Recenze (51)
Samotáři (2000)
Tohle prý není kultovní film (Tosim). Takže ledovou sprchu a pár facek k tomu. Tohle je totiž kurva kultovní film.
Zimní příběh (2014)
3* za film + 1* za "Look Closely"
Terapie láskou (2012)
Týpek, který to měl "trošku" pomrdané v hlavě se vrací domů z blázince, očividně není vylečený a v hlavě to má pomrdané pořád víc než dost. No, tak ono není žádná sranda najít svou ženu ocucávat kořen ve sprše někomu jinému. To si o rozmlácený kokos doslova říkal. Jenže kurevsky nesympatickému hrdinovi takhle jebe v bedně každou chvíli, takže sem tam zvýší hlas a občas už nejde pro ránu daleko. No a mezitím pobíhá a snaží se vecpat zpět do přízně své ženy. Prostě kus kokota. První třetinu jsem trochu trpěl. Jenže pak se do hry zapojí Jennifer Lawrence, která to má v hlavě taky pomrdané a jak se říká - mrzák mrzáka si hledá. A tak to začne jiskřit, Jennifer dělá kukadla a z debilního debila se pomalu stává normální člověk. První velké plus pro film. Nejdříve si mě zatáhnul do temné uličky, kde na mě čekal negr s velkým toulcem, aby se mnou následně udělal pár přemetů a salt a já byl v Disneylandu. Do toho se zamíchá rodinné drama, protože když je synek pomrdaný, tak i taťka má svého démona. Na řadu přijde i klasická rozhodovačka - rodina nebo láska. A jak už to u pohádek bývá, všechno se to na konci zašolichá dohromady a moc hezky to skončí. Takový sladký zákusek s malou slzou na konci. Druhá polovina nebo tedy dvě třetiny filmu jsou nesmírně zábavné, dramatické a tenhle vlak nestaví v žádné stanici. Otcovská promluva do duše na konci filmu za pátou hvězdu. Někdy je potřeba probrodit se sračkama, abychom si mohli utrhnout tu nejsladší broskev (a ochutnat i parádní broskvičku).
Black Books (2000) (seriál)
Za mě osobně jde o nejvtipnější seriál, co jsem viděl. Humor z větší části konverzační a velmi nápaditý. U Monty Python a Červeného trpaslíka jsem usínal nudou. Tady jsem místy brečel smíchem. Nejlepší scéna? Příprava vína. :)
Knick: Doktoři bez hranic (2014) (seriál)
Nářez! Clive Owen v roli doktora, který nenávidí neg... černochy. Ok, nemá cenu to takto zjednodušovat. Clive Owen v roli doktora, který nenávidí neg .. černochy (nebo ne?) a má srdce na pravém místě. Jo, to je ono. Plno zajímavých postav a postaviček, scénař jede bez zaškobrtnutí, znechucení se mísí s úsměvem, ten se mísí s dojetím. Mrtvé děti, mrtvé ženy, mrtví muži, spousta chirurgických přešlapů a zkoumání. Spousta krve a tělesných tekutin. Podmazávání za rohem, upřímnost za vraty. Zvraty, kotrmelce a zvířecí chlupy. Ten seriál má všecho v neředěné podobě a s absolutním dopadem. Neskutečná pecka. Minimálně seriál roku.
Schindlerův seznam (1993)
Nejsilnější film z období WW2. Nejlepší Spielberg. Nelepší Neeson. Úchvatná hudba, lidské vyprávění a možná vůbec ten nejlepší možný závěr.
Střihoruký Edward (1990)
Tolik odporné nespravedlnosti. Už je to hóóódně dávno, ale byl to první film, u kterého jsem bulel. Ještě jako dítě jsem si to hodně bral. A už z tohoto důvodu budu mít tento film vždy mezi těmi nejdůležitějšími/nejlepšími.
Ten, kdo stojí v koutě (2012)
Nejhezčí film vůbec. Navíc s ním mám spojeno mnoho krásných chvil. :)
Dokonalý trik (2006)
Geniální. Od první do poslední minuty naprosto pohlcen.
Počátek (2010)
Moderní Matrix v jiném prostředí. Efektní, velkolepé a inteligentní. Jeden z mých nejoblíbenějších filmů vůbec. Jediná výtka, která v rámci tohoto filmu ani výtkou být nemusí, je Nolanův standardní chladný pohled. Emoce tam člověk sice najde, ale pořád je to dost odosobněný pohled. Interstellar Nolana naučil (plačící Bane z TDKR se mě opravdu moc nedotknul). Kdybych si měl vybrat Matrix/Inception (oba z top 10) skončí to asi 499:501. Honza Pokoj je tady v top formě a "Time" je jeho nejlepší skladba vůbec.