Recenze (768)
Případy podporučíka Haniky - Muž, který nesměl domů (1989) (epizoda)
Pan Preis coby podvodník-improvizační umělec.
Případy podporučíka Haniky - Ukradený ženich (1989) (epizoda)
Podporučík se měl držet zubařky!
Případy podporučíka Haniky - Fantóm podniku (1989) (epizoda)
Paní Asterová coby ztělesnění osmdesátkového disco ideálu - duhové kšandy přes přiléhavý rolák.
Případy podporučíka Haniky - Milovnice dechovky (1989) (epizoda)
Proč napsali dialogy pana Dlouhého s jeho mladou kočkou tak, jakoby byli ne zamilovaní, ale už spíš nepřátelé?
Případy podporučíka Haniky - Půlnoční vetřelec (1989) (epizoda)
Pan Dlouhý coby progresivní kriminalista: doma nedopitá kolaloka, džíny, kožená bunda, na služebnu jezdí po Praze na Simsonu. Nemohu dát méně.
Tři muži na zabití (1980)
Delonovský thriller, hodně temný. Na Delonovy filmy se dívám vždy tak, že přeskakuju jen konverzace se ženskýma a s rodinou a koukám jen na honičky a rvačky. V tomto filmu není pomalu co přeskakovat. Žánr obyčejný chlap je obětí mafie, ale postupně otáčí hru, mám moc rád. Ale radši ho mám pohádkovější, když je vývoj předvídatelnější než zde.
Sissi, císařovnina osudová léta (1957)
Masařík to zbytečně hrotil, mohli jsme mít monarchii - sice německou, ale to mají Angláni taky. Druhá polovina se odehrává ve famózních exteriérech. Skvělá je návštěva Milána - neznal jsem zápletu se služebnictvem v opeře.
Titanic: Zrození obra (2022) (TV film)
Poprvé jsem zde začal chápat, že na Titaniku je fascinující nikoliv zánik, ale vznik. Dokument přináší skvělé informace.
Upír ve věžáku (1979) (TV film)
Nikdy jsem bohužel nepřišel na chuť herectví paní Bohdalové, ani paní Veškrnové, přestože uznávám, že objektivně jsou to herečky s velkým talentem. Jinak dobrá retroinscenace. Jako dítě jsem nemusel Tomáše Holého, ale takhle po letech je fascinující, jak autenticky on dovedl hrát.
O buchtách a milování (1986) (TV film)
Výtečná pohádka v hanáckém nářečí o strachu dospívajících z neznáma a ze samostatného života. Příběh je vystavěn jednoduše, ale promyšleně a originálně. Rozdílů od pohádkového kánonu je několik, všechny ku prospěchu: nejde jen o Honzu, co leží peci, ale zrcadlově jde i o Kordulku, která myslí jen na vdávání. Dále je příběh bez nadpřirozených artefaktů - tzn. technicky vůbec nejde o pohádku. Magický účinek má zkoumání neznámého, interakce s lidmi a práce. Moc mě bavila dvojice hlavních protagonistů, která dominuje herecky - to však odpovídá i konstrukci příběhu.