Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (138)

plakát

A.I. Umělá inteligence (2001) 

V kinematografii se občas vyskytují snímky, nad kterými si lámete hlavu, pro jakou že to věkovou kategorii jsou vlastně určeny ,,a i Umělá inteligence" Vám to příliš neusnadní. Režisér Spielberg lavíruje mezi sci-fi pro dospělé, ale rád poškádlí i Vaše ,,vnitřní dítě." Je ve hvězdách jak by elektronkového Davida sestrojil Stanley Kubrick, kdyby předčasně neodletěl do křemíkového nebe. Osobně se domnívám, že Steven Spielberg zůstal někde v půli cesty. 3,4*. P.S. Pokud by Haley Joel Osmenta odložili do kyber útulku, zájemci by si ho do hodiny samou láskou rozebrali, jak byl slaďoučký.

plakát

Apocalypto (2006) 

Snímek ,,Apocalypto" dozajista nerozšíří znalosti z historie dávné, kdysi slavné civilizace, jsem však přesvědčen, že výborná zábava je na 100% zaručena. Indiánská hoňka přilepí Vaši zadnici k sedačce lépe než sekundové lepidlo z Horstova teleshoppingu. Pochvala za neokoukané, uvěřitelné herecké/neherecké představitele, palec nahoru pro režiséra Gibsona, který jak vidno rád preferuje u svých filmových hrdinů původní mluvu. P.S. Vy školou povinní se raději před paní učitelkou dějepisu nezmiňujte, že jste se po shlédnutí stali odborníky na dějiny Střední Ameriky. Gibsonova honitba je pouze líbivá, nenáročná, avšak zručně odvedená podívaná, toť vše.

plakát

Argo (2012) 

Ben Affleck by měl z fleku zamávat ,,pápá" svým více či méně povedeným filmovým rolím, pověsit herecké řemeslo na hřebík a věnovat se především režii. Sesle za kamerou mu totiž sluší mnohem více. Pro obdivovatele mužné krásy, kteří by jeho případný odchod ze stříbrného plátna nevydýchali, může Ben zřídit speciální fanouškovské stránky, na nichž se bude každodenně fotit s kamerou v ruce, na požádání i bez. ,,Argo" rozhodně nepatří do kategorie kasovních trháků. Leckdy se může stát, že obdobné příběhy Vám ze samého povídání vymluví pouze díru do hlavy. Mnoho tvůrců může pohořet. Pan režisér/ neherec se však nezalekl a záchrannou misi šesti amerických uprchlíků natočil s lehkostí jako svěží vánek v Chomejního vousu. Nenásilnou formou Vás obeznámí s politickou situací konce 70-tých let na Blízkém/ Středním východě, takže ani americkému záškolákovi nehrozí, že si po shlédnutí snímku splete Írán s Itálií, navíc obrazové ztvárnění filmu má vypiplaný ,,zvonáčový" šmrnc sedmdesátek. Pochopitelně nebyl by to Hollywood, aby si vyprávění trochu nepřikořenil (např. nervy drásající závěr). Tak jak tak, Ben Affleck jako režisér umí. 3,8*.

plakát

Babel (2006) 

Jedna lovecká puška, jedna zbloudilá střela a pan režisér Iñárritu začíná tkát oku lahodící sítě z mezilidských vztahů. Počínaje Marokem, plavným skokem přes Mexiko s doskočištěm v Japonsku. Zdánlivě nesouvisející spletenec má tu a tam svá slabší místa (japonská část, jakoby ke zbývající trojici příběhů tak úplně nepatřila), nicméně i tak je síť mexického filmového kouzelníka natolik pevná, že jsem se do ní vcelku snadno chytil a dodávám RÁD. Režisér, scénárista, kameraman, skladatel, herci, neherci,.....snad i catering, nikdo si nepřekážel, žádný si nehrál na vlastním hřišti exhibice, všichni tahali za jedno pevné vlákno. P.S. Spoiler. Točit Babel von Trier, tak Blanchett kulku nepřežije, Japonečka skočí z balkónu a dětičky zahynou v poušti na dehydrataci.

plakát

Banány na pokračování (2011) 

Šlápnete-li na kuří oko nadnárodnímu potravinářskému gigantu, můžete dostat takovou ťafku, že se vrátíte zpět s botami od sněhu, banánem v ruce a Vaše vyhlídky do budoucna budou hodně ,,Dole." Nebo také ne. Pokud je ve Vašem arsenálu odhodlání, houževnatost, nebojácnost plus trocha toho pokakaného štěstíčka, tak s nějakým tím právníkem, sympatiemi a podporou veřejnosti ve své domovině (vč. poslanců!), nejenom že nepříznivé skóre srovnáte, ale i světe div se, vyhrajete. Dokumentů s tématy znečišťování, vykořisťování, plýtvání, drancování, pletichaření....není nikdy dost. Lidem, kterým tato témata nejsou lhostejná, ba co více, dokáží na ně upozornit, posílám velký dík. 4,4*. P.S. Filmové zpracování ,,Banánů na pokračování" je v jejich případě podružné, důležité je, že si po shlédnutí řeknete: ,,A kur.a, zase je třeba se nad sebou, nad námi zamyslet."

plakát

Banksy: Exit Through the Gift Shop (2010) 

Banksyho terminologií: ,,Ptejte se mě na co chcete, já Vám na nic neodpovím." K dokumentu ,,Banksy: Exit Through the Gift Shop" chybí jakýkoliv manuál. Je třeba, aby si ho filmový divák napsal sám. Výsledkem je sto lidí sto chutí, tedy neexistence jednostranného výkladu. Vystupuje v dokumentu skutečný Banksy? Je či není Thierry Guetta nastrčená, uměle zmedializovaná postavička street artu? Opravdu se přes noc může stát i z potrhlého francouzského pošuka pop artová superstar? Existují skutečné filmové záznamy z průběhu Banksyho sprejování? A co na to Jan Tleskač? Osobně rád věřím své verzi a sice, že Banksy je chlapík, který rád tahá lidi za fusekli, kašle na opulentní výstavy v nóbl galeriích, klidně posadí starého dědulu do stánku a nechá ho prodávat svá díla za 60$ (viz. youtube), má zatracený talent, hbité nohy a jedním nástřikem na zeď je schopen donutit kolemjdoucí k zamyšlení. Ať už je Banksy nebo jsou Banksyové, za mě určitě velký dík! 4*.

plakát

Barbar (2009) 

Téměř každý kulturní ,,Barbar" ví, že by na filmy Nicolase Windinga Refna neměl chodit bez rozcvičení, ale naopak řádně protažený a zahřátý. Komu není známa tvorba tohoto dánského pozéra, zvláště z poslední doby, bez uposlechnutí úvodní rady dotyčnému kinofilovi hrozí, že se zařadí do týmu ,,Klub spícího diváka." Točit Valhallu běžný režisér, stopáž by jistojistě nepřesáhla délku pěti minutového videoklipu, avšak Refn není jen tak někdo. Masochisticky si pohrává s divákovou trpělivostí a předkládá mu pomalu se vlekoucí syrový epos o jednookém sekerníkovi, který nejen, že nám nic nepoví, ale ani nic nenaznačí. Neprokrveného milovníka filmu vyvede z letargie pár vskutku explicitně natočených krvavých scén, avšak posléze se vše vrací do klidných, mystických vod, které jsou protkány Jednočkovými snovými momenty. Valhalla je zdá se v nedohlednu a s ní možná i divákova trpělivost. Já trpělivý byl, páč jsem se rozcvičil. 2,9*. P.S. ,,Barbarovi" by rozhodně více slušelo, krom obou zdravých očí, filmové plátno, nikoli 15" monitor.

plakát

Bez motivu (1971) 

Nic jsem nespáchal! Nemám žádný motiv, abych filmu svým neodborným hodnocením jakkoliv ublížil. Jsem přesvědčen, že v době svého vzniku muselo jít o velmi dobrou kriminálku. Jenomže časy se mění a ač ,,Bez motivu", jsem ochoten připustit, že se na snímku podepsal zub času. Ano drazí vyšetřovatelé, tempo detektivky je na dnešní dobu utahané, podezřelí vyčpělí, prostředí statické, ale i tak stojí zato rozšířit si obzory touto francouzskou klasikou. Jen pro případ. Co kdyby se náhodou v mém případě naskytl nějaký motiv. 3* + nějaké drobné za Morricona, který měl jistě dobrý motiv složit povedenou muziku. Takže se všichni namotivujte a směle si ,,Bez motivu" pusťte.

plakát

Bílá paní (1965) 

,,Bílá paní" musela v době svého vzniku oslovit i jedince tehdejší politikou nepolíbené (existence takových jedinců je však na rozdíl od Hejkala, Jednorožce a Bílé paní nepravděpodobná), protože téměř z každé vyslovené filmové repliky je cítit ta úžasná dvojsmyslnost, která tehdejšímu režimu asi příliš nevoněla. Zábavný je taktéž fakt, že dosti ve filmu vyřčeného lze aplikovat i do dnešní doby.

plakát

Bláznivá dobrodružství Louise de Funese (2020) (TV film) 

Pro milovníky rtuťovitého mužíčka je zhlédnutí tohoto dokumentu téměř povinností. Žádné mluvící hlavy pějící ódy na mistrovo umění, nýbrž citlivý pohled do hercova nitra, které odhaluje jak Funesovi povahové-herecké přednosti, tak i jeho nedostatky.  To vše navíc proloženo zajímavými rodinnými záběry a fotografiemi.