už náhodou ano, je potřeba uchopit látku mnohem lépe...

plakát

Carrie (2013) 

Knihy Stephena Kinga mám docela rád. Jeho Carrie však nepatří mezí mé oblíbené a to samé můžu říct i o filmu Briana De Palmy z roku 1976, který přesto nepatří mezi nepodařené filmy. Jeho nový remake je však učebnicovým příkladem toho, proč je valná většina remaků zcela zbytečnou záležitostí. Kimberly Peirce prostě a jednoduše vzala původní film, bezestudu zkopírovala naprosto vše co v něm fungovalo, přidala pseudo-problémy dnešních teenagerů a namíchala trapný jahodový koktejl na způsob BH 90210 a podobných pitomostí. Nic víc tam prostě není. Dialogy jsou tupé, herci nepřesvědčiví. A nemůžu si pomoct, ale Chloë Grace Moretz, které předpovídám docela zářivou budoucnost, se na roli holčičky usurpované pološílenou a fanatickou matkou typově vůbec nehodí. Julianne Moore jsem nikdy moc nemusel a ani v tomto filmu mne ve své roli absolutně nepřesvědčila. Tato verze Carrie je naprosto zbytečná, vůbec není strašidelná a abych se přiznal, nevyvolá ani žádné emoce. Jedná se zase o jeden z emočně prázdných a dějově tupých remaků teenage vlny, na kterou si za pár měsíců vzpomenou snad jen skalní fanoušci. Ti ostatní ať raději sáhnou po původní verzi, nebo ještě lépe, přímo po Kingově knize...

plakát

Colette (2013) 

S knihami Arnošta Lustiga jsem měl vždy problém. Jsou to samozřejmě zajímavé knihy a beru trošku jako povinnost mít aspoň některé z nich v knihovně. Navíc mě téma Holocaustu velmi zajímá a často se k němu vracím. Problémem těchto knih je způsob psaní, no prostě hodně těžko (až na povídky) se čtou. Colette jsem přesto nečetl. Teď zpět k filmu... Na české poměry až moc podařený snímek, jenž se však ve finále nevyhne nešvaru zkreslování a přizpůsobení příběhu formě poplatné neznalému a po romantickém příběhu lačnému divákovi. Milan Cieslar nám servíruje příběh, ve kterém se nebohá belgická holčina z ničeho nic zamiluje do klučiny, který ji podá kabelku a udělí zásadní radu pro přežití. Milan Cieslar nám chce tvrdit, že kápové nebyli takové svině, jenž pro záchranu vlastního krku mrknutím oka obětovali kdejakého vězně a dokonce se s nimi kamarádili, či pomáhali jim. Milan Cieslar si možná myslí, že téma Holocaustu je to pravé ořechové, za co by mohl dostat Oscara, když příběh natočí jako romantickou povídačku, ve které se hraje na náhodu víc než je zdrávo. Jenže právě tohle všechno je špatně! Z ambiciozního projektu se tak mávnutím proutku stává nesmyslná slátanina bez historického rozměru. Na Colette se dá podívat jednou, podruhé už ne, protože když se nad vším začnete aspoň trošku zamýšlet, budete způsob vyprávění tohoto příběhu považovat spíše za urážku všech těch nešťastných obětí, kteří skončili svůj život v nacistických peklech programu Konečného řešení...

plakát

Elysium (2013) 

Tak jsem se zase jednou nechal opít rohlíkem. Nechal jsem se zlákat oku lahodícími trailery, které ale zřejmě prezentovaly zcela jiný film. Musím se přiznat, že nejlepší pojmenování pocitu, který mám po shlédnutí tohoto filmu je „zhnusení“! To co jsem viděl byla trapná hra na originální sci-fi s trapným důrazem na sociální podtext a falešnou clonou originality. Říkám: „hovno“! A ještě jednou: „hovno“! Stejně jako s loňským pseudo-výborným Looperem, jsme dostali naservírovanou zvrácenost, za kterou bude zjevně autor neoprávněně vynášen do nebes. A nepochopím to, stejně jako nepochopím kult osobnosti Jamese Camerona, který poslední dobrý film natočil v roce 1994! Proč to zmiňuji? Protože je to pořád dokola stejná rovnice… zadarmo oceněná sračka získává kultovní status. To mě žere nejvíc. Příběh je tisíckrát omleté klišé, scénář psaný tužkou do omítky na hajzlu a herecké výkony? Raději pomlčet. Od Matta Damona bych fakt čekal víc a nejen plochého debila, vylepšeného cyborg udělátkama . Elysium je film, jehož ambice absolutně nedostály kvalit, jenž filmu byly předpovídány a které jsem potajmu i očekával (červenám se). Když někdo natočí jeden kvalitnější snímek automaticky neznamená, že bude mít patent na filmovou genialitu…

plakát

Gangster Squad – Lovci mafie (2013) 

Přesto, že je L.A. Přísně tajné možná mým nejoblíbenějším filmem, nepřál jsem si, aby Gangster Squad bylo jeho věrnou kopií. A jsem rád, že jsem dostal přesně to, co slibovaly velmi zdařilé trailery, které v tomto případě rozhodně nelhaly. Byla slíbená adrenalinová krimi gansgterka, kde se nebude šetřit náboji, údery pěstí nebo údernými hláškami a to jsme také dostali. Možná je děj místy opravdu trošku přímočarý a neřeší se zde nějaké sofistikované záhady a komplikované psychologie jednotlivých postav, to však neznamená, že jsou Gangster Squad špatným filmem. Ten totiž nemá být o řešení kriminálních případů, ale horkokrevný akčňák o křížové výpravě skupinky policajtů balancujících na hranici zákona, na tehdejšího bosse L.A. podsvětí Mickey Cohena. V tomto ohledu je to skutečná jízda válečnou zónou s místy až videoherní atmosférou. Navíc se režiséru Fleischerovi podařilo dát do kupy perfektní obsazení, kterému vévodí výborný Josh Brolin, Sean Penn (mě zas tak karikaturní, jak se tady často v komentářích píše nepřipadal), Ryan Gosling, Robert Patrick (jeho role je prostě perfektní) nebo okouzlující Emma Stone. Mám pocit, že vznikl film přesně podle představ tvůrců a onu nálepku rádoby podobnosti k L.A. Přísně tajné či Neúplatným mu vtiskli až diváci, kteří čekali něco jiného. Nevím, jak již jsem napsal, já dostal to co jsem očekával a musím říci, že jsem se po celou dobu výborně bavil…

plakát

Iron Man 3 (2013) 

Iron Man 3 představuje hned několik milníků marveláckého filmového universa. Jednak se jedná o uzavření trilogie o osudech milionářského playboye Tony Starka, jednak se tímto filmem spouští „Fáze 2“, která mimo jiné přinese další filmy s Thorem a Captainem Americou. Ale zpět k Iron Manovi… osobně mne potěšila změna režiséra, protože Shane Black (jeho Posledního skauta prostě miluju) dokázal pozvednout železňákovu značku z ryze stereotypních vod, do kterých jej dostal Jon Favreau svým předchozím dílem, kde nenavázal na svěžest prvního filmu. Shane Black sliboval natočit svůj film jako potemnělý „techno-thriller“ a to se mu povedlo, no spíš jen částečně. Až jsem byl mile překvapen, že tento film vznikl v Marvel Studios, ale snad to znamená blýskání na lepší časy. Skutečně, třetí Iron Man je sice pořád akčním dobrodružstvím, plným geekovsky vděčných témat, přesto už působí mnohem více dospěle a to je hlavně viditelné (co se příběhu týče) ve srovnání třeba s loňskými Avengers. Působí více dospěle, nikoliv temně, protože těch "až moc" vtipných chvilek je zde mnohem víc, než bych rád viděl. Důležitou složku filmu standardně tvoří osoba Roberta Downey Jr., bez kterého si už prostě nedokážu Iron Mana představit a je pro mne skutečným zosobněním této postavy. Vlastně je to právě Downey jr. co mne na celé trilogii baví, jinak je pro mne Iron Man spíše průměrnou postavou, která mne celkem míjí. Těžko říct, jak se dál budou vyvíjet plány Marvel Studios, já mám v současné době pocit, že je již poměrně "přeironmanováno". Ale to je zase můj problém, protože stejná věc mi třeba u Batmana vůbec nevadí. No a pokud mám říct, co mne na IM3 fakt naštvalo, pak je to ta záležitost s Mandarinem, to bylo trapné...

plakát

Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic (2013) 

Trošku jiný pohled na pohádku O perníkové chaloupce... Jeniček s Mařenkou nám dospěli a jsou z nich nelítostní lovci čarodějnic. Ale jo, na jedno podívání tahle brutalitka jde, jedno podívání a absolutní vypnutí mozku. Podruhé bych už tenhle film ale vidět nechtěl, to by pak i hodnocení asi klesalo o nějakou tu hvězdičku...