Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Horor
  • Akční
  • Komedie
  • Sci-Fi

Recenze (522)

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

První Duně jsem přišel na chuť až při druhém shlédnutím, ale pořad si stojím za tím, že i když jde audiovizuálně o úchvatné dílo, podobně jako Villeneuvův Blade Runner 2049, pořád na mě působí trochu chladně a odtažitě. Přesto jsem se na druhý díl jsem těšil. A oprávněně. Druhá Duna je divácky přece jen vstřícnější a dočkáme se i více emocí. První dvě třetiny se ještě nesou v duchu prvního dílu a nikam se nespěchá. V poslední třetině pak dojde konečně i na pořádnou akci. Pozitiva: audiovizuální stránka je opět na špičkové úrovni a druhá Duna je jeden s nejkrásnějších filmů posledních let a kupí jednu nádhernou scénu za druhou. Herecké výkony jsou u všech na vysoké úrovní. Finále je správně epické a navnadí na případný další díl. Negativa: Složitost příběhu. V první Duně nebyl příběh tak komplikovaný jako v případě pokračování. Na konci pokračování se tak může dívák trochu ztracet v uzavření jednotlivých příběhových linek. Druhá Duna je audiovizuální nálož s blockbusterovými proprietami, ale pořád si stojím za tím, že to není film pro běžného konzumenta comicsovek od DC a Marvelu, ale ocení ji spíše hardcore fanoušci sci-fi, kteří se nezaleknou občas pomalejšího tempa. (9/10)

plakát

Expend4bles: Postr4datelní (2023) 

Čtvrtý díl Expendables neměl v takovéto podobě vzniknout. Už u trojky se mně tento koncept zdál trochu vyčpělý a čtverka v něm dál vesele pokračuje.  Jenže zde navíc ubyly další postavy z předchozích filmů a ty původní, co zůstaly,  jsou hodně upozaděné (Stallone, Lundgren), ty nové jsou ještě méně zajimavé než omladina v předchozím dílu (botoxová Megan Fox, nevýrazný a malo prostoru dostávající Iko Uwais). Příběh je prostý a značně neoriginální, hůmoru pohříchu ubylo. Jediné plus tak jsou občas slušné akční scény a neselhávající Jason Staham kradoucí si celý film pro sebe.  Prvním dvěma filmům se dobře podařilo vytěžit koncept týmovky z akčních hrdinů devadesátých let, tito hrdinové jsou už dnes hodně staří a nemá smysl dál pokračovat v podobném sytlu, když už není kde brát a klasických akčních filmů tolik nevzniká. (5/10)

plakát

Chudáčci (2023) 

Od Yorgose Lanthimose jsem viděl pouze Humra a Zabití posvátného jelene. Oba to byly zajimavé a celkem nemainstreamové filmy, které nejsou pro každého. Chuáčci jsou sice opět trochu bizárnní, ale oproti zmiňovaným dvoum ifilmům jsou přece jen divácky přívětivější. Je to především tím, že jsou neskutečně zábavní a místy i neskutečně vtipní. Všichni herci jsou skvělí a nad všemi ještě vyčnívá Emma Stone, která si toho Oscara letos určitě zaslouží, protože skvěle vystihuje všechny polohy své lehce bizární postavy. Potěší i výtvarná stránka filmu, která jako by vypadla z romanů Julese Vernea. Určitě jeden z nejlepších a nejzábavnější filmů roku. (9/10)

plakát

Aftersun (2022) 

Aftersun je ve většině stopáže téměř bezdějový a sledujeme jen běžný den otce s dcerou na dovolené plný dlouhých záběrů. Jenže zatím vším sledováním obyčejné dovolené bublá něco znepokojívého a smutného a až to na konci výjde na povrch, dokáže to diváka slušně odrovnat. Už dlouho se mně nestalo, abych o tak "obyčejném" filmu přemýšlel ještě několik dní po jeho shlédnutí.  Někoho film možná nechytí vůbec, ale myslím si, že pro toho, kdo má s něčím podobným zkušenost, to může být silný šálek kávy. Herci byli fajn, civilní, na debut to mělo překvapivě silný přesah.

plakát

To Catch a Killer (2023) 

Po delší době povedený krimi thriller kráčející ve stopach Sedm a podobných filmů. Úvod filmu je úderný a následně pátrání po pachatele dokáže navodit slušnou atmosféru a závěr filmu i trochu zamyšlení. Pomáhají tomu solidní herci (i když Shailene Woodley mě příliš nepřevědčila) a únosná délka filmu.

plakát

Marvels (2023) 

Už první Captain Marvel nebyla nějaká bomba, ale pořád šlo o celkem slušný origin důležité postavy Marvel univerza. Bohužel pokračování jede v sestupné kvalitě posledních Marvel filmů a směle konkuruje poslednímu bídnému Ant-Manovi a pro mě osobně je to asi zatím nehjorší Marvelkovka vůbec. V tomto filmu toho moc nefunguje. Zápletka je banální a zcela neoriginální, ústřední záporačka neskutečně nevýrazná a během těch 105 min. se toho na plátně moc nestane. Chemie mezi ústředním ženským triem moc nefunguje a o žádné postavě nelze říct, že by byla zajímavá. Sem tam na povrch vyleze zajímavý napád (zpívající planeta), ale ve většině případů je Marvels prohra. A proboha za co byl utracený ten astronomický rozpočet? Už po Endgame jsem psal, že to budou mít všechny další Marvelkovky složité. Ano příšel skvělý a super úspěšný Spider-Man: No Way Home, ale celá čtvrtá fáze pak byly vesměs průměrné až podprůměrné filmy (s vyjímkou třetích Strážců galaxie), takže jak už bylo řečeno, Marvel bude muset vymyslet co dál, protože tudy cesta nevede.

plakát

Nech svět světem (2023) 

Netflix naservíroval na konci roku nenápadnou, ale hvězdně obsazenou pecku. Z traileru to mohlo vypadat, že se bude jednat o klasický postapokalyptický film, ale ve skutečnosti je to mysteriózní drama s několika postavami. Film skvěle buduje tíživou atmosféru a každou minutou je divák zvědavý, jakým směrem se příběh vyvine dál. Nakonec není ani tak důležité, co a proč se děje, ale jak se s tím hlavní postavy vyrovnávají. K tomu pomáhaji dobré herecké výkony všech zůčastněných, atmosféru dokresluje zajímavá kamera a místy zajímavé výjevy. Přes evidentně malý rozpočet film pěkně vypadá. Leave the World Behind mně trochu připomněl letošní Shyamalnův Knock at the Cabin, ale tady si tvůrci s podobným tématem poradili trochu lépe.

plakát

Oppenheimer (2023) 

Předchozí Nolanův Tenet, ač se mi líbil, měl zajimavý námět a byl skvěle natočený, tak se mně přiliš pod kůži nezaryl a patří k těm slabším Nolanovým kouskům. Proto jsem k Oppenheimerovi přistupoval trochu opatrněji a čekal, zda si s ním Nolan u mě trochu spraví reputaci. A spravil. Oppenheimer je opět vynikající filmové dílo, které sice nedosahuje kvalit Temného rytíře nebo Počátku, ale zatím ho řadím mezi nejlepší filmy tohoto roku. O technické stránce filmu se nemá smysl bavit, jako u každého Nolanova filmu je na špičkové úrovni. Prim zde hraje hudba, která burácí i ve spoustě dialozích, což němusí každému sednout, mě to ale pomáhalo dotvařet napětí v komorních scénách (kterých je většina). Co si také zaslouží pochavlu jsou herci - tolik známých herců v jednom filmu se vidí jen málo kde a všichni předvádí skvělé výkony. Vypíchnout musím samozřejmě Cilliana Murphyho a Roberta Downey Jr. ,který po dlouhé Marvel štaci zase uukazuje, jak skvělý herec je. Velkým plusem pro mě je fakt, že mám rád fyziku takže spousta soudobých vědců ve filmu ukázaných znám, takže mě to udělalo radost, lidé neznalí vědy to tak ale asi mít nebudou. Trochu jsem měl obavy ze stopáže, 3 hodiny na koverzační drama se mně zdálo hodně, ale Nolan umě střídá časové roviny a když se vydá do terénu, mužeme se kochat nadhernými Hoytemovýmí záběry. Oppenheimer není nejlepší Nolanův film, ale je další z jeho výborných počinů a důkazem, že na poli mainstreamu je dnes spoleh jen na něho a na Camerona. Pro milovníky Nolana povinnost, stejně tak pro milovníky vědy a fyziky. (9/10)

plakát

Stvořitel (2023) 

Na The Creator jsem se těšil. Trailery vypadaly zajímavě a režisér Gareth Edwards natočil pro mně vynikající Godzillu a s příhlednutím na poslední trilogii Star Wars i zajimavý přírustek do toho univerza - Rogue One. Výsledný film ale taková bomba, jak někdo čekal, není. Film potěší vizuiální stránkou a triky, které naplno využily ne příliš velký rozpočet. Film, neobsahuje nějaké trikové orgie nebo velkolepé akční scény, ale většina filmu vypadá uvěřitelně. Scénář si velkou pochvalu nezaslouží, sice má zajímavou premisu, ale ta není adekvátně rozvinutá a film se spíš zaměřuje na hlavní postavu, která má za úkol chránit "zbraň", která může mít rozhodují roli ve výsledku války, která ve filmu zuří. Bohužel ani herci nijak nenadchnou. John David Washington bohužel po otci nesdělil tolik talentu, takže film příliš netáhne. Přesto všechno stojí The Creator za shlédnutí, protože je to zase po nějaké době hardcore sci-fi, kterých už tolik nevzniká a je to osvěžující změna oproti saučasným comicsovým filmům. (7/10)

plakát

Loki - Velké poslání (2023) (epizoda) 

Nejlepší Marvel počin od Endgame a jeden z TOP 5 počinů Marvelů vůbec.