Poslední recenze (58)
Creed III (2023)
Vymazat Rockyho znamená vymazat veškerou minulost a všechny zážitky, které diváci prožili. V Rockyho filmech vždy existovala rovnováha mezi silou a slabostí a tady chybí ta správná vyváženost. Jednoduše mi to nepřijde jako z filmu Rocky/Creed. Je to zbytečtě přehnaně temnější, naštvanější, mizernější a mnohem, mnohem méně zábavné. Ale nejhorší ze všeho je, že se o žádnou z postav prostě nestaráte, protože vás prostě vůbec nezajímá. Pokud jde o souboj a způsob jakým je natočen, je s velmi těžkým CGI a působí více vzdáleně od reality než ostatní filmy. A poslední věc - další díl Creed bude o dceři. Za 2 roky to bude o 16 let později a ona bude první hluchá černá ženská mistryně světa......smutné.
Fabelmanovi (2022)
Fabelmanovi jsou nejosobnějším a nejdojemnějším filmem Stevena Spielberga. Je to jeho Portrét umělce jako mladého muže. Zatímco témata dospívání a stávání se kreativní osobou jsou v těchto velmi osobních filmech velkých režisérů podobná, Fabelmanovi je nepochybně filmem, který dokázal vymyslet, napsat, procítit a procítit pouze Spielberg, umělec na vrcholu svého talentu a vize. Je to oddanost hlavnímu nástroji filmaře, jeho kameře, síle a kouzlu, jimiž baví, těší, otevírá nové dimenze, zastavuje okamžiky, vyzdvihuje nečekanou podstatu věcí, ale dokáže i lámat srdce a životy. Manipulací se záběry a úhly kamery dosahuje Spielberg v nejlepších scénách svého polobiografického filmu Rashomonův efekt a otevírá divákovi svou duši způsobem, který ještě nikdy předtím neudělal. Jeho tvůrce silou svého talentu zachytil důležité, šťastné i bolestné okamžiky hledání smyslu a umístil je na plátno jako působivý rodinný portrét. Takovou upřímnost a podivnost ocení divák, který je připraven je přijmout. Ale stejná upřímnost může způsobit zmatek, nepochopení a dokonce i odmítnutí. Spielberg o tom musel vědět, ale stejně musel film natočit. Podle mého názoru jsou Fabelmanovi upřímný, krásný a nezapomenutelný film.
Kostka (1997)
Kostka je mysteriózní vědecko-fantastický horor natočený se skromným rozpočtem tři sta padesát tisíc dolarů. Klaustrofobický film se točí kolem šesti zcela odlišných cizinců, kteří se probudí v gigantické krychli, aniž by věděli, jak a proč se tam dostali. Vzhledem k tomu, že nemají přístup k potravě ani vodě ani žádný způsob, jak komunikovat s vnějším světem, potřebují najít cestu skrz četné komory gigantické krychle, aby našli cestu ven. Různé komory jsou však prošpikovány smrtícími pastmi a mezi šesti cizinci brzy vzniká napětí, stres a strach. Existuje mnoho prvků, které z tohoto nízkorozpočtového filmu udělaly milovaný kultovní film. Za prvé, tajemné prostředí a jeho původ jsou opravdu zajímavé. Není jasné, kdo a za jakým účelem gigantickou krychli vytvořil, což diváky vyzývá, aby hledali vodítka a docházeli k vlastním závěrům. Za druhé, příběh je plný zvratů a zůstává nepředvídatelné, kdo a jak přežije, až do úplně poslední scény, která také ponechává prostor pro interpretaci. Za třetí, pasti v krychli jsou smrtící, rozmanité a nepředvídatelné, ale největší nebezpečí představují jednotlivci sami. To vede ke čtvrtému a nejsilnějšímu prvku, kterým je šest postav představených ve filmu. Vztahy mezi různými postavami je fascinující sledovat jak se budou vyvíjet až do samého konce.